• MarieX

Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!

Är det bara jag som inte fattat tjusningen med så kallade nya, moderna namn som Tindra och Engla? Jag kan bara för allt i världen inte fatta varför folk gillar dessa namn!
    Kan nån förklara?
    Det verkar som om vartannat barn snart heter Tindra eller Tilde eller nåt av alla nya, påhittade namn. Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägg, bara skriva av mig lite frustration kanske....

• Svar på tråden Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!
  • fipa

wilmas mamma, nu talade jag om utländska namn, när gela frågade mig om det.

• fipa

och jag har även full förståelse för de personer som tycker att mitt namn (sofia) är tråkigt.

• fipa

embra jag har inga barn. fast jag tror de skulle heta astrid och oskar

• embra

TS - Då begränsar du dig ju väldigt mycket om du bara anser att man ska döpa till helsvenska namn. Föar hur många namn härstammar inte från andra länder???!!!

• Wilmas mamma

Vad är det för kul om alla heter samma då? Om det inte hade tillkommit några nya namn så hade alla hetat Asta, Sigurd och GURLI!

• fipa

och eftersom jag är finländsk skulle jag ha med nåt finskt som silja eller nåt sånt i namnet.

• Nova81

Min dotter heter Tilde, så jag tycker att det är jättefint. Gillar Tindra o Engla också men de är knappast ovanliga längre. Ville att dottern skulle heta Mathilde men det gillade sambon inte alls! Men det är väl tur att alla tycker olika, vore ju trist om alla barn hette lika eller hur?

• Ciccin3

Men jisses... att man kan bli irriterad på sånt. Vilken massa energi som slösas helt i onödan.

Om inga nya namn kommer, och inga ovanliga lyfts fram så får vi ju alla heta Inger, Bengt, Rolf, Gunnel osv...

Är väl lite skoj med variation eller?

• gbgumman

MarieX

Skönt att veta att det är fler än jag som blir uppretade över ovesäntligheter. Det är ett av mina problem. Men jag vågar inte ta upp det här på fl. Är för rädd för att bli påhoppad.

Med tanke på namnen gillar inte heller jag tindra och om jag kände någon som döpte sitt barn till det så skulle jag inte säga något alls. Vet en tindra och hon tindrar inte alls hon bara river alla andra barn i ansiktet. Inte så tindrit. Min man kallar henne (inte så någon hör mer än jag och hans kompisar) gollum (tror det stavar så) Jag har sagt åt honom att han inte får säga så. ELAKT. Men lite ler jag åt det.

Svar på tråden Dessa nymodiga namn - Tindra, Engla...!