Junija:
Du är så gullig!
Men vet du vad. Jag har funderat en hel del på hur detta blev en sanning för oss. Vad hände?? Hur kan vi ha sån tur? Och det enda jag kommit fram till är att vi lagt ner alla status/penga- tankar. Att inte ghöra det så svårt. Att inte göra varenda dag till en kamp. Att se livet för vad det är...
Vi har vänt oss till det lilla.... (familjens trygghet, det lilla samhället, naturen, det enkla livet och det lilla huset och så vidare).... Jag tror inte vi är så "stora människor" hos oss så att vi pallar leva i den STORA och ibland kalla och kritiserande verkligheten.
SÅ enkelt är det.
Vi är så i behov av tid för varandra, att ses, att bara vara, så den livsstilen vi ägnat oss åt kunde inte leda oss någon vart... Vi sågs ju aldrig här hemma, jag var alltid trött, ingen tid för någonting, saknade kvalitetstid med barnen, vill ha mer skratt med dom och samtal och få vara mera mamma, fanns bara pengar som man slet häcken för, men som man aldrig såg endå.... Och massa sånt! En dag så stod vi bara inför detta att VAD SKA VI GÖRA??? Det krävdes en förändring helt enkelt!
Så, vad det handlar om är nog bara att krympa sina förväntnigar, fundera på HUR VILL JAG/VI ha det och sen hoppas på att det blir samma bild i sitt huvud som ens partner... FÖR skulle vi inte vara överrens, så skulle aldrig detta fungerat.