• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:56:00 följande:
    Din åsikt att det ska vara samma sak som när spermier dör och ofödda barn exempelvis i vecka 20. 
    För att det ska utvecklas till en människa så behövs det en kvinna. 
    Ehhh....va????

Varför svara du på saker som aldrig existerat?
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:58:16 följande:
    Hen påstod att onani för män och aborter är samma sak när spermier och ofödda barnet dör.
    Nej, det gjorde jag inte. 

Men när abortmotståndare påstår att abort är mord så borde de även påstå att masteubering för män är mord, eftersom varje spermie potentiellt kan utvecklas till ett barn i framtiden. 

Men nej, det är inte samma sak som abort. Långt ifrån. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:59:36 följande:
    För spermier och ägg behövs det inte att man måste skydda sig från att slippa graviditeter(borträknat våldtäkter) 
    Vill man inte bli gravid så måste man skydda sig. Antigen genom att äta p-piller, använda p-sprutor, p-plåster eller sprial. Dessa skydda även till 99% mot graviditet, också om man blir våldtagen. 

Sedan finns det passar och kondom. 

Man kan även sterilisera sig som både man och kvinna. Väldigt mycket säkrare än preventivmedel. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 19:03:34 följande:
    Det är bättre när spermier och ägg dör än exempelvis vecka 20.
    Vad är det egentligen du babblar om?
  • EpicF
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-03 20:19:55 följande:
    Det är ju lätt att förstår, det är en självklarhet
    Tyvärr inte för alla. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 20:31:05 följande:
    Jo det har med aborter att göra om det ska handla om att bestämma över sin kropp 
    Nej, de har inte att göra med aborter. Det går inte ens att jämföra. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 20:33:35 följande:
    Du bryr dig säkert vad andra personer gör i sina liv. 
    Jag bryr mig om de jag tycker om. Men jag har inge att göra med vad de gör med sina liv. Jag kan inte styra över vad de gör. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 20:34:57 följande:
    Kvinnan kan avstå från skydd. 
    Då är risken större för en graviditet. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 20:42:11 följande:
    Du kan knappast snacka om ansvar när syftet är inte att alla män ska få barn eller när som helst.

Du snackar om skyldigheter men du tycker det är dåligt med rättigheter att få barn som man. 
    Var skrev jag män?

Jag skrev att det inte är någon rättighet för någon, dvs både för män och kvinnor, att få barn. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?