• Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar
  • Daniel12
    Anonym (LSD) skrev 2015-10-26 23:30:27 följande:
    Kanske är dags att sluta med dem där tabletterna snart...
    Klarade du inte att argumentera emot så att du var tvungen att gå till personangrepp? Så typiskt er rödgrönblåa. Ni vet inte hur man för en diskussion, ni har inga argument och därför lyckas ni bara kläcka ur er såna meningslösa one-liners.

• Voluptuous Shalimar
    Daniel12 skrev 2015-10-27 00:04:22 följande:
    Klarade du inte att argumentera emot så att du var tvungen att gå till personangrepp? Så typiskt er rödgrönblåa. Ni vet inte hur man för en diskussion, ni har inga argument och därför lyckas ni bara kläcka ur er såna meningslösa one-liners.

Men man blir ju hyfsat matt, vare sig man är röd, blå eller lila, av dessa tirader av okunnigt dravel. Vad ska man svara på en harang av substanslöst hatiskt hittepå? "Nej, du har fel" känns ju uttjatat vid det här laget. 
  • Anonym (Ii)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-27 00:06:44 följande:

Men man blir ju hyfsat matt, vare sig man är röd, blå eller lila, av dessa tirader av okunnigt dravel. Vad ska man svara på en harang av substanslöst hatiskt hittepå? "Nej, du har fel" känns ju uttjatat vid det här laget. 

Hyfsat matt? Vad gör du då i denna tråd? I ett diskussionsforum?

Kom med förslag åtminstone; HUR vi ska lösa detta dilemma. För det är ett dilemma och inget lyxigt sådant.

Flyktingkramare söker endast "likes" men inte en enda gång har jag läst något vettigt förslag komma från er. Endast trams, som inte har med ämnet att göra.

Ang tabletter, ärligt, jag kommer nog få börja snart med benzo eller dylikt, men tro mig när jag säger att det kommer du också behöva göra inom kort. Likes på Facebook håller inte i längden när det kommer till den bekvämlighet och levnadsstandard man är uppväxt med rycks bort och ersätts med en levnadsstandard vi trodde endast existerade utanför Sverige, tänk typ Ryssland och/eller Polen.

Men verkligheten kommer komma ikapp för dig med snart. Jag är i alla fall förberedd.
  • Daniel12
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-27 00:06:44 följande:
    "Okunnigt dravel". Förmodar att du kan peka på något i skribentens inlägg som är okunnigt dravel, och varför du anser att det är det.

Ett eller flera exempel alltså.

• Anonym (LSD)
    Daniel12 skrev 2015-10-27 00:04:22 följande:

"Never argue with an ignorant person, he will drag you down to his level and beat you by experience."
  • Anonym (Trötter)
    Drottningen70 skrev 2015-10-26 22:00:42 följande:

Ju

Årets julhandel beräknas omsätta 70 miljarder kr.... Julhandeln....

Jo, vi är ett land på ruinens brant...70 miljarder.... Julhandel...
    Kostnaden för migrationen beräknas till 36,5 miljard 2018 (hittills har ju prognoserna varit i underkant). Ge det några år till så ska du se att vi har avskaffat julen Glad
  • Anonym (Humpe)
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-10-26 21:53:16 följande:
    Nej, Skåne. Rätt nära Malmö faktiskt. 
    Då kommer du snart att kunna se tältlägret utanför Lund.
    Läget är inte kritiskt ännu, men om du ser nyheterna på TV och läser dagstidningar kanske du fått dig till livs att alla departement uppmanas komma med besparingsförslag för att man behöver mer pengar till migrationspolitiken. Något sådant har aldrig hänt innan. Migrationen beräknas kosta 60 miljarder nästa år, men blir troligen mycket dyrare. Mer än vad försvaret kostar. Mer än vad rättsväsendet kostar. Mer än vad sjukvården kostar. Tror inte du att dessa besparingar kommer att märkas?
  • Anonym (tröttnat)

Varej dag är det skutningar, och knivskärningar i mångkulturella områden och den som ifrågasätter varför det just är i invandrartäta områden så är man givetvis nazist, rasist eller röstar på SD.
    Allt som inte är för invandring/flyktingar räknas direkt som rasism man får itne ens ifrågasätta andra kulturer.

När det begås våldtäckt på barn på flyktingförläggningar så försöker de arbetande på asylboendet att tysta ner det och till och med dölja det för polisen.

Tiggarna skiter i trappor och i parket och kastar sten på fol, men ack ack för att säga att de stör den almänna ordningen eller gör fel

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/halland/1.2824096-fick-inte-pengar-kastade-sten

Regeringen skriver i henliga mail att pga alla asylsökanden så komemr vi bli tvugna göra stora nerskärningar i sverigesvälfärd.

Sveriges kredit har sjunikt gentemot omvärlden för alla andra länder utom sverige kan uppenbarligen räkna ut att ekomiskt är detta ohållbart

• Anonym (Humpe)
    Anonym (Ii) skrev 2015-10-26 23:09:26 följande:
    Ja, att säga en sak och att verkligen göra är två skilda saker. Ok att dra in på en eller annan klapp, men när det inte blir nåt över till klappar öht då är det nog inte så kul längre. Särskilt om man blivit uppsagd från arbetet för att ekonomin kraschat. Dessa flyktingar måste ju försörjas, de får inte arbeta men de måste ju äta. Och den kostnaden kommer från någonstans. Vi får se vad alla barnfamiljer säger när barnbidraget dras in samtidigt som skatterna höjs lavinartat. Detta är ingen planerad invandring och den sker väldigt drastiskt, vilket gör det ännu kostsammare. Dessutom utan minsta planering. Det är svenska folket som får stå för notan helt enkelt och det kommer bli drastisk förändring på levnadsstandarden för varje svensk, även uppe i de "högre klasserna".

