• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Anne M
    Björkeli ~ Åh, dessa trångsynta människor [morrar lite].
  • fru bengtsson

Hej allesammans!

Panda: Jag blir glad när jag ser din bild och dina inlägg i glasstråden igen!

Björkeli: Jag är också såååå less på mörkret och håller på att längta ihjäl mig efter snön! Vi brukar ju iaf ha fått litegrann vid det här laget. Men men - det kommer väl!
    Låter verkligen inte som någon rolig behandling... Men är det liksom "långtidsverkande" eller är det för att kurera något som du har just nu? *trög fru B*
    Tråkig arbetskamrat du har då! Jag och Patrik gick båda tillbaka och jobbade heltid när Manda var 15 månader, så hon började på dagis då och bara älskade det från första stund! Du kan ju hälsa henne att jag börjat jobba lite fast Ellen bara är 4 månader... Inte synd om någon av oss heller, fast hon kanske menade att det var synd om Madicken som var "tvungen" att vara på förskolan?
    Bra gjort av dig att stå på dig!

• Madge

Oj.... Tydligen kan man ha strössel till mycket

• Madge

Läste på ett annat forum att hon hittade strösselburken under sängen . Hade glömt ställa tillbaka den ...

• fru bengtsson

Oups... Vem hade gjort det?

• Björkeli

Hej!

Fru B: Det verkade faktiskt som om hon tyckte mest synd om mig, som om jag verkligen ville vara hemmafru a la 50-talet men tvingats ut i det hårda arbetslivet igen!

Med Elvira var jag ju ensamstånde så då började jag arbeta extra på kontor när hon var 3mån o hon började på dagis redan när hon var 11mån, o med facit i hand har det varit helt ok för henne. Men alla är olika... Så jag förvägrar inte henne att känna som hon gör, men jag gillar inte riktigt när andra mammor och pappor inte rikgtigt kan se det ur någon annans synvinkel utan bara utgår från sina egna känslor och barn. Visst, hennes son kanske inte hade kunnat börja vid 16mån eller 11mån...men det har fungerat för mina barn o vår familj.

Någon som fattar hur jag menar?

Ska göra 6 behanlingar för att infektionen och bacillerna ska gå bort från mitt urinrör... men Tant Raffa berättade att hon har samma o att det är kroniskt. Så tydligen kan det lika väl blomma ut om 1år igen... eller tidigare...eller senare...

Hej Madge!

Det är väl inte så att du har börjat packa ner i sovrummet?

• Piaf

Björkeli:

Visst är det skönt när man står upp för sig!!!
    Det gjorde jag med idag. Ganska nyss till och med
    Fick en helknäpp körskolelärare och jag visste inte om jag skulle gråta eller tvärstanna eller vad, efter bara fem minuter. Inte bra att få ett sånt där jobbigt känslosvall mitt ute i trafiken ju... Jag är inte riktigt i kontakt med mina förnuftiga hjärndelar då .
    Så när jag var påväg att svänga ner på en gata som ledde hem till mig själv (utan att han bett mig då) med avsikt att stanna bilen där, drämma igen dörren och be honom köra upp nåt.... Så samlade jag mig lite och berättade på darrande Mimmispråk hur missförstådd jag kände mig och att han inte ska ta i så och att han nog inte ska glömma bort att jag är ny som elev etc....

Sen körde vi på som om ingenting hade hänt och jag gav mig fasiken på att han inte skulle få knäcke mig. Men hela vägen hem på cykeln så svor jag och var så j-a förbannad. Sen när jag kom hem så var Tristan helt galen mot Tristan och bara for omkring och var helt röd och genomdröp av svett och då bara brast det. Jag liksom bara såg det komiska i oss i min familj som aldrig kan styra upp våra känslor och kunde skratta åt allt.

Så gick jag in och lektre bil med Tristan och sen satte vi oss i ett mysigt bad och nu ligger viljdjuret och sover

Lite om min eftermiddag.-)

Björkeli:
    Jag som var i samma situation som dig fast med Ludvig då, måste ju endå fråga. Var det inte skitjobbigt att börja jobba när Elvira redan var tre månader?
    Det låter väldigt tidigt .
    By the way, bägge mina barn har börjat på dagis som ettåringar...

Grrrr, är sååååå trött på min huvudvärk

Stackare, med dina urinrör där

• Piaf

Tristan helt galen mot Christian menar jag förstås.....

• fru bengtsson

Björkeli: Fattar precis!

Piaf: Oj, jag blir helt färdig bara av att läsa om din em... Bra gjort att du sa ifrån!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D