• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • E81
    Censur skrev 2008-12-26 23:52:46 följande:
    my God! vad ÄR du för människa egentligen!
    En god mor. Oskyldig
    *Anton* 19/6-06
  • siamusen

E81 skrev 2008-12-26 23:53:15 följande:

Synd, tror homosexuella hemmafruar kan bli en bristvara i framtiden, kändes som jag hade större pengar att vinna på att gifta bort honom om han var både och...
    Ja, du kan ju alltid hoppas pa att han kan hitta en riktig mansgris till homo som vill ha en liten ärta i köket. De maste ju ocksa finnas tycker man
  • Ekorrfamiljen
    Censur skrev 2008-12-26 23:53:24 följande:
    a´la Babsan?
    Mmm, men snyggare! Han lär ärva mina rena drag hoppas jag. Tänk lite mer Magnus Carlsson, men absolut varvat med Babsan. Oooh, måste börja planera alla fester vi ska på!!
    The confused squirrel strikes again...
  • vickitoria

Har inte läst hela tråden men nr 1: Varför skulle han bli bög av att få en spis? Nr 2: Blir man bög av sånna omvärldsfaktorer?
    Nr 3: Vad gör det om din son blir bög? Jag kan hålla på i all oändlighet med dessa frågeställningar...ursäkta men du ställer en otroligt korkat fråga.

• Censur
    E81 skrev 2008-12-26 23:53:15 följande:
    Synd, tror homosexuella hemmafruar kan bli en bristvara i framtiden, kändes som jag hade större pengar att vinna på att gifta bort honom om han var både och...
    fast det är ju en fördel om det blir en transa för de sätter hellre på sig högklackat och kan då passera ypperligt som hemmafru iofs.....
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • Ekorrfamiljen
    vickitoria skrev 2008-12-26 23:55:16 följande:
    Har inte läst hela tråden men nr 1: Varför skulle han bli bög av att få en spis? Nr 2: Blir man bög av sånna omvärldsfaktorer? Nr 3: Vad gör det om din son blir bög? Jag kan hålla på i all oändlighet med dessa frågeställningar...ursäkta men du ställer en otroligt korkat fråga.
    Vad är det för korkat med det? Man måste ju planera sina barns framtid!
    The confused squirrel strikes again...
  • Censur
    Har inte läst hela tråden men nr 1: Varför skulle han bli bög av att få en spis? Nr 2: Blir man bög av sånna omvärldsfaktorer? Nr 3: Vad gör det om din son blir bög? Jag kan hålla på i all oändlighet med dessa frågeställningar...ursäkta men du ställer en otroligt korkat fråga.
    det är en väldigt viktig fråga tyckte jag...
    Nackdelen är att TS köpte en spis trots att vi starkt ifrågasatte hennes moral.

jag är rätt besviken.
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • E81
    siamusen skrev 2008-12-26 23:54:42 följande:
    E81 skrev 2008-12-26 23:53:15 följande: Ja, du kan ju alltid hoppas pa att han kan hitta en riktig mansgris till homo som vill ha en liten ärta i köket. De maste ju ocksa finnas tycker man
    Ja, och sonen är verkligen en riktig ärta! På julafton gick han runt och dammsög iförd förkläde och luciakrona i tyg från Kalikå.
    Ekorrfamiljen skrev 2008-12-26 23:54:53 följande:
    Mmm, men snyggare! Han lär ärva mina rena drag hoppas jag. Tänk lite mer Magnus Carlsson, men absolut varvat med Babsan. Oooh, måste börja planera alla fester vi ska på!!
    Låter som en klockren entertainer!
    *Anton* 19/6-06
  • E81
    Hehehe!
    *Anton* 19/6-06
  • siamusen

1. För att han tar över en kvinnlig roll och blir saledes bög. Se socialstyrelsens rapport.

2. Ja

3. Lite jobbigt att låna ut sina klâder till sonen och rakhyvlar och liknande. För att inte tala om mustaschen...
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?