• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • siamusen

William o Ronjas mamma skrev 2008-12-12 15:29:40 följande:

jag hörde föresten att barbados-magnus fick en spis i julklapp när han var liten. Måste vara därför han är bög nu, det säger väl ändå rätt mycke.
    Han fick nog två till och med.
  • Lillstrumpa82
    William o Ronjas mamma skrev 2008-12-12 15:29:40 följande:
    jag hörde föresten att barbados-magnus fick en spis i julklapp när han var liten. Måste vara därför han är bög nu, det säger väl ändå rätt mycke.
    Jag är lite nyfiken på vad Babsan fick i julklapp när h*n var liten Räcka ut tungan
  • lillajag82
    Lillstrumpa82 skrev 2008-12-12 15:50:48 följande:
    Jag är lite nyfiken på vad Babsan fick i julklapp när h*n var liten
    ojoj det ska vi inte prata om
    Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört
    (klänningar o klackaskor)
    året där på fick han mick för mamma ville rätta till de misstag som gjordes året innan
    det hon då inte viste att han tänkte kobinera dess 2 ting
    Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört Skrattande Räcka ut tungan Flört
    ~~ Emelie..Albin..Dante..~~
  • Ekorrfamiljen
    Shoegirl skrev 2008-12-12 14:53:46 följande:
    Ja, men det är ett allvarligt ämne. *nickar*Jag ser ju framför mig nästa Christer Lindarw... Vilka kläder jag kommer ha... *drömmer*Så sonen har både en spis och flera rosa kläder.Det går finfint. Han har 2 st "bästa kompisar" på dagis. Däremot vill han inte leka med sin docka. Vad gör jag för fel? Är det de jävla bilarna?
    Men du, köp rosa bilar med glitter förresten, det kan rädda situationen! I värsta fall blir han bi, men glittret kan göra att han går över till rätt sida ändå i slutändan.

Vi har döpt sonen till ett namn som kommer att passa när han blir Drag Queen: Vendel!! Du kan väl se den glittrande affischen framför dig; Dramaten och Chinateatern presenterar stolt La Vendel!!! (Han är än så länge bara 2,5 år gammal, men han har redan lärt sig säga "Dramatentalang!"...

Jag ser framför mig hur han syr alla vackra galaklänningar som jag (och han) ska bära på alla galapremiärer och sedan ska han få inreda min våning på Östermalm i rosa fluff, glitter och glamour!! *drömmer*
    Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
  • LaFontaine

Alltså ts, nu får du se till att vara lite taktisk! Vad tusan ska du med en matlagande bögson till? Vilken nytta ger han dig? Nej du, utrusta sonen med ett verktygsset eller ett elektikerset. Då får du, förutom en riktigt manlig son, också en son du kan ha nytta av. Vet du vilken timpenning elektriker tar?

*Himlar med ögonen åt Meyas okunskap*

• EMND

Nämen snälla du, är alla kockar bögar då. Du vill väl inte att ditt barn växer med uppfattningen att det är bara kvinnor som står vid spisen. Gör hans pappa det? Jag tror inte att man uppfostras till att bi homosexuell. Man är helt enkelt det eller inte!

• enola

Min son fick en spis i tvåårspresent eller nåt sånt, han är nu sju och ett halvt och solklart bög! Leker mycket hellre med killar än med tjejer, då de är larviga och sprider tjejbaciller och sånt. Så tänk dig för innan du köper en spis!

• Prinsessan Zelda

ojojojoj..... min son har en spis, matredskap, städredskap som mopp, kvast osv. En barnvagn och han var lucia på dagis. jag tror jag fördärvat honom helt..............

eller inte ...............................................................................................

• Senap
    Prinsessan Zelda skrev 2008-12-14 19:18:59 följande:
    ojojojoj..... min son har en spis, matredskap, städredskap som mopp, kvast osv. En barnvagn och han var lucia på dagis. jag tror jag fördärvat honom helt.............. eller inte .................................................. .............................................
    Jupp. Han kommer bli bög *vet* och allt är ditt fel.
    My sugar is raw
  • Senap
    Svar på #624
    La Vendel *dregglar avundsjukt*
    Kanske inte tänkte riktigt klart där med Samuel... *svär* Men Elis kan ju lätt göras om till Elise - om han vill bli dragga alltså. *hoppas*
    My sugar is raw
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?