• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 20:12:31 följande:
    Det är ingen rättighet för någon att få barn. 
    Du kan knappast snacka om ansvar när syftet är inte att alla män ska få barn eller när som helst.

Du snackar om skyldigheter men du tycker det är dåligt med rättigheter att få barn som man. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-03 14:54:07 följande:

Är det du säger i första meningen att jag inte har någon rätt att skriva ett inlägg i en tråd på ett socialt medium ? Om inte-Exakt vad menar du rent konkret med första meningen?

Ett foster är ingen cellklump. Ett embryo utvecklas under 8 veckor och ett foster under vecka 9-40.. Det är  mycket stor skillnad på olika faser.

jag står fast vid den övertygelsen att ett foster har ett värde, och jag skulle aldrig, som vissa män gör, föreslå abort om jag var halva orsaken till en graviditet. (Kvinnan är andra halva orsaken.) Jag skulle snarare ta mitt ansvar som far.

Det handlar bara om en förevändning från hens sida. 
    Hen tycker det är okej att låtsas om ett scenario där män ska inte få onanera men inte ett låtsas scenario där kvinnor måste bli befruktade med mäns spermier för det skulle räknas som mord ifall spermier dör. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    För att förhindra Mord/dödande av mänskligt liv så behöver man inte ett samtycke från någon annan.

Nu erkänner du att en abort efter en  graviditet är inte samma sak som sagt som onani. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Om du kan låtsas som att onani är dödande av mänskligt liv, varför kan du inte då låtsas som det handlar om dödande av mänskligt liv när kvinnor vill inte bli gravida?
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 20:17:15 följande:
    Han kan låta bli att masteubera, då blir det ungen utlösning. 
    Men män skulle ju inte ha rättighet till barn. 
    Så spermier är ju inte barn då. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 20:15:07 följande:
    Ingen har att göra med vad andra gör i sina liv. Är det svårt för dig att förstå?
    Enligt lagboken så har kvinnor(och män) ett ansvar för sex och deras graviditeter. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Enligt lagen så bekräftar det att det är annorlunda för gravida kvinnor än män som får utlösning.
    Det finns en rättighet som kvinna att få bestämma om hon vill gå igenom en graviditet=ett ansvar

Medan det finns ingen rättighet som man att kunna ta ansvar för sina spermier så det blir en människa.

Och ditt syfte var inte att rädda några barn utan enbart låtsas som det är samma sak som att ha sex och att onanera 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-03 20:19:55 följande:
    Det är ju lätt att förstår, det är en självklarhet
    Om det skulle handla om att förhindra "mord" på spermier så behövs det en kvinna för att det ska kunna officiellt bli en människa. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Ni erkänner nu att en graviditet handlar om någon annans ansvar och spermier är inte samma sak för det är ingen rättighet som man att få barn. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Så en kvinna får födda ett barn och sedan döda barnet när barnet har kvar navelsträngen i henne?
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?