• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Madge

Piaf:
    Låter som en jobbig körskolelärare. En del körskolelärare kan vara hemska, men sen blir det väl lite extra jobbigt ibland när man själv är på jobbigt humör också. Men en del körskolelärare borde inte få vara körskolelärare .
    Har du gjort teorin ännu, förresten?

• Piaf

madge:
    Nop, har inte gjort teorin.

Får se hur jag gör med "honom".

• Björkeli

Gokvällen!

Piaf: Va duktig du var som pratade Mimmispråk idag! Skit bra gjort!

O vad jag skrattade när jag läste om din em... ja, jag behöver inte ens skriva det va?

Något kul här idag var när Madicken övertalade mig att få bada, så går jag en sväng ut och kommer tillbaka...o möts av badskum som väller upp ur brunnen!
    Då har den lilla godingen tryckt ur en hel schampoo flaska i röret som leder ner till brunnen!!
    Så det var bara för Tony att ösa badskum, samtidigt som han mummlade något om att det var jag som skulle hålla koll.... Oups! *rodnar*

Jag hade bara 60kr/dagen plus skatt på det med Elvira, så jag var mer eller mindre tvungen o knäcka extra... Men jag arbetade deltid på ett kansli där jag hade med mig Elvira så det gick super bra. Hon var ett sådant där "snällt" barn, ammade, sov o sket!

Panda: Det är väl självklart att du gör oss glada!

• Tintomara

Piaf: Du är ju kund på körskolan och betalar (förmodar jag) en jäkla massa pengar för lektioner där. Är du inte nöjd ska du självklart byta lärare eller i värsta fall skola. Har för mig att man kan föra över pengar från en skola till en annan om man betalat i förväg. Jag tycker att en bra lärare ska pusha på och uppmuntra. Ibland kanske också "ryta till" om det är nödvändigt för att man ska gå vidare. Men det kostar för mycket pengar med körlektioner för att man ska harva med någon som man inte trivs med. They win you loose

• Piaf

Björkeli:
    Ja hade du henne hos dig så kan det inte ha varit nån fara .
    Vara borta på dagarna från en tremånaders, blä!!! Främst också som ensamstående då också. Banden var väl så där sjukt sjukt starka hos er två cokså, kan jag tänka.

Jag jobbar fortfarande på att kunna leva i liiiiiiiite mindre symbios med Ludvig än vad vi gör. Kan säga att det är svårare för honom än mig. Men vi jobbar på

Nej men har Madicken varit i farten
    Ja, vi behöver inte oroa oss för att gå sysslolösa med dessa barn, eller hur Björkeli

• Piaf

Tinto:
    Nej jag kör gratis!

Såklart har du rätt. Jag tänkte ta det lite fint med den andra läraren, han som jag gillade, så får vi se

• Björkeli

Piaf: Åh nej, inte skulle jag kunna lämna bort henne så liten!

Nä, nog har vi skaffat oss ett heltidsjobb!

• Piaf

Björkeli:

Jag börjar fatta att det INTE kommer växa bort. Jag tror inte det i alla fall. Han blir bara mer och mer och starkare och starkare i sina utmaningar och ja, han gör vad han kan för att vara den som bestämmer helt enkelt!!

Det nya han har börjat med är att han säget till mig att -mamma, du och jag bestämmer här hemma...... Inte pappa, han bestämmer inte! Sen går han till Christian och säger detsamma fast tvärtemot. Och jag undrar, undrar om han inte själv jobbar på en sanning som nu har blivit att summan av detta är att han bestämmer

Så, nu när han var hos farmor i Söndags, så sitter vi där och lyssnar på deras dag så säger farmor.
    Ja, Tristan och jag har i alla fall kommit fram till att när han är här hemma, då bestämmer Tristan

• Björkeli

Piaf:

Jo jag har märkt här hemma hur Madicken redan försöker spela ut oss vuxna mot varandra... Hur hon lite diskret lirkar så hon får sin vilja igenom... Det var sååå mkt enklare o vara konsekvent med Elvira ju!!

• Björkeli

Så där.... Hon som bestämmer här hemma behöver sin mamma, så ska jag få sova inatt är det bara att gå o lägga sig nu med henne...

Godnatt på Er Godingar!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D