Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-04 19:12:55 följande:
Sverige är bland de bästa i världen på föräldraledighet.
Vilket enligt din personliga uppfattning då väger upp för sprängningar, skjutningar och gängkriminalitet...???
Är enligt din uppfattning den Svenska "normalpersonen" i behov av vård, skola, omsorg?
Din åsikt är alltså att vi nu för tiden har fullt tillräckligt med resurser för t ex vård, skola och omsorg i Sverige, eftersom försöker inbilla dig själv och andra att de höga och fortsatt stigande kostnaderna i samhället för kriminaliteten inte påverkar normalpersonen???
"
Vilket enligt din personliga uppfattning då väger upp för sprängningar, skjutningar och gängkriminalitet...???"
Definitivt
Din åsikt är alltså att vi nu för tiden har fullt tillräckligt med resurser för t ex vård, skola
Ja
eftersom försöker inbilla dig själv och andra att de höga och fortsatt stigande kostnaderna i samhället för kriminaliteten inte påverkar normalpersonen???
Det är inget jag inbillar mig. Det är min åsikt. Om det är höga eller låga kostnader är en fråga om relativitet.
Det finns mängder av resurser i Sverige. Var de hamnar handlar om prioriteringar.
Jag är även av åsikten av att staten ska minska sina utgifter betydligt i förhållande till hur det ser ut idag. Bidragen i Sverige och subventioner till höger är t.e.x. alldeles för frikostigt.