• Anonym (Swazticar)

Rivieran på gaza

Trump tänker att usa ska äga Gazaremsan och förvandla det till en riviera eftersom det är beutiful real estate. Han tänker sig att människorna som bor där ska flytta till ett annat land.

Vad tror ni? Blir det fred då? Kommer usa att säkerställa allas säkerhet med deras stationerade armé? Var kommer pengarna från för att både omlokalisera alla till ett annat land och uppbyggnaden av den här rivieran? Varför skulle ett annat land vilja ha 2.1 miljoner flyktingar? Och varför skulle 2.1 miljoner människor gå med på detta frivilligt? Och är det här något som Trump väljare vill egentligen? Vad hände med americanism not globalism (ordet globalism brukar vara ett annat ord för judar f ö)
  • Svar på tråden Rivieran på gaza
  • Tow2Mater
    Anonym (Swazticar) skrev 2025-02-14 22:07:33 följande:
    Varför tror du att kriget skulle ta slut iom Trumps förslag? 
    Det är väl det som är hela vitsen med allt i området?
  • Anonym (jury)
    Tow2Mater skrev 2025-02-14 21:19:34 följande:

Saudi bygger ju Neom med The Line for 9 miljoner människor, for $1 trillion. Att byggga for 2 miljoner skulle gå på en spottstyver.

www.gdnonline.com/Details/1128288/Saudi-plans-to-build-120-kilometres-long-mirrored-side-scrapers-in-$1-trillion-mega-project

'Plan to build' är kanske inte det samma som att bygga. Ungefär lika realistiskt som Elon Musks kolonier på Mars. Eller Trumps Riviera i Gaza.

Tokhögern är verkligen inne i en delirisk fas i dessa år.
  • Tow2Mater
    Anonym (jury) skrev 2025-02-14 22:28:23 följande:
    'Plan to build' är kanske inte det samma som att bygga. Ungefär lika realistiskt som Elon Musks kolonier på Mars. Eller Trumps Riviera i Gaza.

Tokhögern är verkligen inne i en delirisk fas i dessa år.
    Du likställer att bygga på Mars med att bygga på jorden.... Allt är omöjligt.
  • Anonym (Swazticar)
    Tow2Mater skrev 2025-02-14 22:27:53 följande:
    Det är väl det som är hela vitsen med allt i området?
    Vad är det som indikerar att Trumps lösning skulle generera en fred?
  • Tow2Mater
    Anonym (Swazticar) skrev 2025-02-14 22:32:44 följande:
    Vad är det som indikerar att Trumps lösning skulle generera en fred?
    Det finns nog flera syften med hans lösning. Vilken menar du?

Vad har du själv för förslag?
  • Anonym (Swazticar)
    Tow2Mater skrev 2025-02-14 22:34:59 följande:
    Det finns nog flera syften med hans lösning. Vilken menar du?

Varför duckar du för frågan?
  • Tow2Mater
    Anonym (Swazticar) skrev 2025-02-14 22:36:19 följande:
    Varför duckar du för frågan?
    Du verkar inte läst mina inlägg.

• Anonym (Swazticar)
    Tow2Mater skrev 2025-02-14 22:37:42 följande:
    Du verkar inte läst mina inlägg.

Du har inte svarat på frågan om varför du tror att Trumps förslag skulle generera en fred. Tror du den skulle generera en fred för att "Trump säger det"?

Varför vill du att jag ska ta fram en lösning? Det vill jag inte. Men jag känner igen en dålig idé när jag ser den.
  • Tow2Mater
    Anonym (Swazticar) skrev 2025-02-14 22:40:54 följande:
    Du har inte svarat på frågan om varför du tror att Trumps förslag skulle generera en fred. Tror du den skulle generera en fred för att "Trump säger det"?

Varför vill du att jag ska ta fram en lösning? Det vill jag inte. Men jag känner igen en dålig idé när jag ser den.
    Tja, om de oskyldiga palestinierna inte finns där kan de inte fortsätta användas som sköldar. Och de skyldiga kan elimineras helt. Det är väl fas ett.
  • Anonym (Swazticar)
    Tow2Mater skrev 2025-02-14 22:49:11 följande:
    Tja, om de oskyldiga palestinierna inte finns där kan de inte fortsätta användas som sköldar. Och de skyldiga kan elimineras helt. Det är väl fas ett.
    Hur ska den separationen ske?
Svar på tråden Rivieran på gaza