• MMK

Amma en tvååring...

Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

• Svar på tråden Amma en tvååring...
  • brünnhilde
    majess skrev 2011-03-15 19:35:27 följande:
    det handlar inte om okunnighet,utan om att få människor att fatta att dem bara gömmer sig bakom argument som ändå inte är orsaken till handlandet och därför helt oväsentliga i deras fall för att syssla med ngt som mest är för deras egen gagn...
    sedan skylls det på sundheten....för att försvara det osunda beteendet...

en jämförelse: om det skulle vara enormt näringsrikt att äta potatis tex,och "sara" skiter igentligen fullständigt i om det är vare sig sunt eller helt oätligt,hon älskar det för sin egen skull,och det kommer fram människor till henne och påpekar att det kanske äts i oerhörda proportioner,och att dessa inte står i proportion till hur näringsrikt det är,o "sara" gömmer sig bakom detta enda argument som hon igentligen skiter fullständigt i 
    Länk till att det skulle vara ett osunt beteende tack. fram tills dess ser vi dina inlägg som en personlig åsikt från din sida som överhuvudtaget inte innehåller någon sanning.
  • brünnhilde
    majess skrev 2011-03-15 20:02:53 följande:
    varför finns det då en norm? o så många som håller med mig?
    Folk för ett par generationer sedan förväntades aga sina barn, annars var de inte bra föräldrar. Det var också en norm.
  • majess
    brünnhilde skrev 2011-03-15 20:25:07 följande:
    Folk för ett par generationer sedan förväntades aga sina barn, annars var de inte bra föräldrar. Det var också en norm.
    ta det tvärtom så kan man ju se likheterna
  • ASHE

Har bara läst TS och sista sidan. 

Jag tycker inte att det är fel att amma en tvååring.
    Jag hoppas kunna amma mitt barn så länge han och jag vill.  

• brünnhilde
    majess skrev 2011-03-15 20:27:55 följande:
    ta det tvärtom så kan man ju se likheterna
    Forskning visar att aga är dåligt.  Forskning visar att amning är bra. Vad är det som är oklart?
  • Hannaliv

klart att amning är bra men frågan är väl om man inte klarar sig utan den när man ändå kan äta mat och få närhet på så många andra sätt. Och sen undrar jag lite hur gammal den där forskningen är?

Klart man var tvungen att amma sina barn i flera år på 1800-talet då många föräldrar knappt hade mat till sig själva. Fattiga tider och fattiga länder är inget bra exempel att ta upp när det gäller amning för där måste man många gånger amma för att barnen ska må bra och kanske t.o.m för att överleva. I Sverige år 2011 mår inte barn dåligt utan amning och överlever gör de garanterat.

• Raskask

Ja, det är normalt. Fast inte så vanligt.

• Dr Mupp
    Hanna 82a skrev 2011-03-21 22:48:27 följande:
    klart att amning är bra men frågan är väl om man inte klarar sig utan den när man ändå kan äta mat och få närhet på så många andra sätt. Och sen undrar jag lite hur gammal den där forskningen är?

Klart man var tvungen att amma sina barn i flera år på 1800-talet då många föräldrar knappt hade mat till sig själva. Fattiga tider och fattiga länder är inget bra exempel att ta upp när det gäller amning för där måste man många gånger amma för att barnen ska må bra och kanske t.o.m för att överleva. I Sverige år 2011 mår inte barn dåligt utan amning och överlever gör de garanterat.
    Man behöver inte amma en endaste dag om man inte vill. Barnet överlever ändå. Men det ändrar inte det faktum att bröstmjölk alltid är nyttigt och alltid har hälsofrämjande fördelar för mamma och barn.

Majoriteten av världens tvååringar ammas.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • brünnhilde
    Dr Mupp skrev 2011-03-22 14:20:48 följande:
    Man behöver inte amma en endaste dag om man inte vill. Barnet överlever ändå. Men det ändrar inte det faktum att bröstmjölk alltid är nyttigt och alltid har hälsofrämjande fördelar för mamma och barn.

• MissKaos
    Dr Mupp skrev 2011-03-22 14:20:48 följande:

Är det så? Vad spännande! Jag funderar på att sluta amma min pojk helt nu, han blir 2,5 i sommar. Han vill dock inte alls sluta...  Men nu börjar jag känna att det på ngt vis räcker.
    Vet du hur frekvensen ser ut och  över fler år? Tex när slutar de flesta amma osv? JAG tror att många barn inte är klara med ammningen när dom är 1, utan vill amma mera för att det är ngt där dom behöver.
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
Svar på tråden Amma en tvååring...