• Anonym (Skattebetalare)

Sluta lägg skattepengar på tjockisoperationer och gör mummy makeovers istället

Såg just Skönhetsbubblan ang. mammaplastik och känner mig något irriterad. Tjockisoperationer görs just nu på rutin och jag vet flera som gjort det utan att betala en spänn. Däremot får man pröjsa själv om en graviditet har sabbat ens kropp rejält och man vantrivs. Det är ju helt sjukt. Ja, tjockisar kostar samhället massor eftersom dom drabbas av en massa sjukdomar MEN det är ens egna beteende som orsakat det och det är relativt lätt att åtgärda. Ja, jag vet att jag lär få en massa påhopp för detta, men väx upp, ta ansvar. Sluta äta skräp och börja förbruka kalorier istället så är det relativt lättfixat.

Efter en graviditet förändras kroppen. För en del är det mer och för andra mindre. Det är solklart mer berättigat för en mamma vars kropp förändrats efter graviditet och som vill göra nåt åt det att få det sponsrat än en fetmaoperation.

Kan man gissa att det är överviktiga gubbar som suttit och beslutat att fetmaoperationer ska sponsras, men inte mammaoperationer? 

• Svar på tråden Sluta lägg skattepengar på tjockisoperationer och gör mummy makeovers istället
  • Anonym

tror fan jag aldrig har hört någon "äta upp sig" för att få genomgå en livsfarlig operation...

Anonym (Wtf) skrev 2012-05-02 22:49:05 följande:
    men nu finns det ju faktiskt dom som blir överviktiga pga av sjukdom och pga av psykiska problem. kom fan inte och säg att de väljer att äta sig tjocka.. jag känner en person som gjort detta som kämpat hela sitt liv med mobbning och försökt otaliga gånger att gå ner i vikt för att sedan gå upp igen och hon har haft de jävligt jobbigt psykiskt. du måste må bra i sinnet för att må bra i kroppen och kunna gå ner. det är en psykisk påfrestelse att banta och gå ner i vikt och inte alltid så lätt.. 

dra inte alla över samma gräns och jämför inte graviditet med fetma. graviditet är inte sjukdom.. inte senast jag kollade men det kan fetma vara!!!! 
    Men hur många tror du blir överviktiga pga sjukdom??? Nån promille om ens det. Sätter man överviktiga på en ö där maten är reglerad och det krävs fysisk aktivitet så kommer alla gå ner i vikt. Överviktiga har vanligtvis dessutom högre ämnesomsättning eftersom det kräver mer att flytta runt på tyngre kropp.

Fetma är ingen riktig sjukdom som man kan smittas av. Man kan ha nåt fel på ämnesomsättningen (vilket är extremt ovanligt) och det kan bero på en sjukdom som leder till fetma, men fetma i sig är ingen sjukdom. Detsamma gäller för alkoholism.
  • Anonym

tur inte du sitter i politiken för då skulle ingen kunna må dåligt

Det finns massa saker som kan ha hänt för att man ska drabbas av sjukdomar som ex alkoholism som faktiskt ÄR en sjukdom.

Anonym skrev 2012-05-02 22:59:32 följande:
    tur inte du sitter i politiken för då skulle ingen kunna må dåligt

Det finns massa saker som kan ha hänt för att man ska drabbas av sjukdomar som ex alkoholism som faktiskt ÄR en sjukdom.
    Så om vi förbjuder alkohol så kan folk fortfarande drabbas av "sjukdomen" alkoholism??? Alkohol fuckar upp saker i hjärnan precis som en bunt andra olagliga substanser , men du väljer att dricka alkoholen till att börja med. En person som aldrig druckit alkohol drabbas inte av alkoholism.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Skattebetalare) skrev 2012-05-02 22:57:08 följande:
    Men hur många tror du blir överviktiga pga sjukdom??? Nån promille om ens det. Sätter man överviktiga på en ö där maten är reglerad och det krävs fysisk aktivitet så kommer alla gå ner i vikt. Överviktiga har vanligtvis dessutom högre ämnesomsättning eftersom det kräver mer att flytta runt på tyngre kropp.

Fetma är ingen riktig sjukdom som man kan smittas av. Man kan ha nåt fel på ämnesomsättningen (vilket är extremt ovanligt) och det kan bero på en sjukdom som leder till fetma, men fetma i sig är ingen sjukdom. Detsamma gäller för alkoholism.
    Hahaha.. så att föda barn och bli missnöjd med sin kropp är en sjukdom man kan smittas med..???? guud vad sjuk jag är då...

fetma isig är ingen sjukdom..nej.. men det finns sjukdomar som kan göra en väldigt överviktig.. 

är du en sådan människa som tycker övervikiga borde betala för två platsen på bussen också då??

och joo alkoholism är en sjukdom..

• Anonym

å herre gud så dum i huvudet du är TS. Lycka till med din fula kropp!

• Regnig måndag

Vad patetiska ni är ni kverulanter som gnäller över era surt förvärvade skattepengar och samhällsfunktioner ni inte har "lust" att betala för.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
    Anonym (Wtf) skrev 2012-05-02 23:12:23 följande:
    Hahaha.. så att föda barn och bli missnöjd med sin kropp är en sjukdom man kan smittas med..???? guud vad sjuk jag är då...

fetma isig är ingen sjukdom..nej.. men det finns sjukdomar som kan göra en väldigt överviktig.. 

är du en sådan människa som tycker övervikiga borde betala för två platsen på bussen också då??

och joo alkoholism är en sjukdom..
    Nej, men en graviditet innebär en naturlig påfrestning på en kropp som vissa klarar sig igenom bra och andra inte. Jag har aldrig påstått att det är en sjukdom, men det är någonting som jag hellre sponsrar med skattepengar än fetmaoperationer.

Men sluta nu dalta med tjockisar. Det är extremt få som är tjocka pga sjukdom. Hur många feta hittar du i svältdrabbade delar av Afrika? En hel bunt med det resonemang som förs här.
    Och ja, är du självvalt tjock så borde du betala för den plats du nyttjar.

Och nej, en sjukdom är ingenting som kan botas genom att man förbjuder ett preparat och därmed kvalar inte alkoholism in som sjukdom. 
    Anonym skrev 2012-05-02 23:14:53 följande:
    å herre gud så dum i huvudet du är TS. Lycka till med din fula kropp!
    Hahaha... Min kropp är jäkligt bra. Magrutorna på gång inför sommaren. Däremot vill jag hellre sponsra mammaproblem efter graviditet än tjockisar. Fler borde visa "systersolidaritet" så kanske det hände nåt här i världen.
  • Anonym (fatnproud)

Är i så fall glad att jag är ett sånt där fetto (dock är jag inte tillräckligt rund för en gbp). Har än så länge gått NER i vikt av att vara gravid. Så alla ni "normala" som går upp i vikt får skylla er själva att ni sen blir fula.  
    Jag är fet, du är FUL, jag kan banta. 

Svar på tråden Sluta lägg skattepengar på tjockisoperationer och gör mummy makeovers istället