• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Piaf

Tinto:
    Hm.... Mysko.....
    Tristan sov ju inte en hel natt fram tills han var två, så jag känner till känslan av konstant trötthet som kommer ur detta...

Inga tips.....

Men jag hoppas det vänder fort

• Piaf

FruB:
    Wow, tack... Såg du min snygga lyra där

• Piaf

NU ska jag gå och äta lite frukost

Ha det gott sålänge, så ses vi snart

• fru bengtsson

Tintomara: Minns inte riktigt när det var, men i någon gång i samma veva som Manda började på dagis, alltså typ när hon var 16-17 månader höll hon också på ungefär sådär fast hon var vaken och gallskrek ett par timmar i streck.
    Eftersom hon aldrig ätit på nätterna tog det ett tag innan jag kom på att hon var hungrig och började ge henne välling direkt när hon vaknade. Det sparade oss rätt många timmars sömn och henne en massa lidande. Det visade sig sedan att hon växt jättemycket den perioden och säkert dels behövde extra mat och dels kände sig orolig i kroppen.

Nu verkar det ju inte vara det som är ert problem, men det händer ju rätt mycket i den åldern, både på dagarna med förskolan och i kroppen och rent utvecklingsmässigt. Kanske har hon mardrömmar? Hjälper det om ni sitter hos henne när hon är ledsen?
    Svårt det där när de helt plötsligt blir helt annorlunda än vad de varit...

Hoppas att det ordnr sig snart så ni får sova ordentligt igen.
    *kramar om*

• yohanna
    junija:
    idag ska jag till skolan fast jag har ont i halsen, det e vad jag kallar en sann hjälte. (eller nån som känner sig tvingad för o inte missa anteckningarna till nästa veckas prov. )
  • Tintomara

Fb: Ja det hjälper när vi går in till henne och sitter med henne, men så fort vi går ut så börjar hon skrika igen. Så de senaste två nätterna har vi tagit över henne i vår säng, men då har hon liksom redan piggnat till och legat och rullat runt så att ingen kan sova I morse sov hon dock lite till. Men vi vill inte vänja henne vid att ligga i vår säng, så i natt tänkte vi göra så att vi drar in en madrass till hennes rum och någon av oss lägger sig bredvid hennes säng i stället om hon vaknar. Då hoppas vi att hon förstår att vi är kvar i rummet och lägger sig och slappnar av och kan somna om. Du har säkert rätt i det där med att det händer så mycket för dem. Hon håller på att börja prata lite mer samtidigt som jag undrar om det inte är en massa tänder på gång, hon har nämligen fortfarande inte fått så många tänder. Tack för tipsen

• cotton

Skönt att FL fungerar igen.

Någon mer än mig som börjat snora och hosta? Nackdelen med vintern är alla förkylningar och virus man drar på sig... huuu...

Fru B - tack för den där Magnum-glassen. Den var efterlängtad.

Nu när jag känner mig så krasslig har jag ingen aptit alls... Igår åt jag bara en klementin och en banan på hela dagen. (och drack the och vatten) Idag har jag lyckats dricka en halv kopp kaffe så länge... usch, jag avskyr att känna mig krasslig...

• fru bengtsson

Cotton! Hej, det var inte igår!

Tintomara: Tror att det är en bra idé det där med madrassen.

Tänk vad jag hann mycket igår förmiddag medan Manda var på dagis och FL inte fungerade. Idag har jag kanppt hunnit äta frukost och nu är det snart dags att gå och hämta henne!

• Junija

Hej hopp!
    Fångar en glass i luften och skålar i lite champagne.

Tinto: att inte få sova? Hmmm, känner jag igen det eller Usch och fy vad jobbigt det är.

Yohanna: Prov? Jag är inte avundsjuk kan jag säga

Cotton: FL-abstinensen delar du med många. Här är en till

Fru B: Samma här ? hinner massor numera. Har ju ingen dator hemma. Och om några dagar så har vi inte ens bredband

• yohanna
    Junija: men det e prov i religion! mitt nya favoritämne.
    cotton: ska vi bilda klubb? jag e skitförkyld..
    fb: ibland är det allt bra att fl ligger nere.
Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D