• Aducia

BF Oktober 2025

Hej

Jag har skapat en Facebookgrupp där vi som har BF i oktober 2025 kan gå med. Sök på den på Facebook. Och vill ni hellre följas åt här i denna tråd, shoot! 

Och grattis allihopa!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Svar på tråden BF Oktober 2025
  • Mossgrön
    Björkskogen skrev 2025-04-09 11:10:53 följande:

Hey girls! Hur mår ni? 😊 

Bättre här iaf. Värsta illamåendet verkar klinga av nu och har återfått matlusten till viss del. Hoppas det håller i sig, va ett slakt förra veckan. V10+5 idag. 

Knappt 2 veckor till kub och jag väntar ihjäl mig. Dagarna går så långsamt och jag har kvar lite oro sen blödningen trots att jag känner mig jättegravid och varit på 3 ul. Det släpper lixom inte. Hoppas kub kan lugna mig.

Jag mår bra, gravidmässigt. Känner fortfarande egentligen inte av graviditeten, v. 13+5 idag. Vi valde att självbekosta Nipt efter KUB, då vi fick en högre sannolikhet än första graviditeten. Lämnade blodprovet i fredags och hoppas svaret ska komma snabbt.

Känner verkligen igen den långsamma väntan! Hoppas oron kan släppa lite för dig efter kub!
  • Väntarpå4an

Hey girls! Hur mår ni? 😊 

Bättre här iaf. Värsta illamåendet verkar klinga av nu och har återfått matlusten till viss del. Hoppas det håller i sig, va ett slakt förra veckan. V10+5 idag. 

Knappt 2 veckor till kub och jag väntar ihjäl mig. Dagarna går så långsamt och jag har kvar lite oro sen blödningen trots att jag känner mig jättegravid och varit på 3 ul. Det släpper lixom inte. Hoppas kub kan lugna mig.

Hej🥰
    Mår bra här nu, min trötthet är liiiiite bättre även om det fortfarande finns kvar. 
    Var på kub igår och det var en sån lättnad har verkligen haft dåliga tankar de senaste dagarna innan kuben. 
    Nu känns det bättre så hoppas du får samma känsla. 

Har tagit ett sånt blodprov som man kan köpa privat för att få reda på könet. Svaret bör komma när som helst så väntar med spänning på det🙏❤️
  • 123hejhej

Hey girls! Hur mår ni? 😊 

Skönt att du mår bättre! Har också mått bättre senaste veckan, Fortfarande illamående men mer hanterbart.. Idag var dock ett litet bakslag måendemässigt men håller tummarna att det är tillfälligt😅 

Har lite "ondare" i magen idag, blir nojig pga tidigare missfall, även fast jag nog knappt kände något innan det vad jag minns.. Men den lille måste ju växa så hoppas på att bara är det och inget dumt på gång🥰

• Annisennn

Hey girls! Hur mår ni? 😊 

Sådär. Tröttheten  är slående. Mår lite illa spritt över hela dagen och ömma bröstvårtor, utöver det är det fint.  Inte varit på något ultraljud än, är vecka 10+6 nu. Också kub om ca 2 veckor. Är nervös och spänd över det.
  • Väntarpå4an

Nu har resultatet kommit från DNA testet för att fånreda på könet🥰 
    Vi ska göra en lite reveal med barnen ikväll. Såååå nyfiken nu 🙏❤️

• Anonym (Äntligen planera bebis)

Mysigt med pojk 🤗❤️  har 2 st själv 😀

Denna gång tror jag får bli överraskning för ändå nyfiken veta vad är för kön o kan köpa rätt kläder ????🤗😀❤️
    Får göra massa tester o se vad som stämmer 😊

• Väntarpå4an
    Anonym (Äntligen planera bebis) skrev 2025-04-11 06:07:33 följande:

Mysigt med pojk 🤗❤️  har 2 st själv 😀

Denna gång tror jag får bli överraskning för ändå nyfiken veta vad är för kön o kan köpa rätt kläder ????🤗😀❤️
    Får göra massa tester o se vad som stämmer 😊

Det blir mysigt med en liten lillebror❤️ har också två grabbar och en ensam lillasyster 🤣

Jag är alldeles för nyfiken för att inte veta. Men också väldigt roligt att vänta
  • Björkskogen
    Väntarpå4an skrev 2025-04-10 20:59:39 följande:
    Åh vad kul! Grattis 🥳 jag drömde om en flicka som vi hade döpt till svea för ett par veckor sen, så nu är arbetsnamnet om magen/bebis svea. Skulle absolut inte förvåna mig om den får heta svea sen om det är en flicka 😂
  • Mossgrön
    Väntarpå4an skrev 2025-04-10 20:59:39 följande:

Åh så mysigt med en till pojke. :) Hur reagerade de andra barnen?

