• lindamit

Nya vänner i söderort/sthlm?

Hej hej!

Linda heter jag, är snart 24 år och väntar mitt andra barn nu i slutet på december. Storebror Neo blir 3 i mars!

Jag känner få som har eller väntar barn så det skulle vara jättekul om det finns fler därute som är i samma situation. Du behöver absolut inte ha barn sen innan men det skulle såklart vara roligt också =)

Någon som känner igen sig? Skriv gärna i så fall =)

• Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?
  • HJ81

Jag och Mira kanske kan på torsdag men det beror på hur mycket plugg jag får klart imorrn. Kan återkomma i morgon kväll då jag vet mer!

• lindamit

Mette: Vi flyttade hit i slutet av september och som tur var så var både köket och badrummet på sovrumsplanet nyrenoverat då så vi slapp gå igenom det men som sagt, projekt projekt! Nu är ju nedervåningen totalt kaos... Men snart är det klart, några dagar kvar bara =) Spännande med era planer! Alltid lika roligt, iallafall innan och efter ;)

Jag kan på torsdag i alla fall, ska bara med Neo till vårdcentralen för att ta bort några stygn (han ramlade och spräckte ögonbrynet och fick sy 5 stygn i fredags, suck,en riktig vilde...!) Förhoppningsvis får jag en tidig tid, ska ringa VC imorgonbitti prick kl 8. Ringde 10 över 8 idag men då var samtalskön för tidsbokning redan fylld, helt sjukt förresten... Återkommer också imorgon!

Roligt att du också ville hoppa på den här tråden Harrysmmama81!

• metste

Linda: Stackars Neo, Teodor fick också sy 5 stygn lite ovanför ögonbrynet i höstas, verkar som att vi har två vildingar Jag har fått någon jobbig hosta som nu hållit i sig i några dagar så jag är rädd för att jag kanske kan smitta Milo som är så liten så jag vet inte om vi kanske ska ta träffen nästa vecka eller vad tycker du?

Helena hur går det med pluggandet ?

Frida: Usch för kräksjuka det är såå jobbigt, hur tog Elin det? Vet ju att de tar extra mycket på de små.

LisaB och Harrysmamma81 ni får också gärna komma, hemma hos mig var tanken att vi skulle vara nästa träff!

Men nu är frågan ska vi ta träffen nästa vecka eller i morgon vet som sagt inte om jag smittas med min förkylning. Vad tycker ni?

• lindamit

Mette: Ja det kan vi faktiskt göra. Det kanske är lika bra också, Neo är inte direkt samarbetsvillignär det gäller pillande på hans sår nu så jag misstänker att stygnborttagningen kommer bli rätt traumatisk... Fick en tid klockan 13.30 imorn också så daten hos dig hade blivit rätt kort då också. Nästa vecka låter bättre! Hoppas hostan ger med sig tills dess =) Så samma sak hände alltså Teodor? Roligt att höra att det finns fler vildar! Även om det inte är kul att höra om vad som kan hända med en sån såklart ;) Får hoppas att de lär sig en läxa för varje gång de skadar sig helt enkelt!

Frida: Glömde skriva att ni får krya på er!!

• metste

Linda: Ja det är nog lika bra att vi träffas nästa vecka i stället så det inte blir så stressigt för jag antar att även du måste hämta från förskolan kl 15. Ja det där med att ta bort stygnen tyckte Teodor var värre än att sy, enligt hans pappa som fick gå med honom till VC, så att du är beredd på det ;) Det konstiga var att när Teodor slog sig så kom det kanske en droppe blod, blödde inget fast att man såg skallbenet......konstigt tyckte jag, blödde Neo nåt? Verkar som att vi har två vildar kanske ska de få träffas nångång, skulle va kul de är ju nästan lika gamla.

Då kör vi träffen nästa vecka i stället, jag kan de flesta dagarna då skulle jag tro, när kan ni andra?

• Elinsmamma
    metste skrev 2010-01-27 13:16:22 följande:
    Linda: Ja det är nog lika bra att vi träffas nästa vecka i stället så det inte blir så stressigt för jag antar att även du måste hämta från förskolan kl 15. Ja det där med att ta bort stygnen tyckte Teodor var värre än att sy, enligt hans pappa som fick gå med honom till VC, så att du är beredd på det ;) Det konstiga var att när Teodor slog sig så kom det kanske en droppe blod, blödde inget fast att man såg skallbenet......konstigt tyckte jag, blödde Neo nåt? Verkar som att vi har två vildar kanske ska de få träffas nångång, skulle va kul de är ju nästan lika gamla.Då kör vi träffen nästa vecka i stället, jag kan de flesta dagarna då skulle jag tro, när kan ni andra?
    Oj vilka vilda killar ni har, fy jag har lite blodfobi så jag hoppas att det är dröjer länge tills Elin slår sej...men jag tror att hon kommer bli en klätterapa som sin far, hon börjar visa dom tendensena...

