• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Hund12345

Hej!

väntar mitt 6 barn. Men tänkte lägga till mig på fb men så blev jag så osäker, kommer mina vänner kunna se att jag är med i gruppen?

vi kommer vänta in i det längsta med att berätta något då vi har en plutt på 7mån ????

• Butterfly83
    Mimmimuh skrev 2025-02-27 10:41:13 följande:
    Jag fryser också otroligt mkt och min sambo tittar på mig som om jag är galen på kvällarna när ja bäddar ner mig i soffan filt + täcke och ändå frusen Skrattande
    Jag har helt samma sak. Sitter med en filt på soffan på kvällen och ändå fryser jag. Samtidigt har min sambo så varmt att han inte kan ha på sig en långärmad Skrattande
  • Björkskogen
    Hund12345 skrev 2025-02-28 11:46:37 följande:

Hej!

väntar mitt 6 barn. Men tänkte lägga till mig på fb men så blev jag så osäker, kommer mina vänner kunna se att jag är med i gruppen?

vi kommer vänta in i det längsta med att berätta något då vi har en plutt på 7mån ????

Bara medlemmar kan se vilka som är med i gruppen 😊 
  • Björkskogen
    Björkskogen skrev 2025-02-28 15:02:23 följande:
    Bara medlemmar kan se vilka som är med i gruppen 😊 
    Btw, jag väntar nr 5 🥰
  • Mirrorball
    Copywriter skrev 2025-02-27 21:29:46 följande:
    Vi har inte heller haft sex sen vi plussade! Har känt mig nojig och inte velat göra det, även haft väldigt mycket molvärk och tror inte sexet gör det bättre precis. Tänkte vänta tills vårat tidiga UL på måndag då 8+1). Tyck inte synd om din sambo! Det ska ju kännas bra för båda! Min sambo vet att jag inte känt mig sugen och inte heller försökt för att inte pusha mig och det är jag tacksam för.

Samma här, jag förklarade för honom så där i farten och han tyckte det viktigaste var att jag kände mig bekväm. 

• Mirrorball
    Hund12345 skrev 2025-02-28 11:46:37 följande:

Hej!

Jag tänkte gå med i gruppen när jag passerat 12+! ☺️
  • Copywriter
    Mirrorball skrev 2025-03-01 09:08:56 följande:
    Jag tänkte gå med i gruppen när jag passerat 12+! ☺️
    Är inte heller med än! Vi gör ul på måndag och hoppas innerligt på goda besked! 
    Vsr på inskrivning hos barnmorskan idag veckan, och o
    Hon beräknade mig då som 8+0 medans jag själv tror 7+3 samma datum. Visst räknas ÄL som dag 14 i graviditet? Jag har ju inte haft en 28 dagars cykel sista cykeln utan hade ÄL på 18e dagen mest troligtvis (då jag tog ovitrelle är jag ganska säker) 
  • Annisennn

Inte heller gått med i gruppen på fb. Det är roligt att kunna följa varandra, men får inte bli för stora grupper. Vill heller inte att nån annan jag eventuellt känner kan se att jag är med, innan vi gått ut med det.

Symtom för mig nu i v 6 är molvärk, superömma bröstvårtor, lite ryggvärk och foglossning. Denna förbannade foglossningen kom tidigt den här gången och lite dubbelt upp på både in och utsida. Härligt.

Hur mår ni andra?

• Jassan123
    Annisennn skrev 2025-03-01 22:22:42 följande:

Inte heller gått med i gruppen på fb. Det är roligt att kunna följa varandra, men får inte bli för stora grupper. Vill heller inte att nån annan jag eventuellt känner kan se att jag är med, innan vi gått ut med det.

Symtom för mig nu i v 6 är molvärk, superömma bröstvårtor, lite ryggvärk och foglossning. Denna förbannade foglossningen kom tidigt den här gången och lite dubbelt upp på både in och utsida. Härligt.

Hur mår ni andra?

V 6 - mycket ömma bröst , sover dåligt , yr vid uppresningar. Svullen mage , speciellt på eftermiddagen kväll. 
    Har milda symtom .Är såklart glad att jag mår bra men känner mig orolig ,  att det är för "bra"  och att de inte kommer gå vägen 😣 
  • Annisennn
    Jassan123 skrev 2025-03-02 09:39:23 följande:
    V 6 - mycket ömma bröst , sover dåligt , yr vid uppresningar. Svullen mage , speciellt på eftermiddagen kväll. 
    Har milda symtom .Är såklart glad att jag mår bra men känner mig orolig ,  att det är för "bra"  och att de inte kommer gå vägen 😣 
    Hahah samma här.
    Men har mått bra hela graviditererna med mina två andra barn också. Foglpssning i sista trimestern men ändå kinnat röra mig obehindrat. Lite mer illamående med tjejen och tyngdpunkten på helt andra ställen. Nu är ju lilla ärtan så pass liten än så vet inte om man kan avgöra om "magen blir hög eller låg" än.

Veckorna går sakta, har tyckt att de flugit förbi tidigare. Men det är mycket planera runt om nu som istället påverkar en, behöver eventuellt ny bil, studieuppehåll, underhålla 2 till ungar med mkt ljud och rörelser efter skolans slut då de inte kan vara på fritids, nervös över fl då jag troligtvis kommer behövas klippas pga felsydd vid tidigare fl. Inte haft tur vid förlossningar kan man säga
    Ja, blir en omställning.
Svar på tråden BF Oktober 2025