• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • nami

men vaddå? menar ni på allvar att min son kommer att bli bög? han brukar ju leka med dammsugaren. fast den är ju ifs grå... oj vad orolig jag blev nu...

• Ekorrfamiljen
    Svar på #1590
    Välkommen! *räcker över en (stek)spade och Socialstyrelsens rapport - inbunden*
    The confused squirrel strikes again...
  • siamusen
    Janna86 skrev 2009-03-08 18:45:29 följande:
    Är alla kockar bögar?? Ne, tror inte de va! Funderar själv på att köpa en spis till killen 1,5 år nu. han har redan fått lite kökstillbehör och han älskar verkligen att leka me dom! Är inte de minsta rädd att han ska bli bög för att han får leka med köksgrejor (barngrejor-leksaks)! Om killen gillar att leka me spis och dess tillbehör, klart han ska få göra de!
    Nej,homosexualitet âr inget att vara rädd för. De är mânniskor de med
  • Janna86

svar på#1592
    Tack... eller nåt... kanske jag som e korkad, men förstod nog inte riktig de me "inbunden"

• mamita64
    Ekorrfamiljen skrev 2009-03-08 18:46:43 följande:
    Välkommen! *räcker över en (stek)spade och Socialstyrelsens rapport - inbunden*
    Den varningen borde ha stått på Barbiedockorna också.
    Särskilt på Ariel- barbien som var min sons favorit.
    JAg kan ju inte säga annat än att jag blev varnad.....
    Idag har jag tre svärsöner, mamma till två döttrar o en son
  • siamusen
    mamita64 skrev 2009-03-08 18:53:31 följande:
    Den varningen borde ha stått på Barbiedockorna också.Särskilt på Ariel- barbien som var min sons favorit.JAg kan ju inte säga annat än att jag blev varnad.....Idag har jag tre svärsöner, mamma till två döttrar o en son
    ja,Barbie är ju som hjärntvätt mer eller mindre.
  • Ekorrfamiljen
    Svar på #1595
    Ja, du ser!! Det är viktigt att informationen når ut i samhället, redan på ett tidigt stadium av föräldraskapet. *funderar på om man kan distribuera rapporten på bvc*
    The confused squirrel strikes again...
  • Senap
    mamita64 skrev 2009-03-08 18:53:31 följande:
    Den varningen borde ha stått på Barbiedockorna också. Särskilt på Ariel- barbien som var min sons favorit. JAg kan ju inte säga annat än att jag blev varnad..... Idag har jag tre svärsöner, mamma till två döttrar o en son
    Äntligen lite vittnesmål!
    My sugar is raw
  • xxmeyaxx

siamusen: underbart!!

« Feel the magic of Meya »
  • Mara

Är det någon som vet vad som gäller med röda gummistövlar? Vi skulle köpa gummistövlar nu i helgen. Sonen var inställd på ett par lila (!). Som tur var hittade vi inga lila. Men istället bidde det ett par röda. Kan man dra någon parallell mellan röd spis och röda stövlar? Fast stövlar är väl rätt manligt ändå...

Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?