Det kommer bli så att julklapparna kommer gå bakåt i tiden, gjorda med egna händer, pyssel och knåp. Inget fel med det förutom att det inte är nåt val längre, det är fel.

Detta är inte något någon svensk medborgare har fått Hannan talan om och det är inte svenskt. Vi lever i en demokrati, jag har betalat skatt till ett demokratiskt Sverige med glädje för att jag trott min röst väger lika tungt som andras. Men plötsligt så flyttar det in ett helt nytt och främmande land här och det rinner över. Bostadsbristen var redan överansträngd, nu kommer den bli omöjlig. Jag vill inte att mina barn ska behöva bo hos mig hela sina liv, tills den dagen jag dör och de får fortsätta bo ihop med mina barnbarn.

Det enda jag kan föreställa mig nu är att bygga bostäder av flyttcontainrar, vilket är väldigt snabbt och billigt och relativt enkelt. Vi har ju skog så det räcker, placera ut hela byar med dessa containrar (sök i tex Pinterest och se hur fint det faktisk kan bli) dra ut avlopp, vatten, el/värme och ta ingen hyra av folk som bor där, det bör räknas till allemansrätten. Driftkostnaderna får gå på självkostnadspris, dvs leverantörerna ska inte få gå med vinst på detta, som sagt, alla får vi offra nu och dra vårt strå till stacken, även elbolag osv. Det kommer fortfarande kosta skattebetalarna men mindre, om nu ingen får lov att profitera på denna massinvandring.

Detsamma för de som bedriver flyktinganläggningar, de ska inte heller få gå med vinst. Eftersom det är vi skattebetalare som betalar för dom, bör de drivas helt av staten utan mellanhänder. Politikerna får jobba med det vid sidan av, särskilt Löven.

Sen borde vi även ändra på det med att dessa flyktingar inte "får arbeta" och göra rätt för sig. Man kan bara inte leva som spädbarn i vuxen ålder och det finns alltid något som de kan uträtta.

Och dessa tiggare från Ungern bör nu bli hemskickade, det är inget krig i Ungern och det finns inga att tigga av heller. De har nog faktiskt bättre tur i sitt eget land att få slantar inom kort. Och det blir nog så att tiggarna flyr Sverige frivilligt ändå.

Det hemskaste med denna ström av flyktingar är att Isisceller slinker in i Sverige och kommer planera och utföra terrordåd. Ica och Konsumaffärer kommer sprängas i luften, tunnelbanor likaså. Många kommer få sätta liven till, även små barn. Och hatbrotten som i Trollhättan kommer mångfaldigas. Det är som om Sverige går emot en egen Harmageddon. Och vi alla kommer få känna på det, även alla flyktingkramare som inte tänker längre än lunchtid.

Jag sörjer verkligen mitt land.
    Jag tror att barnbidraget kommer att försvinna eller behovsanpassas så att bara vissa får det. Jag tror att föräldraledigheten kommer att kortas. Jag tror att våldtagna kvinnor inte längre kommer att kunna få målsägarbiträden vid rättegångar. Jag tror att a-kassan kommer att sänkas igen. Fler verkningsfulla mediciner kommer att strykas från listan över vad läkare får skriva ut vilket gör att fler kommer att avlida i t.ex cancer. Högkostnadsskyddet för mediciner och läkarvård kommer att minska eller försvinna helt vilket gör att många människor inte kommer att ha råd med sina mediciner.

Jag tycker att man ska satsa på vinterbonade tält. Det går ännu snabbare att sätta upp och lättare att ta bort om det skulle bli aktuellt. Många kommer alltså att ha flytt från ett tältläger - i ett varmare land - till ett tältläger i ett betydligt kallare. Kanske kan det vara en bra signalpolitik. Faktiskt är det inte alls otroligt att det blir så. Riktiga bostäder finns inte. Migrationsverkets generaldirektör pratar om att hysa folk i mässhallar, lagerlokaler, skyddsrum mm för att de inte ska behöva ligga ute på vintern. Det är akut alltså och man har redan bestämt att ett tältläger för 35 000 personer ska smällas upp utanför Lund. En liten småstad av tält alltså, men utan infrastruktur. De som hamnade i Lima har tur med andra ord att de slipper bo i tält.
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Ii) skrev 2015-10-27 00:26:14 följande:

Hyfsat matt? Vad gör du då i denna tråd? I ett diskussionsforum?

Kom med förslag åtminstone; HUR vi ska lösa detta dilemma. För det är ett dilemma och inget lyxigt sådant.

Flyktingkramare söker endast "likes" men inte en enda gång har jag läst något vettigt förslag komma från er. Endast trams, som inte har med ämnet att göra.

Ang tabletter, ärligt, jag kommer nog få börja snart med benzo eller dylikt, men tro mig när jag säger att det kommer du också behöva göra inom kort. Likes på Facebook håller inte i längden när det kommer till den bekvämlighet och levnadsstandard man är uppväxt med rycks bort och ersätts med en levnadsstandard vi trodde endast existerade utanför Sverige, tänk typ Ryssland och/eller Polen.

Men verkligheten kommer komma ikapp för dig med snart. Jag är i alla fall förberedd.

Jag behöver inga piller, inte du heller. Det där är bara en knarkarursäkt.

Jag vet inte hur mycket du varit i Ryssland och Polen, men du vet uppenbarligen inte tillräckligt om skillnaderna gentemot Sverige för att öht uttala dig.
Svar på tråden Skicka hem dess flyktingar