• Anonym (Förvirrad)

Saknas attraktion ?

Min man uttrycker att han inte känner någon åtrå till mig. Är det samma sak som att han saknar fysisk attraktion? 

• Svar på tråden Saknas attraktion ?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-11-03 13:46:52 följande:
    Du talar endast för dig själv och inga andra män. Jag och väldigt många andra män har inget emot en kvinna med lite hull på de rätta ställena.
    Ja, men gillar man fläsk går man väl på en fläskig kvinna från början. Om det är fläsk man förväntar sig.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-03 13:54:54 följande:
    Ja, men gillar man fläsk går man väl på en fläskig kvinna från början. Om det är fläsk man förväntar sig.
    Förstår varför du är oskuld men du förstår det tydligen inte själv.
  • Anonym (Man5)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-11-03 13:46:52 följande:
    Du talar endast för dig själv och inga andra män. Jag och väldigt många andra män har inget emot en kvinna med lite hull på de rätta ställena.
    Då har du ett bra urval i dessa tider. Det är nog inte bara Rob som har svårt för fetma, tycker dom flesta män där ämnet kommer upp vill ha en medel till smal kvinna.

Rob må vara extrem, men majoriteten män attraheras inte av feta kvinnor.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-11-03 13:56:09 följande:
    Förstår varför du är oskuld men du förstår det tydligen inte själv.
    Jag är dock inte oskuld. Så vad är det jag inte förstår? Att du gillar tjockisar?  
  • Anonym (B)

Det behöver inte handla om utseende utan kan bero på annat. Hur är er relation? Har den blivit en trist vardag där ni inte tar er tid att visa uppskattning för varandra? Är ni samarbetspartners i Familjen AB snarare än ett kärlekspar? 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (B) skrev 2024-11-03 14:00:00 följande:

Det behöver inte handla om utseende utan kan bero på annat. Hur är er relation? Har den blivit en trist vardag där ni inte tar er tid att visa uppskattning för varandra? Är ni samarbetspartners i Familjen AB snarare än ett kärlekspar? 

Samarbetspartner i familjen AB. Han håller på att bli utbränd, fått IBS och mår väl riktigt dåligt i största allmänhet. Deprimerad säger läkaren.
  • Nyggan67

Och varför skulle Robs inlägg (svar på din fråga) anmälas? Tål vi inte att diskutera här inne? Faktum är att majoriteten män föredrar en lagom fast och vältränad kvinna, detta har det gjorts undersökningar om. Jag vågar också lova att majoriteten av både kvinnor och män som fläskat till sig mår dåligt själva. 

Visst, det finns säkert både män och kvinnor som gillar lite hull, men slapp mage, slappa lår, bingovingar under armarna...det är ju faktiskt inte särskilt attraktivt...

Och bara för att Rob frågar om du gått upp i vikt, så skriver någon här att han hetsar till undervikt...alltså hallå, ta ett djupt andetag och slappna av lite...

• Anonym (B)
    Nyggan67 skrev 2024-11-03 14:21:38 följande:

Och varför skulle Robs inlägg (svar på din fråga) anmälas? Tål vi inte att diskutera här inne? Faktum är att majoriteten män föredrar en lagom fast och vältränad kvinna, detta har det gjorts undersökningar om. Jag vågar också lova att majoriteten av både kvinnor och män som fläskat till sig mår dåligt själva. 

Visst, det finns säkert både män och kvinnor som gillar lite hull, men slapp mage, slappa lår, bingovingar under armarna...det är ju faktiskt inte särskilt attraktivt...

Och bara för att Rob frågar om du gått upp i vikt, så skriver någon här att han hetsar till undervikt...alltså hallå, ta ett djupt andetag och slappna av lite...

TS har svarat nej på frågan. Så den diskussionen kan läggas åt sidan nu, oavsett.
  • Anonym (B)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-11-03 14:16:38 följande:
    Samarbetspartner i familjen AB. Han håller på att bli utbränd, fått IBS och mår väl riktigt dåligt i största allmänhet. Deprimerad säger läkaren.
    Ja, då beror det ju knappast på din fysik. När man är deprimerad brukar sexlusten vara låg eller obefintlig. Så det är nog åtrån generellt som tryter, inte bara åtrån till dig specifikt. 

Han behöver må bra igen för att det ska kunna bli någon fart på ert sexliv.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (B) skrev 2024-11-03 14:31:00 följande:
    Ja, då beror det ju knappast på din fysik. När man är deprimerad brukar sexlusten vara låg eller obefintlig. Så det är nog åtrån generellt som tryter, inte bara åtrån till dig specifikt. 

