• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • AnnchristineJohanson

hahaha måste faktiskt få säga att den här tråden var lite små kul=) snälla nån, pojken 1 år? köp va tusan du vill till han..min kille på snart 2 år leker gärna med syrrornas leksaker o vill han nu ha en spis i julklapp så var sågod...hehe inte blir dom bögar pga leksaker, det sitter i eller kanske ska säga rättare sagt i psyket då kanske? ja kör hårt med leksakerna, blir han bög så blir han, kan bara lova att det är INTE pga leksakerna isf..HAHAHA.
    Vad tänker folk med igentligen ;)
    Inget illa mot dig xxmeyaxx utan tänkte på dina såkallade kompisar.
    Lyssna inte på vad andra säger, gör det som du känner för o vad din son vill.
    Är väl bättre köpa sånt han leker med än o köpa sånt som bara får ligga?? eller??

=) //Anki

• E81
    Meduziz skrev 2008-12-27 00:29:44 följande:
    jaa! *skriver upp på listan inför månadsshoppingen*
    Och så en spis och en stämpel (kan vara vilken stämpel som helst) och så några böcker så att hon aldrig lär sig vad en spis SKA användas till!
    Ekorrfamiljen skrev 2008-12-27 00:29:48 följande:
    Nej, dags att få lite skönhetssömn, så att jag inte ser så gammal och grå ut bredvid sonen på alla galorna framöver i livet! Tack för ett givande samtal vänner!
    Och jag måste sova så att jag orkar smida fler planer för att uppnå queermama status! Kanske ska börja med att slänga ut trumsetet han fick i julklapp...
    *Anton* 19/6-06
  • E81
    Ekorrfamiljen skrev 2008-12-27 00:30:49 följande:
    Shit! Vendel fick ju ett sånt verktygsbälte och hjälm i julklapp.. Och en doktorsväska.. Tror ni allt är förstört nu? *gråter*
    Verktygsbälte och hjälm? Vad oroar du dig för?? Du har 1/5 av The Village People hemma för f*n!
    *Anton* 19/6-06
  • Ekorrfamiljen
    E81 skrev 2008-12-27 00:33:42 följande:
    Verktygsbälte och hjälm? Vad oroar du dig för?? Du har 1/5 av The Village People hemma för f*n!
    TACK gumman! Nu kan jag sova gott igen!
    The confused squirrel strikes again...
  • Censur
    E81 skrev 2008-12-27 00:33:42 följande:
    precis min tanke med!

Jag kommer INTE sova gott inatt....
    Alla mina värderingar och planer för att slippa få en bög i familjen kan vara förstörda!!
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • E81
    Ekorrfamiljen skrev 2008-12-27 00:35:24 följande:
    TACK gumman! Nu kan jag sova gott igen!
    Ingen orsak! Sov gott!
    *Anton* 19/6-06
  • Shizuka

Blir han bög så blir han det för att han var det hela tiden, inte för att han fick en tjejig leksak. Och vad är förresten fel med bögar?

xxmeyaxx skrev 2008-12-10 10:35:28 följande:
    Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp. Och då börjar folk vråla:  "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!" eller.. "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.." eller så.. "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.." Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak.
  • E81
    Censur skrev 2008-12-27 00:35:52 följande:
    precis min tanke med!Jag kommer INTE sova gott inatt....Alla mina värderingar och planer för att slippa få en bög i familjen kan vara förstörda!!
    Du KAN inte värja dig! Skrattande

Nu är det dags för mig att sova också! Tack för många goda skratt!
    *Anton* 19/6-06
  • Meduziz
    Svar på #922
    Hmmm. Men spis behövs ju inte. Det ska bli en framgångsrik truckflata som ska äta ute på gaybarer jämt med sina framgångsrika truckflatevänner.

Alt. att dottern (om jag får en sån) blir bästis med en fjolla som älskar att laga mat så lagar dottern allt i hemmet istället med sina verktyg.
    Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • siamusen

E81 skrev 2008-12-27 00:37:25 följande:

Du KAN inte värja dig! Nu är det dags för mig att sova också! Tack för många goda skratt!
    natti..sov gott och hâlsa L'Antoinne
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?