Anonym (Naiv utopi!) skrev 2025-03-20 11:09:48 följande:
Kan det ligga något i att s k godhetsknarkare är livrädda för att inte bli betraktade som politiskt korrekta?
Har rädslor och strävanden efter att anses vara politiskt korrekt tystat människor, som t ex s k feminister?
tystnaden lägger sig över ämnen som t ex kvinnlig könsstympning i Sverige, acceptans av månggifte och äktenskap med minderårig trots att det är olagligt, balkongkastningar, minderåriga flickor förs ut ur landet för att bli av med sin oskuld och bli bortgifta, hedersförtryck och hedersmord av kvinnor i Sverige.
Alla dessa saker är bara några få exempel på sådant som förr knappast alls existerade i Sverige.
Anses detta inte vara viktiga företeelser?
Vart tog protesterna av de allra flesta svenska feministerna vägen?
Var tog protesterna från alla kvinnor och alla människor vägen?
Jag tror att det det kan vara rädsla för att inte vara politiskt korrekt som gör att det i jämförelse är så tyst om t ex dessa allvarliga ämnen.
Känner vissa sig numera tillräckligt goda utan att höja sina röster?
Eller väljer man hellre att blunda och ägnar sig åt något som känns mindre känsligt?
Många kanske välja att finna enklare och bekvämare sätt, för att få känna sig goda?
Allt detta får mig också tänka på att svenska kvinnliga väljare uppenbarligen inte har valt att protestera genom att använda sin röstsedel för att motverka de företeelser jag beskriver.
Sanningen är ju tyvärr att Sveriges kvinnliga väljare snarare har valt att stödja dessa avarter, detta förtryck mot kvinnor, genom det sätt man har valt att lägga sin röst.
Inte ens på valdagen har man valt att protestera mot dessa avarter särskilt ritade mot kvinnor, trots att man genom att använda sin röst kan vara helt anonym i sin protest.
Allt detta är anmärkningsvärt och för mig är det förvånande.
Du kanske har rätt i att rädslan för att inte vara PK är en del av fliten jag talade om, men vad ör PK idag? Ärligt talat tycker jag att det spretar åt alla håll, Snart ved man inte vad som är vad.