• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Anonym (Hm)
    EpicF skrev 2024-11-03 20:15:07 följande:
    Ingen har att göra med vad andra gör i sina liv. Är det svårt för dig att förstå?
    Det är ju lätt att förstår, det är en självklarhet
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 20:18:43 följande:
    Finns ingen som kan bestämma att du inte ska få ta droger. Ja, det är olagligt men inget hindrar. 

Sedan har inte droger att göra med abort. 
    Jo det har med aborter att göra om det ska handla om att bestämma över sin kropp 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 20:15:07 följande:
    Ingen har att göra med vad andra gör i sina liv. Är det svårt för dig att förstå?
    Du bryr dig säkert vad andra personer gör i sina liv. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 20:12:31 följande:
    Det är ingen rättighet för någon att få barn. 
    Och då blir det ologiskt att du jämför onani med aborter. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 20:16:35 följande:
    Tekniskt sätt inte eftersom man kan bli gravid trots skydd. 
    Kvinnan kan avstå från skydd. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Då var det bara en förevändning som jag snackade om. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Då blir det svårt för att spermierna skulle överleva. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-03 20:19:55 följande:
    Det är ju lätt att förstår, det är en självklarhet
    Så du  menar att samhället vi lever i är en anarki? 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Och då är det en skillnad mellan en graviditet och onani. 
    Avsikten är inte att alla spermier ska befrukta alla kvinnor men det finns inget förbud för att graviditeter ska få fortsätta. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?