• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • lnl002

Men gisses. Låt barnen få testa sig fram. Låter hur sunt som helst om en pojke vill leka med "flicksaker" och tvärtom. Men vad är egentligen pojk- och flicksaker egentligen?? Lever vi inte i ett modernt samhälle där vi vill ha jämställdhet, börja då med barnen. Låt de själv avgöra vad de vill.
    Mamma till både döttrar och en son.

• Vipera

La Vendel har röda stövlar med blommor på kan jag säga{#lang_emotions_wink}
    Varför riskera att göra bort sig på detaljer när man kan köra linan ut liksom...

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • siamusen
    lnl002 skrev 2009-03-08 19:52:01 följande:
    Men gisses. Låt barnen få testa sig fram. Låter hur sunt som helst om en pojke vill leka med "flicksaker" och tvärtom. Men vad är egentligen pojk- och flicksaker egentligen?? Lever vi inte i ett modernt samhälle där vi vill ha jämställdhet, börja då med barnen. Låt de själv avgöra vad de vill.Mamma till både döttrar och en son.
    Är väl ingen som påstått att homosexualitet är osunt?

Det enda vi sagt är att det är bevisat att de blir fjollor om de leker med vissa saker. Ren fakta bara?
  • Mollly

jag har inte läst igenom hela tråden. bara det TS först. men varför skulle pojken bli bög för att han fick en spis. Nästan alla barn har en sån. det va det sjukaste jag hört. jag lekte jätte mkt med bilar och anda grabb saker. men inte blev jag homosexuell för det..

• siamusen
    lnl002 skrev 2009-03-08 19:57:35 följande:
    Okej. Intressant teori.
    Ja visst âr det Tyvärr kan jag inte ta åt mig äran av den utan det âr socialstyrlesen igen som kommit fram till detta

Undrar vad vi skulle göra utan socialtstyrelsen? Äta mindre bröd helt säkert men tänk sa mycket info vi skulle missa
  • Mara
    Svar på #1602
    La Vendel vem är det? Försökte google, men fick bara träffar som handlade om lavendel
  • bebek

nej, men han kanske blir nya gordon ramesey;)

• siamusen
    Mollly skrev 2009-03-08 19:59:52 följande:
    jag har inte läst igenom hela tråden. bara det TS först. men varför skulle pojken bli bög för att han fick en spis. Nästan alla barn har en sån. det va det sjukaste jag hört. jag lekte jätte mkt med bilar och anda grabb saker. men inte blev jag homosexuell för det..
    Ännu nej,men man vet aldrig
  • siamusen
    bebek skrev 2009-03-08 20:01:34 följande:
    nej, men han kanske blir nya gordon ramesey;)
    Och han är väl homo om nagon!
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?