• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Jassan123
    Annisennn skrev 2025-03-02 09:49:54 följande:
    Hahah samma här.
    Men har mått bra hela graviditererna med mina två andra barn också. Foglpssning i sista trimestern men ändå kinnat röra mig obehindrat. Lite mer illamående med tjejen och tyngdpunkten på helt andra ställen. Nu är ju lilla ärtan så pass liten än så vet inte om man kan avgöra om "magen blir hög eller låg" än.

Veckorna går sakta, har tyckt att de flugit förbi tidigare. Men det är mycket planera runt om nu som istället påverkar en, behöver eventuellt ny bil, studieuppehåll, underhålla 2 till ungar med mkt ljud och rörelser efter skolans slut då de inte kan vara på fritids, nervös över fl då jag troligtvis kommer behövas klippas pga felsydd vid tidigare fl. Inte haft tur vid förlossningar kan man säga
    Ja, blir en omställning.
    Haha Ja det finns ju dom som har turen att få må bra under graviditet , dock sällan man får höra det tycker jag , man hör mer om dom som har några krämpor😅 så det känns ju lite som "varför mår jag så bra ?" Är de något konstigt ? 
    Ja tiden går fruktansvärt långsamt..  trodde faktiskt att det skulle vara total lycka och tiden skulle gå så fort 😅 ack ack... total lycka , ständig oro och tiden står still !!🤣
    Oj ja förstår att det är mycket tankar ! Hoppas på bättre tur denna fl 🤗
  • Anonym (Libby-Lo)

Hej! Jag gick med i gruppen på Facebook men kände den var lite stor för att vilja kommentera eller dela privata saker. Sedan mitt förra barn har jag haft en mammagrupp på Facebook (som fortfarande är aktiv) där vi bestämde oss för att vara max 40 st. Är det någon som skulle vara intresserad av en lite mindre grupp, vi kan bestämma antalet tillsammans och så är det först till kvarn? :)

• Anonym (Lyrka)
    Anonym (Libby-Lo) skrev 2025-03-02 19:33:40 följande:

Hej! Jag gick med i gruppen på Facebook men kände den var lite stor för att vilja kommentera eller dela privata saker. Sedan mitt förra barn har jag haft en mammagrupp på Facebook (som fortfarande är aktiv) där vi bestämde oss för att vara max 40 st. Är det någon som skulle vara intresserad av en lite mindre grupp, vi kan bestämma antalet tillsammans och så är det först till kvarn? :)

Absolut. Var också med i en sån, tror typ att länken räckte till X antal klick/förfrågningar? Fattar ni hur jag menar? har ingen aning om hur man gör en grupp, men är gärna med i en mindre :)
  • Mirrorball
    Copywriter skrev 2025-03-01 21:33:18 följande:
    Är inte heller med än! Vi gör ul på måndag och hoppas innerligt på goda besked! 
    Vsr på inskrivning hos barnmorskan idag veckan, och o
    Hon beräknade mig då som 8+0 medans jag själv tror 7+3 samma datum. Visst räknas ÄL som dag 14 i graviditet? Jag har ju inte haft en 28 dagars cykel sista cykeln utan hade ÄL på 18e dagen mest troligtvis (då jag tog ovitrelle är jag ganska säker) 

Jag var 6+0 på mitt tidiga UL men hade väldigt lång cykel så visste egentligen inte men utgick från temphöjning så det borde då stämma. Nu är jag i vecka 8-9 så ska göra ett till snart för att se att allt är som det ska.

• Mirrorball

Någon mer som har tappat matlusten? För mig så får det just nu i vågor. Är hungrig och mätt samtidigt vilket göt att jag tappar matlust. Äter såklart och så men är inte kul att känna sig svullen hela dagarna 😅

• Hund12345

Jag är gärna med i en mindre grupp. 

Ni som har barn sedan tidigare, upplever ni att ni mått olika beroende på könet? Jag har 3 pojkar & 2 tjejer. med tjejerna så mådde jag illa från dag ett (innan +) tills dom va ute, pojkarna kunde jag må illa av några lukter men inte som med tjejerna. Med pojkarna kräktes jag aldrig heller. Denna gång så känner jag mig inte ens gravid, har säkert gjort 10test. 

• Copywriter

Var på mitt tidiga ultraljud idag! Fick se ett litet tickande Hjärta
    Har varit väldigt nervös så skönt att det är gjort! Blev också framflyttad frpn 8+1 till 8+2-3 så BF är 9e eller 10e oktober Hjärta

• Jassan123
    Copywriter skrev 2025-03-03 14:57:59 följande:

Har varit väldigt nervös så skönt att det är gjort! Blev också framflyttad frpn 8+1 till 8+2-3 så BF är 9e eller 10e oktober Hjärta

Åh vad roligt att allt såg bra ut 🤗🥰!
  • Björkskogen
    Copywriter skrev 2025-03-03 14:57:59 följande:

Åh vad kul! Jag har inskrivning nästa måndag. Ska se om jag inte kan få ett via landstinget. Får jag tvär nej så gör jag ett privat 😅 
  • Annisennn
    Hund12345 skrev 2025-03-03 08:31:01 följande:

Jag är gärna med i en mindre grupp. 

Ni som har barn sedan tidigare, upplever ni att ni mått olika beroende på könet? Jag har 3 pojkar & 2 tjejer. med tjejerna så mådde jag illa från dag ett (innan +) tills dom va ute, pojkarna kunde jag må illa av några lukter men inte som med tjejerna. Med pojkarna kräktes jag aldrig heller. Denna gång så känner jag mig inte ens gravid, har säkert gjort 10test. 

Jag mådde lite illa med tjejen men inte alls med grabben.
    Magen var också högre med tjejen än grabben
Svar på tråden BF Oktober 2025