Jag har en stark känsla av att det blir en till pojke här också, vi får se vad Nipt säger när det svaret kommer.

• Mossgrön

Fick tillbaka svar på Nipt. Fosterprovet var normalt och det blir en pojke! Så skönt att allt var normalt. Jag hade en så stark känsla av att det är en kille, så härligt att det stämde. 😅

• 123hejhej
    Mossgrön skrev 2025-04-11 12:32:14 följande:

Fick tillbaka svar på Nipt. Fosterprovet var normalt och det blir en pojke! Så skönt att allt var normalt. Jag hade en så stark känsla av att det är en kille, så härligt att det stämde. 😅

Vad kul! 

Jag har alltid tänkt att jag kommer få en tjej först, så är lixom inställd på det?? Samma med min sambo (bara för att jag fått honom att tro det hahaha) 

Men nu är det såå många som sagt att vi nog kommer få en liten kille och jag har ingen mer känsla att gå på än att jag bara alltid har trott tjej😅 så det är lite kaos i huvudet! Men vi har tänkt låta det bli en överraskning så får gå och fundera tills oktober helt enkelt 👶🏼

• Väntarpå4an
    Mossgrön skrev 2025-04-11 12:32:14 följande:

Mossgrön skrev 2025-04-11 08:15:08 följande:

Åh så mysigt med en till pojke. :) Hur reagerade de andra barnen?

Jag har en stark känsla av att det blir en till pojke här också, vi får se vad Nipt säger när det svaret kommer.

Men åh grattis ❤️❤️💙💙 så roligt med en lite pojk.

De blev jätte glada, de två storebröderna gissade på e  pojk och lilltjejen på en tjej (det var nog deras önskninga) men alla blev glada oavsett❤️
  • Väntarpå4an
    Björkskogen skrev 2025-04-11 06:34:57 följande:
    Åh vad kul! Grattis 🥳 jag drömde om en flicka som vi hade döpt till svea för ett par veckor sen, så nu är arbetsnamnet om magen/bebis svea. Skulle absolut inte förvåna mig om den får heta svea sen om det är en flicka 😂
    Tack❤️ Svea är så fint. Så spännande och se om det vart en sanndröm ❤️ har  ni barn sedan innan? Minns ej 🙈 är det pojk/flicka?
  • Björkskogen
    Väntarpå4an skrev 2025-04-12 07:39:19 följande:
    Tack❤️ Svea är så fint. Så spännande och se om det vart en sanndröm ❤️ har  ni barn sedan innan? Minns ej 🙈 är det pojk/flicka?
    Jo vi har många, redan stora, barn. 7 st i åldrarna 12-21år. 
    men detta blir vårat första gemensamma 🥰 
    Ja vi får se vad det blir, tänker inte kolla innan bf. Om jag nu inte ser det tydligt på något ultraljud förstås 😂 
  • Mossgrön

Jag beundrar verkligen alla som kan hålla sig med att inte ta reda på kön innan BF! Jag har verkligen inte det tålamodet. Och vi nästan halvt grälar om namn redan, det är skönt att kunna skära mer halva listan iaf. 

Svea är jättefint. Det hette min farmor. :) 

• Björkskogen
    Mossgrön skrev 2025-04-12 13:47:51 följande:

Jag beundrar verkligen alla som kan hålla sig med att inte ta reda på kön innan BF! Jag har verkligen inte det tålamodet. Och vi nästan halvt grälar om namn redan, det är skönt att kunna skära mer halva listan iaf. 

Svea är jättefint. Det hette min farmor. :) 

Namn va lätt för oss 😂 gubben gillar oxå Svea så det är ju spikat. Jag ville döpa en ev pojke till Hugo men mannen tvärvägrar 😂 så vi kollade namntoppen och valde ett vi gillade bägge två. Så antingen har vi en Elliot eller en Svea i magen 🥰 
Svar på tråden BF Oktober 2025