• Anonym (Anithe)

Varför är det mest män som är rasister?

Jag har en  fundering som jag inte kan komma på. Varför är det så många mer män som skriver rasistiska kommentarer än kvinnor?

Är det för att män har sämre empati? Har kvinnor mer?

Är det för att män är mer missunsamma? Kvinnor vill dela med sig?

Är det för att män blir sämre uppfostrade? Kvinnor bättre?

Om man läser på forum & facebook är det övervägande gnäll från män och gubbstrutsar som gott på livets hårda skola.

Vad kan de bero på?
    Jag så trött på gnällen.

• Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?
  • ClumsySmurf
    AndreaBD skrev 2025-02-02 10:19:53 följande:
    Jo, allt det där är möjligt. Jag har en teori till - ibland kan det ju också vara så att män ser andra män, då från en annan etnicitet, som konkurens. Kanske är de oroliga för att kvinnor tycker dessa är mer attraktiva. Det fenomenet finns ju också hos kvinnor. Men kvinnorna visar det inte så mycket. 
    Vet ju inte hur det ser ut, det är ju liksom skillnad på "vad tjock du ser ut i de byxorna" och "jag gillar ditt självförtroende"
    man kanske firar hijabdagen extra mycket eller säger att alla vita män är rasister

• Anonym (B)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-02 03:47:19 följande:
    ankedot
    En kvinna i tråden har gjort ett påstående som var en mikroaggression
    anklagar mej på svengelska för microaggressiva påståenden utan att förklara varför.

Nu när jag är lagom trött tycker jag det är roligt att rationellt förklara varför hon är skyldig till mikroaggression

Vem är mest känslostyd?
    Det var meningen att vara aggressivt skrivet då det du skrev var aggressivt. Eller trodde du att det du menade med att du ville ha frågor (förtäckta aggressioner och påståenden) enbart var det aggressiva?

Som man sår får man skörda Smurfen. Det är inte synd om dig. Gnäll på du bara.
  • Pehrmedh

Du kanske behöver förklara vad du menar med rasism. Föra ett resonemang kring det med exempel från diskussionstrådar.

Du skriver om Livets hårda skola, vilken skola har studerat på?

• ClumsySmurf
    Anonym (B) skrev 2025-02-02 14:21:45 följande:
    Det var meningen att vara aggressivt skrivet då det du skrev var aggressivt. Eller trodde du att det du menade med att du ville ha frågor (förtäckta aggressioner och påståenden) enbart var det aggressiva?

Som man sår får man skörda Smurfen. Det är inte synd om dig. Gnäll på du bara.
    Förklara vad som är förtäckta aggressioner istället för att slänga om kring med ord som mikroaggressioner, om inte kan du kan trycka tumme ner på mina inlägg istället, det säger lika mycket.

• Anonym (Trötter)
    Anonym (Precis) skrev 2025-02-02 08:18:31 följande:
    Det var både M och S fel. Det narrativ vi levde i då var inte redo att ändra på vår invandrarpolitik och skulle då ha blivit anklagat för rasism och nazism. Det var varken önskvärt för M eller S som det såg ut då.

Att bara anklaga den ena eller andra sidan för att det blev som det blev säger mer om personen som uttrycker detta.
    "Nej det var inte bara M" är inte att anklaga den ena eller andra sidan om du frågar mig.

• Anonym (B)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-02 15:10:49 följande:
    Förklara vad som är förtäckta aggressioner istället för att slänga om kring med ord som mikroaggressioner, om inte kan du kan trycka tumme ner på mina inlägg istället, det säger lika mycket.
    Du vet precis vad du håller på med.
    Varför kan inte du svara på mina frågor?
  • Anonym (Precis)
    Tukt skrev 2025-02-02 11:40:51 följande:
    Och där bevisade du hens tes! Cool
    Du ville också försöka provocera en aning..
  • Tukt
    Anonym (Precis) skrev 2025-02-02 19:12:50 följande:
    Du ville också försöka provocera en aning..
    Nja, det var halvt på skämt, halvt på allvar. Där av emojin. Mycket för att du reagerade på sådant sätt att teorin stämde.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Precis)
    Tukt skrev 2025-02-02 20:58:46 följande:
    Nja, det var halvt på skämt, halvt på allvar. Där av emojin. Mycket för att du reagerade på sådant sätt att teorin stämde.
    Det finns några passivt aggressiva, som inte riktigt kan kan/vill dölja sin inställning.. oavsett om det sägs med humor eller allvarsam ton.
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?