Vi mår bättre, men det tar tid för Elin att återhämta sej. Idag har vi allafall ätit gröt, det är framsteg, hon har fått virusprickar, kan tydligen få det när man har tex kräksjukan eller någon annan virusinfektion eller liknande.
    Det kliar och och i natt har vi inte sovit många timmar, min man är hemma och jobbar och det känns skönt. Jobbigt just nu.
    Igår var jag och såg min mormor en sista gång innan begravningen så det är tufft just nu, Gravid, hormoner som börjar komma, sjuk Elin, lite sömn, ska gå in och jobba i april osv osv...Men det blir bättre...

Måndag eller tisdag kan vi ses, sen är det begravning och lite annat inplanerat...
    Under förutsättning att e är pigg och glad, vilket hon inte är nu....
  • gabby23

Hej på er tjejer! Ja det händer ju en hel del när man har små barn! Laurina verkar har fått något magvirus hon med, har bajsat diaree varje gång hon ätit....stakarn.
    Men vi träffas gärna nästa vecka me nya friska tag!!hahah

• metste

VA Frida är du gravid!? Har jag missat nåt? GRATTIS i så fall! Va jobbigt med din mormor, jag såg också min farmor när hon dött var jätte jobbigt kommer jag ihåg men det kändes väldigt bra efteråt att jag fick ge en sista puss.

Jag kan mån eller tisdag.

Linda kom på en grej att ni inte får glömma att ringa till försäkringsbolaget och anmäla Neos skada, dels så få ni ersättning för sjukhusbesöket sen om han får ett ärr så får ni ersättning för vanprydande ärr.....alltid nåt :)

• HJ81
    Elinsmamma skrev 2010-01-27 17:32:30 följande:
    Oj vilka vilda killar ni har, fy jag har lite blodfobi så jag hoppas att det är dröjer länge tills Elin slår sej...men jag tror att hon kommer bli en klätterapa som sin far, hon börjar visa dom tendensena... Vi mår bättre, men det tar tid för Elin att återhämta sej. Idag har vi allafall ätit gröt, det är framsteg, hon har fått virusprickar, kan tydligen få det när man har tex kräksjukan eller någon annan virusinfektion eller liknande. Det kliar och och i natt har vi inte sovit många timmar, min man är hemma och jobbar och det känns skönt. Jobbigt just nu. Igår var jag och såg min mormor en sista gång innan begravningen så det är tufft just nu, Gravid, hormoner som börjar komma, sjuk Elin, lite sömn, ska gå in och jobba i april osv osv...Men det blir bättre... Måndag eller tisdag kan vi ses, sen är det begravning och lite annat inplanerat... Under förutsättning att e är pigg och glad, vilket hon inte är nu....
    Åh stackars! Jag förstår verkligen att du har det tufft just nu. Allt på en gång också. Skönt att din man kan jobba hemma i alla fall! Hoppas ni mår bättre snart och att du slipper alltför jobbiga graviditetsbesvär.

Jag kan säkert ses en dag nästa vecka, ni får bestämma en dag så ser vi hur jag ligger till helt enkelt. Hoppas alla blir friska och krya tills dess och Linda lycka till hos läkaren med Neo imorrn!
  • Elinsmamma
    metste skrev 2010-01-27 20:27:34 följande:
    VA Frida är du gravid!? Har jag missat nåt? GRATTIS i så fall! Va jobbigt med din mormor, jag såg också min farmor när hon dött var jätte jobbigt kommer jag ihåg men det kändes väldigt bra efteråt att jag fick ge en sista puss. Jag kan mån eller tisdag. Linda kom på en grej att ni inte får glömma att ringa till försäkringsbolaget och anmäla Neos skada, dels så få ni ersättning för sjukhusbesöket sen om han får ett ärr så får ni ersättning för vanprydande ärr.....alltid nåt :)
    JAA, berättade för tjejerna när vi sågs förra veckan, det är fortfarande tidigt så allt kan hända, men jag är och var chockad...det blir ju väldigt tätt mellan barnen...
    Är mest bara galet trött nu men det var jag med Elin också, somnade 20.30 igår och sover middag varje dag med Elin...=)

har bestämmt mej för att gå in och jobba 15 april fram till juli, sen blir det semester och mys med Elin någon månad till innan bebisen kommer...=)
Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?