• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Anonym (Mitt första)

Hjälp! 

Jag har tid hos BM imorgon. Men imorse vaknade jag med diarré och den har inte gett med sig under dagen. Törs jag besöka BM trots diarrén eller ska jag boka en ny tid?

• Björkskogen
    Väntarpå4an skrev 2025-02-26 18:00:14 följande:
    Annisennn skrev 2025-02-26 09:29:40 följande:
    Är ständigt trött och har varit i ett par veckor redan. Somnar mitt på dagen nästan varje dag, speciellt om jag blivit väckt på natten och haft svårt att somna om. V 4+6 

Haha då var jag inte ensam då😅 det är ju så otroligt jobbigt. Känner även på jobbet att jag är död men det är sånt tempo så det går inte ens att slumra till🤣
    Hoppas det blir bättre om några veckor

Höll på somna på jobbet igår efter lunch 😂 

Har risker I jobbet som gör att jag inte kan göra mitt vanliga jobb så jag blir omplacerad nu till kontorstjänst 50%. Får förlägga tiden när jag vill och vart jag vill. Kan köra 100% remote om jag vill. Känns bra att få det förtroendet. Har långt till kontoret och kommande veckor lär man ju inte va så pepp på att åka någon längre bit för att jobba 4h 🙈 
  • Björkskogen

Omg hjälp. Illamåendet slog precis till från klar himmel 🥲 postafen, blir man hjälpt av det? Eller är det lika bra att få något på recept direkt? 

• Mimmimuh
    Butterfly83 skrev 2025-02-26 13:57:51 följande:

Jag är nu i vecka 6 (5+2) och jag fryser på morgonen och på kvällen. Idag var det +25 grader inne i köket på morgonen men jag hade kallt. Dagen går sedan bra men när det blir kväll så är det samma sak igen. Kan en graviditet i tidiga stadiet orska att man fryser? Har någon upplevt något liknande? Kan det bero på att jag är tröttare än vanligt?

Jag fryser också otroligt mkt och min sambo tittar på mig som om jag är galen på kvällarna när ja bäddar ner mig i soffan filt + täcke och ändå frusen Skrattande
  • Mimmimuh
    Björkskogen skrev 2025-02-27 07:14:07 följande:

Omg hjälp. Illamåendet slog precis till från klar himmel 🥲 postafen, blir man hjälpt av det? Eller är det lika bra att få något på recept direkt? 

Du kan ju alltid börja med postafen för att se om de hjälper? Hjälper inte för mig iaf så fick utskrivet xonvea igår, tog mina första tabletter igår innan läggdags och inget illamående på morgonen. Hoppas det inte bara var tillfälligt utan att det faktiskt va tabletterna som hjälpte Glad
  • Anonym (Anonym just nu)

Jag plussade för ca 1 vecka sen! Enligt Libero är jag i vecka 5+0. Beräknad 29 oktober enligt app

Första barnet! Har inte sjunkit in ännu riktigt att jag är gravid. Än så länge har jag inte känt av något förutom en liten molande "mens"värk och är tröttare än vanligt. Hoppas på att illamåendet inte blir allt för jobbig när den väl kommer!

Vi ska skriva in oss nästa vecka. :) 

• Anonym (Anonym just nu)
    Björkskogen skrev 2025-02-26 07:54:25 följande:
    Jag är slakt redan kl 17 😂🙈 v4+5 😅
    Haha och jag kan lätt gå och lägga mig kl 18 efter en arbetsdag! 
  • Jassan123
    Anonym (Anonym just nu) skrev 2025-02-27 11:09:00 följande:

Jag plussade för ca 1 vecka sen! Enligt Libero är jag i vecka 5+0. Beräknad 29 oktober enligt app

Första barnet! Har inte sjunkit in ännu riktigt att jag är gravid. Än så länge har jag inte känt av något förutom en liten molande "mens"värk och är tröttare än vanligt. Hoppas på att illamåendet inte blir allt för jobbig när den väl kommer!

Vi ska skriva in oss nästa vecka. :) 

Grattis !! Mitt första med  och är också  5+0 idag 🤗🤗
  • Copywriter
    Mirrorball skrev 2025-02-26 18:16:01 följande:
    Jag vågar inte ha sex förrän andra trimestern tror jag haha för är så orolig för att se blod för kommer överanalysera då. Tycker synd om min sambo?
    Vi har inte heller haft sex sen vi plussade! Har känt mig nojig och inte velat göra det, även haft väldigt mycket molvärk och tror inte sexet gör det bättre precis. Tänkte vänta tills vårat tidiga UL på måndag då 8+1). Tyck inte synd om din sambo! Det ska ju kännas bra för båda! Min sambo vet att jag inte känt mig sugen och inte heller försökt för att inte pusha mig och det är jag tacksam för.
  • Copywriter
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-02-24 18:19:01 följande:

Nu börjar vi många i gruppen ☺️ var bor alla i denna glänsde Sverige ☺️

Uppsala bor jag i!
Svar på tråden BF Oktober 2025