• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • lnl002
    siamusen skrev 2009-03-08 20:00:11 följande:
    Ja visst âr det Tyvärr kan jag inte ta åt mig äran av den utan det âr socialstyrlesen igen som kommit fram till detta Undrar vad vi skulle göra utan socialtstyrelsen? Äta mindre bröd helt säkert men tänk sa mycket info vi skulle missa
    Ha ha ha. ja du, socialstyrelsen. ....är det så att de har kommit fram till det du säger, då blir man inte förvånad över något längre.
  • siamusen
    lnl002 skrev 2009-03-08 20:02:40 följande:
    Ha ha ha. ja du, socialstyrelsen. ....är det så att de har kommit fram till det du säger, då blir man inte förvånad över något längre.
    Ja, det har det. Finns en jätteintressant studie att lâsa. Med illustrationer och allt
  • xxmeyaxx

Jätteintressant.

« Feel the magic of Meya »
  • siamusen
    xxmeyaxx skrev 2009-03-08 20:48:57 följande:
    Jätteintressant.
    Du vet att traden stängs snart väl? Lite trakigt att fler inte far ta del av infon och bli varnade
  • Mollly

har väldigt svårt och tro att en röd spis skulle påverka en människas läggning. när jag va liten hade alla en sån spis. Tjejer som killar.. och ingen av de killarna som lekte med den är homosexuella.. helt vrickat detta.. hahah

• sixten101

Tjo måste bara få skriva!

Vår son fick en spis i ett års present...var pappan som bestämde det oxå eller ja hans ide dårå.

Han är nu strax över två år och ÄLSKAR sin spis!
    Han älskar att laga mat...leker oxå doktor nu och så en annan favvis är ju alla andra fantasi lekar.

Måste tillägga att detta med spis var en kanon ide för att när vi lagar mat ja då roar han sig oxå med att laga mat:)

Min Tony Dominic MITT allt!
  • xxmeyaxx
    Mollly skrev 2009-03-08 20:52:28 följande:
    har väldigt svårt och tro att en röd spis skulle påverka en människas läggning. när jag va liten hade alla en sån spis. Tjejer som killar.. och ingen av de killarna som lekte med den är homosexuella.. helt vrickat detta.. hahah
    Socialstyrelsens rapport har sagt så, och vi har konstaterat att alla vuxna män som lekte med spis, som små, är idag smygbögar
    « Feel the magic of Meya »
  • siamusen
    xxmeyaxx skrev 2009-03-08 20:54:31 följande:
    Socialstyrelsens rapport har sagt så, och vi har konstaterat att alla vuxna män som lekte med spis, som små, är idag smygbögar
    Och att alla homos lekte med spis.
  • Senap
    siamusen skrev 2009-03-08 20:51:38 följande:
    Du vet att traden stängs snart väl? Lite trakigt att fler inte far ta del av infon och bli varnade
    *gråter*
    Om vi inte får igenom reklamfilmen så kommer så många pojkar bli bögar av misstag.
    Som förälder borde man själv få göra valet.
    My sugar is raw
  • siamusen
    Shoegirl skrev 2009-03-08 21:06:22 följande:
    *gråter* Om vi inte får igenom reklamfilmen så kommer så många pojkar bli bögar av misstag.Som förälder borde man själv få göra valet.
    Klart den kommer gå igenom. Ligger i allas intresse och är rejâlt slagfârdig. Hur kan du ens misströsta? Har du glömt att det var en golden retriever valp med?
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?