• Anonym (Anithe)

Varför är det mest män som är rasister?

Jag har en  fundering som jag inte kan komma på. Varför är det så många mer män som skriver rasistiska kommentarer än kvinnor?

Är det för att män har sämre empati? Har kvinnor mer?

Är det för att män är mer missunsamma? Kvinnor vill dela med sig?

Är det för att män blir sämre uppfostrade? Kvinnor bättre?

Om man läser på forum & facebook är det övervägande gnäll från män och gubbstrutsar som gott på livets hårda skola.

Vad kan de bero på?
    Jag så trött på gnällen.

• Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?
  • Anonym (Anithe)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 18:51:23 följande:
    Blev du lite stött?
    Ibland undrar jag om man befinner sig på en dagisplats.

Eller hur?

Detta barnsliga, känslomässiga gnäll som peppras på med massa skuldbeläggning på kvinnor . Utmärkta exempel på vad jag skrev om i min tråd start. Det är såna hära inlägg jag läst massor av och nästan alla skrivna av män. 

Låt mig få gissa att dessa inlägg bekräftade könet ännu en gång. Män!
    Det är sällan nyanserade debatter, utan bara massa våldtäckt, skjutningar, de tar våra kvinnor och jobb inlägg. Arga unga män och missnöjda pensionerade gubbstrutsar.

Samhällsproblem löser sig inte av minskat empati och rasism. Vi måste söka förståelse, lära känna varandra, hjälpa och ta emot varandra med öppna armar. Då först kan problem lösas. Med förståelse och empati kommer man långt, inte med gnäll och missnöje.

• Anonym (Ringo Star)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-04 19:12:55 följande:
    Sverige är bland de bästa i världen på föräldraledighet.
    Vilket enligt din personliga uppfattning då väger upp för sprängningar, skjutningar och gängkriminalitet...???

Är enligt din uppfattning den Svenska "normalpersonen" i behov av vård, skola, omsorg?
    Din åsikt är alltså att vi nu för tiden har fullt tillräckligt med resurser för t ex vård, skola och omsorg i Sverige, eftersom försöker inbilla dig själv och andra att de höga och fortsatt stigande kostnaderna i samhället för kriminaliteten inte påverkar normalpersonen???
    "Vilket enligt din personliga uppfattning då väger upp för sprängningar, skjutningar och gängkriminalitet...???"
    Definitivt 

Din åsikt är alltså att vi nu för tiden har fullt tillräckligt med resurser för t ex vård, skola
    Ja

eftersom försöker inbilla dig själv och andra att de höga och fortsatt stigande kostnaderna i samhället för kriminaliteten inte påverkar normalpersonen???

Det är inget jag inbillar mig. Det är min åsikt. Om det är höga eller låga kostnader är en fråga om relativitet.

Det finns mängder av resurser i Sverige. Var de hamnar handlar om prioriteringar.

Jag är även av åsikten av att staten ska minska sina utgifter betydligt i förhållande till hur det ser ut idag. Bidragen i Sverige och subventioner till höger är t.e.x. alldeles för frikostigt. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ringo Star)
    Anonym (A) skrev 2025-02-04 20:11:05 följande:
    Varför ventilerar lärare om hur hemskt det är att arbeta i deras yrke nu för then? 
    För att de har för lite befogenheter. Ge lärarna mer befogenheter och mindre administrativa uppgifter.
  • Anonym (Ringo Star)
    Anonym (A) skrev 2025-02-04 20:11:05 följande:
    Varför ventilerar lärare om hur hemskt det är att arbeta i deras yrke nu för then? 

Är det som vanligt att dom beslutsfattare som sitter på arslet hela dagen vet mycket bättre än vad de själv gör?
    Beträffande resurser vill alltid alla ha mer. 
  • Meddelande borttaget
  • Börje P
    Anonym (Anithe) skrev 2025-02-04 20:06:09 följande:

Eller hur?

Detta barnsliga, känslomässiga gnäll som peppras på med massa skuldbeläggning på kvinnor . Utmärkta exempel på vad jag skrev om i min tråd start. Det är såna hära inlägg jag läst massor av och nästan alla skrivna av män. 

Låt mig få gissa att dessa inlägg bekräftade könet ännu en gång. Män!
    Det är sällan nyanserade debatter, utan bara massa våldtäckt, skjutningar, de tar våra kvinnor och jobb inlägg. Arga unga män och missnöjda pensionerade gubbstrutsar.

Samhällsproblem löser sig inte av minskat empati och rasism. Vi måste söka förståelse, lära känna varandra, hjälpa och ta emot varandra med öppna armar. Då först kan problem lösas. Med förståelse och empati kommer man långt, inte med gnäll och missnöje.

Så rätt, så rätt! Och nu när 40-talisterna snart går i pension måste vi ju ha stor invandring för att klara bristen på arbetskraft. Kompetensregnet från MENA är en bra början.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ringo Star)
    Anonym (A) skrev 2025-02-04 20:17:54 följande:
    Jaha, och det är inte så att det dras in på möjligheter att kunna tex slänga ut och stänga av en störande elev så att andra barn kan lära sig?
    Lärarna har faktiskt fått ökade befogenheter under den senaste femårsperioden. Skolverket har insett att man gått för långt beträffande att inskränka lärarens makt i klassrummet.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?