• Anonym (Anithe)

Varför är det mest män som är rasister?

Jag har en  fundering som jag inte kan komma på. Varför är det så många mer män som skriver rasistiska kommentarer än kvinnor?

Är det för att män har sämre empati? Har kvinnor mer?

Är det för att män är mer missunsamma? Kvinnor vill dela med sig?

Är det för att män blir sämre uppfostrade? Kvinnor bättre?

Om man läser på forum & facebook är det övervägande gnäll från män och gubbstrutsar som gott på livets hårda skola.

Vad kan de bero på?
    Jag så trött på gnällen.

• Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?
  • Tukt
    Anonym (A) skrev 2025-02-04 17:41:40 följande:
    Du diskuterade mig passiv aggressivt, och jag svarade på ditt tilltal. Ovanligt att du får stå till svars för det du säger runt andra, eller vad är det som du upplevde som konstigt? 
    Ja för att den svenska som skrevs i svaret var smått obegriplig. Även "den egna medicinen", då jag knappast formulerat mig som att jag "vill någon väl":.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 18:10:43 följande:

Rasism och misogyni går hand i hand (män ffa). Därför väljer de rasistiska kvinnorna att inte sälla sig till gruppen rasistiska män. På grund av det öppna, helt oförklädda kvinnoföraktet. Det handlar om självbevarelsedrift. 

Du är ett exempel på en rasist som uppvisar kvinnoförakt. Vilken kvinna (oavsett åsikt) skulle vilja sälla sig till ditt högljudda skränande?

Förstår du logiken?

Vad i mina frågor skulle vara att jämställa med högljutt skränande?

Jag har framfört saker som faktamässigt är belagda och det finns bevis för det jag skriver.

I övrigt ställer jag på neutralt och korrekt sätt öppna frågor till dig, utan att komma med några som helst påståenden eller åsikter.
    Du kan mycket enkelt välja att besvara mina frågor.

I stället väljer du att komma med osanna påståenden och okvädningar, och du gör valet att hoppa på mig som person, trots att jag inte har uttryckt någon egen uppfattning eller åsikt om något, framförallt inte något om dig som person.

Säger dessa dina personliga val mer om mig än de säger om dig?
  • Anonym (B)
    Anonym (A) skrev 2025-02-04 18:14:54 följande:
    Nej, vi förstår inte logiken i att du röstar för att kvinnor ska bli våldtagen. Mer än att du själv är misogyn med diverse diagnoser som du projicerar över "oss" nu. 

Festligt att du skriver "vi"
    Näe. Jag antog att du skulle få svårt att begripa saker och ting.

Kondoleanser.

• Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-04 18:22:54 följande:
    Vad i mina frågor skulle vara att jämställa med högljutt skränande?

Jag har framfört saker som faktamässigt är belagda och det finns bevis för det jag skriver.

I övrigt ställer jag på neutralt och korrekt sätt öppna frågor till dig, utan att komma med några som helst påståenden eller åsikter.
    Du kan mycket enkelt välja att besvara mina frågor.

I stället väljer du att komma med osanna påståenden och okvädningar, och du gör valet att hoppa på mig som person, trots att jag inte har uttryckt någon egen uppfattning eller åsikt om något, framförallt inte något om dig som person.

Säger dessa dina personliga val mer om mig än de säger om dig?
    Eller hur, Kvinnor stödjer och älskar kriminalitet i Sverige. Det vet ju alla att det är fakta.
  • Anonym (Kvinnligt?)

Att Sveriges fruktansvärt negativa samhällsutveckling är ett faktum finns det numera nästan ingen som längre försöker dölja och förneka.

De allra flesta erkänner i dag att Sverige har extremt stora problem med sprängningar och skjutningar.
    Det är väl känt och allmänt accepterat att Sverige är numera bland de värsta och sämsta länderna i världen.

De allra flesta känner till och erkänner numera att det bland gärningsmännen är en extremt stor överrepresentation av utrikes födda, och barn till utrikes födda.
    Om detta råder numera inga delade meningar. Överrepresentation är faktabaserat belagd.

För att kunna motverka ett problem måste man acceptera att problemet finns och man måste ta hänsyn till de fakta som finns gällande problemet.

Att rent faktabaserat, genom bl a BRÅ och andra myndigheters officiella statistik, konstatera att denna extrema överrepresentation faktiskt finns,
    att faktabaserat konstatera detta, är det att vara rasistisk?

• Anonym (Ringo Star)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-04 18:32:50 följande:

Att Sveriges fruktansvärt negativa samhällsutveckling är ett faktum finns det numera nästan ingen som längre försöker dölja och förneka.

De allra flesta erkänner i dag att Sverige har extremt stora problem med sprängningar och skjutningar.
    Det är väl känt och allmänt accepterat att Sverige är numera bland de värsta och sämsta länderna i världen.

De allra flesta känner till och erkänner numera att det bland gärningsmännen är en extremt stor överrepresentation av utrikes födda, och barn till utrikes födda.
    Om detta råder numera inga delade meningar. Överrepresentation är faktabaserat belagd.

För att kunna motverka ett problem måste man acceptera att problemet finns och man måste ta hänsyn till de fakta som finns gällande problemet.

Att rent faktabaserat, genom bl a BRÅ och andra myndigheters officiella statistik, konstatera att denna extrema överrepresentation faktiskt finns,
    att faktabaserat konstatera detta, är det att vara rasistisk?

Jag håller med om att vi har problem med skjutningar och sprängningar. Skulle däremot inte kalla dem extremt stora.

Däremot håller jag inte med om att Sverige har en negativ samhällsutveckling. De flesta är för negativa och fokuserar på problem istället för det positiva.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 18:26:33 följande:
    Eller hur, Kvinnor stödjer och älskar kriminalitet i Sverige. Det vet ju alla att det är fakta.
    Det där som du skriver om har jag inte kommenterat och jag har inte framfört någon sådan åsikt.

Däremot är den faktamässigt belagt med officiell statistik skillnaden mellan hur Sveriges kvinnliga respektive manliga väljare har valt att lägga sina röster i valen.

Detta är fakta.
    Oavsett om du gillar det, om du klarar att erkänna det, eller inte.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (B)

Somliga har stora svårigheter mellan att hålla isär rasism från andra samhällsfrågor även gällande invandring.

Men så tänker rasister. De gillade säkert att sortera in pärlor i färg och form på dagis. Därför blir också kvinnor en utsorterad grupp och påförda exakta egenskaper.

• Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-04 18:39:56 följande:
    Det där som du skriver om har jag inte kommenterat och jag har inte framfört någon sådan åsikt.

Däremot är den faktamässigt belagt med officiell statistik skillnaden mellan hur Sveriges kvinnliga respektive manliga väljare har valt att lägga sina röster i valen.

Detta är fakta.
    Oavsett om du gillar det, om du klarar att erkänna det, eller inte.

Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-04 17:05:55 följande:

Varför har kvinnor valt att visa sitt stöd och rösta för den ökade kriminaliteten och för den hemska samhällsutvecklingen vi har skaffat oss i Sverige?

Bla bla bla kvinnor älskar ju kriminalitet det vet ju alla.
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?