Han behöver må bra igen för att det ska kunna bli någon fart på ert sexliv.
    Då kanske det inte handlar om mig då. Jag har nog tagit det väldigt personligt när han bara kommer hem efter jobbet och går in i sovrummet och lägger sig och vill inte vara ifred. Han vill inte äta med mig och barnen och det enda han fokuserar på är jobbet och sedan är det som att bo med ett spöke. 
  • Anonym (k)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-03 13:31:00 följande:
    Det är nog vanligare än du tror.  Ingen tycker det är attraktivt med en kvinna som lägger på sig vikt.  Det är inte bara fysiskt mindre attraktivt. Men tyder på dålig karaktär och en ovilja att vara attraktiv för sin partner.
    att lägga på sig i vikt kan ju vara en effekt av mediciner, det är ett ålderstecken då man inte förbränner lika mycket längre och det kan bli så när man är gravid. Har fått 3 barn på kort tid och gått upp i vikt på grund av det och tack och lov älskar min man mig lika mycket ändå och vi har ett fantastiskt sexliv trots småbarn och viktuppgång så tror inte det problemet är så stort som du säger. Har inte heller hört att andra blivit dumpad eller fått sämre sexliv pga viktuppgång. Älskar man någon och vart med personen så många år finns det flera saker som gör att man finner någon attraktiv. Jag tycker tex min man är attraktiv för att han har bra värderingar, han är snygg, smart och vi har samma mål. Skulle han gå upp mycket i vikt skulle jag älskar honom precis lika mycket ändå. För han är fortfarande samma person. Eftersom jag älskar honom lika mycket då så kommer han vara den mest  attraktiva i mina ögon oavsett. Min man är inte heller smal, men aldrig att jag ens ser på en annan man som attraktiv.

Men att du är väldigt ytlig får stå för dig. om du förlorar attraktionen för din kvinna för att hon gått upp i vikt får stå för dig 
  • Anonym (k)
    Nyggan67 skrev 2024-11-03 14:21:38 följande:

Har du ens läst andra trådar där Rob skriver? Han skriver att kvinnor med BMI på 22 är överviktig och att kvinnor ska ha ett BMI mellan 16-19. En kvinna med BMI 25 är fet enligt Rob. Rob pratar på som om det är sant inte bara hans preferenser. Så därför reagerar kanske vissa här på hans fråga. Han har skrivit så i massor av trådar. 
  • Anonym (k)

Låter som om hans sexlust minskat bara, inte bara att han tycker du är oattraktiv. Så då behöver ni nog jobba på att varva ned lite så att han inte bränner in i väggen. Är han sjukskriven? 

Anonym (Förvirrad) skrev 2024-11-03 14:16:38 följande:
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-03 13:31:00 följande:
    Det är nog vanligare än du tror.  Ingen tycker det är attraktivt med en kvinna som lägger på sig vikt.  Det är inte bara fysiskt mindre attraktivt. Men tyder på dålig karaktär och en ovilja att vara attraktiv för sin partner.
    Allt måste inte handla om vikt. Visst, man kan tappa attraktionen till nån på grund av det , jag gjorde själv det delvis på grund av det när jag var i 20-årsåldern och min dåvarande sambo gick upp jättemycket när jag var gravid. Jag tappade gravidkilona snabbt men han gick inte ner. Kan iförsej tillägga att det var väldigt mycket annat också och att det handlade mycket om hans attityd också , att han inte brydde sig.

Kan också tillägga att sen när vi gjorde slut gick han ner typ direkt haha.

Men som sagt , TS har inte nämnt att det skulle handla om vikt och du verkar ohälsosamt besatt av vikt , varför är det så? Ingen hindrar dig från att dejta bara smala tjejer om det är vad du föredrar. Och även män kan vara överviktiga. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-11-03 14:38:32 följande:
    Då kanske det inte handlar om mig då. Jag har nog tagit det väldigt personligt när han bara kommer hem efter jobbet och går in i sovrummet och lägger sig och vill inte vara ifred. Han vill inte äta med mig och barnen och det enda han fokuserar på är jobbet och sedan är det som att bo med ett spöke. 
    Du ska verkligen inte ta det personligt. Han är fullkomligt slutkörd och orkar inte mer än jobbet.

Jag hoppas att ni får all hjälp ni behöver! Kanske borde han vara sjukskriven ett tag, på hel- eller deltid?
  • Anonym (B)
    Cox Orange skrev 2024-11-03 16:21:17 följande:

Har du åldrats ovärdigt eller missköter du hygienen?

Det är inte TS som har förändrats. Mannen är utbränd och deprimerad. 
Svar på tråden Saknas attraktion ?