• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • siamusen

Gummis skrev 2008-12-12 14:58:13 följande:

Har bara läst TS men det var det löjligaste jag har hört!!! Min dotter har massor av killkusiner och dom har röda leksaksspisar och tycker precis lika mycket om dom som byggare Bob. Barn har ingen aning om vad som är manligt och kvinnligt det är vi vuxna som gör könsskillnad på leksakerna. Köp du en röd spis med tillbehör åt din son. Min brorson ska få ett bakbord med tillbehör + byggare Bob saker. Om inte en kille kan leka med en leksaksspis då kan ju tjejer inte leka med bilar/traktorer eller dyligt för vad blir hon då, pojkaktig och lesbisk?????
    Ja hon blir lesbiskt.

Och Byggare Bob, han om nagon är vâl en symbol för homosexualiteten? Med sina gula overaller som klämmer at runt hâcken. Fullstândigt skriker YMCA om honom.
  • FreeForAll
    Jazza skrev 2008-12-12 13:58:32 följande:
    Det gör inget om man är lite dum, bara man är söööötEn poäng i det faktiskt. Skulle kunna acceptera att min son blev bög (tro det eller ej!), så länge han inte blir ful.
  • Mosaik

alltså jag tror faktiskt inte att det ska ha nån betydelse... min son fick en docka i julklapp förra året, han är fortfarande straight tror jag.
    Eller hmm, va de inte en kille han pussade idag på öppna förskolan?? ;) Aj då, jag har FÖRSTÖRT HONOM, bara fyra år killen... stackarn

*stolt mamma*
  • socute

whatever.. det ligger sanning i den här tråden iallafall...

Theo 05-10-27
  • JeanneDArc

Då hade väl människan inte lagt tråden under sandlådan heller? tror snarare du ska tolka det som att hon har sett att vissa verkligen resonerar på det viset och därför bestämde sig för att göra lite narr av dem här under. fast kanske borde hon ha använt 25 smileysar för att få fram budskapet på fl.

• idisb

bli man bög av en spis min dotters kill kompis har en tänkte inte det va bögigt fråns nu, hon kanske ha smittade han med sin tjejhet

• siamusen

socute skrev 2008-12-12 15:13:29 följande:

whatever.. det ligger sanning i den här tråden iallafall...
    Klart det gör: Barn BLIR bögar om de får en spis. Säger ju sig sjâlvt.
  • Lillstrumpa82

Shit! Vad kommer hända med min dotter när hon blir stor? Hon tycker om att leka med bilar och hon älskar Rorri. Hon har även ett litet kök som hon leker med varje dag och två dockor! Kommer hon nu dras åt båda hållen bara för att vi både har gett henne dockor och bilar??

Stackars barn!!

• Alemonia

En kompis som fick en röd spis när han var runt året (innan han kunde gå) och nu när han är fyra år är han det enda barn jag vet som önskar sig ett småsyskon. Varje gång vi träffas ska han bestämt hålla min dotter på 3 månader i alla fall en liten stund så teorin verkar stämma utmärkt även på honom. Att han sedan haft långt hår (hockeyfrilla) fram tills nyligen har säkert också bidragit.

• Mosaik

jag hörde föresten att barbados-magnus fick en spis i julklapp när han var liten. Måste vara därför han är bög nu, det säger väl ändå rätt mycke.

*stolt mamma*
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?