• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • Junija

Fru B: Alla temperaturer över -8ºc är åt h-e för kallt!!!! *passar på att schasa iväg boaormen*

Piaf: Då smäller det!!

• yohanna

Godmorgon, jag tror faktiskt att det återigen va jag som va sjuk först o släppte ut boaormen.

• Junija

Yohanna: Ditt intresse för obehagliga reptiler är inget vi andra stöder här, så vi ber dig vänligt men bestämt att låsa in odjuret igen. *ser myndig och auktoritär ut*

• Björkeli

Hejsan godingar!

Så mkt som händer er, så lite tid för mig att hänga med!

MEN ni finns ofta i mina tankar, så när era planer, era sjuklingar eller boaormar kravlar omkring er så finns jag där o pussar lite extra på era pannor!

Själv ska jag iväg till läkaren imon för tredje gången med min smärta i vänster sida. Det verkar som om jag lyckat få något trassel med tarmen... Har haft värk, illamående, huvudvärk o problem med nr 2 i över 3 mån dagligen nu, o det brukar tyda på något med tjocktarmen. Hoppas på lite klarar besked imon!

Har fått erbjudande om att fortsätta arbeta till juni på 75%. Jag har tackat ja till detta då jag känner att min kropp pch själ just nu behöver lite lugn o ro. (lugn o ro inom vården lät väl fint! ).

Nä, men jag behöver lite paus från penga-bekymmer osv. Dessutom ska jag vara demensombud o det ska bli utbildningar osv inom vår verksamhet nu, så det verkar gå åt rätt håll!

>----- -----

• calcioaddict

Hej hej!

Björkeli: Hoppas det inte är något allvarligt med tarmen!
    Det lät intressant med demensombud! Kul med något extra på jobbet också.

• michiara

halloj long time no see..tappade bort den här tråden men nu har jag funnit den igen

• calcioaddict

Hej michiara! Jag är ledsen, men mitt minne måste vara bedrövligt eftersom jag inte riktigt kan placera dig.

• Björkeli

C-addict: Hej!

Jo, det blir ju extra! Men jag bara älskar att lära mig om sådant! Är sååå vetgirig o kan redan en del om demens så det ska bara bli kul! Dessutom är jag sådan att jag ger gärna allt på jobbet, men till de äldre. Jag går inte omkring o småstädar, putsar fönster osv eftersom de inte ligger på våra uppgifter. (Den städningen som ligger på oss gör jag ju såklart!) Så jag ska nog orka med det!

Tänkte dessutom på en sak härromdagen, just med detta att orka. Det är en del på jobbet som gör allt där hemma + att de gör väldigt mkt på jobbet. Det är ju inte konstigt att en del trivs mindre på sitt jobb som undersköterska på äldreboende.

Sen ska jag inte förringa känslorna hos personalen, för visst har vi för mkt att göra som ligger UTANFÖR de äldre. Skit trist!

Jag hade velat ha att en städerska kom o städade boendet, så kunde vi lägga mer tid på de äldre. Men men...

Hur går det för dig? Trivs du med chefsjobbet? Hur mår dina pojkar?

• fru bengtsson

Hej alla!

Björkeli: Kul att du har tid en stund! Hoppas att du blir lite klokare imorgon på vad det är som spökar för dig. Ovissheten brukar ju vara värst... Grattis till jobbet också! Finns det chans till förlängning sedan också? Eller skulle du börja plugga då?

Calcioaddict: Hur mår du? Glad att se dig med!

Jag håller på att bli galen här! Min mammas kompis har broderat en jättefin adventskalender till Manda och nu hittar jag den inte! Säkert har jag lagt den på något "smart" ställe men _vart_?

• Junija

Björkeli: Hoppas du får bra behandling för magen. Det är hemskt när magen kärvar

Calcio: Hej!! Det var länge sen!! Kul att se dig

Michiara: Hej! Tror inte vi har träffats. *tar i hand*

Fru B: Samma problem här Broderade en kalender till Junia som jag lyckats packa ner någonstans. Nu hinner jag ju inte hänga upp första paketen i den *buhuuuu*

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D