• lindamit

Nya vänner i söderort/sthlm?

Hej hej!

Linda heter jag, är snart 24 år och väntar mitt andra barn nu i slutet på december. Storebror Neo blir 3 i mars!

Jag känner få som har eller väntar barn så det skulle vara jättekul om det finns fler därute som är i samma situation. Du behöver absolut inte ha barn sen innan men det skulle såklart vara roligt också =)

Någon som känner igen sig? Skriv gärna i så fall =)

• Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-01-01 14:34:25 följande:
    Oj va tråkigt, jag beklagar verkligen! Hoppas ni mår ok ändå under omständigheterna. Jag tycker också vi ska ses snart igen. Vill ni komma hit en dag i nästa vecka kanske?
    Ja det är helt okej,
     Min man är ledig och börjar jobba den 11 jan så vi ses gärna nått den veckan, vi kan måndag, torsdag och fredag hela dagarna, Vilka passar er?
  • HJ81

Som det ser ut nu har jag ingenting planerat den veckan så vilken dag som helst går bra! Det är för övrigt min sista vecka som föräldraledig, sen börjar jag plugga. Det kommer va på distans så jag kommer ha mycket ledig tid ändå så det blir väldigt skönt, mycket tid för hela familjen tillsammans. Dessutom kommer jag kunna fortsätta träffa er:)

Är det bara jag som är nyfiken på hur det gått för Linda?? Känns som att bebisen kommit eftersom hon inte varit här på ett tag!

• Elinsmamma
    HJ81 skrev 2010-01-03 22:02:25 följande:
    Som det ser ut nu har jag ingenting planerat den veckan så vilken dag som helst går bra! Det är för övrigt min sista vecka som föräldraledig, sen börjar jag plugga. Det kommer va på distans så jag kommer ha mycket ledig tid ändå så det blir väldigt skönt, mycket tid för hela familjen tillsammans. Dessutom kommer jag kunna fortsätta träffa er:) Är det bara jag som är nyfiken på hur det gått för Linda?? Känns som att bebisen kommit eftersom hon inte varit här på ett tag!
    Kul med pluggandet, vad blir det för nått? Blir din sambo hemma eller är det dags för dagis för Mira?
    Ja, Linda måste ha fått en sin lilla Milo vid det här laget, det måste vara tufft att gå från en till två..=)
    Men vad sägs om måndag?
  • metste

Men usch Frida va tråkigt med din mormor jag beklagar verkligen. Ja Linda borde fått bebis nu och jag vet vilken omställning det blir från ett till två barn. Är verkligen nyfiken på hur det gått. Jag ses gärna har ingen kalender här men måndag passar mig, vilket datum är det?

• lindamit

Hej tjejjer!!

Jodå lillebror är här nu! En frisk och underbar liten kille på 49 cm och 3700 gram var det som tittade ut den 27 december! En stor omställning med en till liten i familjen såklart men anledningen till min frånvaro är faktiskt att vi mitt i allt har varit internetlösa sen jul =) Men nu är jag tillbaka i cyberrymden igen ;)

Roligt att höra att julen varit bra för alla också. Tråkigt att höra om din mormor Frida, hoppas ni mår trots det.

Jag träffas gärna snart igen men håller mig nog inne ett litet tag till så om någon vecka eller så hakar jag och Milo gärna på när ni ses!

Kram på er alla så länge! 

• metste

GRATTIS till lilla Milo, Linda! Ska bli kul att se underverket sen!! Kram

• gabby23

Hej och grattis Linda!!
    Har ju inte varit med i den här tråden så länge, men skulle vara jätte kul att träffa lite andra mammor och barn:)har ett litet bus troll på 1 år, imorgom faktiskt!!men hänger gärna på å träffas på måndag, men var brukar ni ses?
    kram/Gaby

• HJ81

GRATTIS Linda, åh va roligt och skönt att allt gått bra! Längtar tills vi får träffa den lille.

Men ska vi säga måndag då? Vill ni komma hit? Jag kan maila min adress och beskrivning i så fall. Gabby23, jätteroligt med fler så du får gärna komma! Min dotter fyllde 1 för ett par veckor sen, de andra barnen är lite mindre så det är kul med en större också! Vi bor i vid Farsta centrum förresten, vart var det du bodde?

• HJ81
    Elinsmamma skrev 2010-01-03 22:20:58 följande:
    Kul med pluggandet, vad blir det för nått? Blir din sambo hemma eller är det dags för dagis för Mira? Ja, Linda måste ha fått en sin lilla Milo vid det här laget, det måste vara tufft att gå från en till två..=) Men vad sägs om måndag?
    Sorry Frida glömde svara dig. Ja det ska bli jätteroligt, ska läsa några kurser och sambon kommer va hemma till sommaren med Mira. Hon får vänta med dagis till augusti, känns inte som att varken hon eller vi är redo än..
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2010-01-04 15:40:07 följande:
    Hej tjejjer!! Jodå lillebror är här nu! En frisk och underbar liten kille på 49 cm och 3700 gram var det som tittade ut den 27 december! En stor omställning med en till liten i familjen såklart men anledningen till min frånvaro är faktiskt att vi mitt i allt har varit internetlösa sen jul =) Men nu är jag tillbaka i cyberrymden igen ;) Roligt att höra att julen varit bra för alla också. Tråkigt att höra om din mormor Frida, hoppas ni mår trots det. Jag träffas gärna snart igen men håller mig nog inne ett litet tag till så om någon vecka eller så hakar jag och Milo gärna på när ni ses! Kram på er alla så länge! 
    Stort grattis till lilla underverket! ja och va kallt det är nu då, inte så lätt att gå ut då va?

Ja,  det är tråkigt med mormor, det blir så påtagligt att man kan förlora de man älskar...tycker att det är så ångest nu när man har Elin..

Måndag är den 11:e och då ses vi hemma hos Helena och Mira sa vi väl, det blir kul att se alla igen...
Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?