Anonym (B) skrev 2025-02-04 19:10:55 följande:
Har valmyndigheten kommit fram till att kvinnor stödjer kriminalitet? Är det för att du anser att kvinnorna inte stödjer rasism i ditt svart-vita universum?
Antingen är du för kriminalitet eller så är du för rasism.
...enligt valmyndigheten förstås...
Nej, det är inte mina åsikter och det är inte vad jag har kommit fram till.
Jag låter fakta väga väldigt mycket tyngre än att låta mina känslor helt okritiskt spela mig en massa spratt.
Hur har du det med dina egna överväganden? Är det fakta eller dina egna känslor som väger tyngst?
Jag studerar på faktamässigt stark grund den officiella statistiken som Valmyndigheten presenterar, och jag tar del av massor av analyser, från t ex svenska media, då både s k vänster- som högermedia, och jag tar del av partiernas egna valanalyser som jag ställer i relation till deras partiprogram och deras officiella hållning i olika frågor, och jag suger i mig många olika mer eller mindre officiella analyser av vad samtliga Sveriges riksdagspartier står för, mm, mm.
Bl a på detta vilar min egen analys som tydligt grundar sig på officiella fakta från den Svenska Valmyndigheten.
Om du själv i stället för att bara tycka en massa bara grundade på dina egna känslor med öppna ögon studerar Valmyndighetens statistik uppdelad på kvinnor respektive män, och om du sedan sätter dig in i de Svenska riksdagspartiernas partiprogram, samtliga partier såväl s k vänster som höger, så kan du också dra dina egna slutsatser baserade på fakta, i stället för att basera dina dömande, grovt generaliserande och uppenbart förhastade slutsatser enbart på dina egna känslor.
Hör gärna av dig igen när du skaffat fakta i stället för att häva ur dig okvädningar mot andra medlemmar, dina grovt generaliserande okvädningar som enbart är baserade på dina egna känslor.