• lindamit

Nya vänner i söderort/sthlm?

Hej hej!

Linda heter jag, är snart 24 år och väntar mitt andra barn nu i slutet på december. Storebror Neo blir 3 i mars!

Jag känner få som har eller väntar barn så det skulle vara jättekul om det finns fler därute som är i samma situation. Du behöver absolut inte ha barn sen innan men det skulle såklart vara roligt också =)

Någon som känner igen sig? Skriv gärna i så fall =)

• Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?
  • metste

Jaha då var han uppe o klättrade igen o verkar pigg, hmmm vet inte vad jag ska tänka........kanske tänder på G eller förkyld? Ja som sagt för mig får ni gärna komma :)

• HJ81

Hej! Ursäkta att jag inte varit så aktiv här på senare, har haft lite att stå i.
    Jag skulle jättegärna ses imorrn men får tyvärr ställa in då jag har så himla mycket att göra med skolan just nu. Jag kan eventuellt ses en dag senare i veckan. Jonatans förkylning är annars inget som skrämmer mig, vart man än går är ju barn sjuka så det finns överallt. Lika bra att bygga upp deras immunförsvar på en gång. En liten nyfödd däremot skulle jag vara försiktigare med.

• Elinsmamma
    metste skrev 2010-02-01 18:36:10 följande:
    Jaha då var han uppe o klättrade igen o verkar pigg, hmmm vet inte vad jag ska tänka........kanske tänder på G eller förkyld? Ja som sagt för mig får ni gärna komma :)
    Men ska vi hoppa träffen? Känns som man fått nog av sjukt barn ett tag framöver..

Vi har flyttat över Elin till eget rum i lördags och det har funkat bra, över förväntan för oss vuxna tror jag..=) och sovit bättre verkar vi också ha gjort..
  • metste

Jo vi kan flytta träffen, sjuka barn börjar bli en vana här känns som att vi varit sjuka de senaste två månaderna. Hoppas vi har mer tur nästa gång! Ska vi ta hos mig nästa vecka i stället då? Eller ska vi ta senare i veckan, för mig spelar det inte så stor roll. När funkar det bäst för er? Helena hur går det i skolan är det roligt?

• Elinsmamma
    metste skrev 2010-02-01 19:42:33 följande:
    Jo vi kan flytta träffen, sjuka barn börjar bli en vana här känns som att vi varit sjuka de senaste två månaderna. Hoppas vi har mer tur nästa gång! Ska vi ta hos mig nästa vecka i stället då? Eller ska vi ta senare i veckan, för mig spelar det inte så stor roll. När funkar det bäst för er? Helena hur går det i skolan är det roligt?
    Vi kan ses nästa vecka, dock inte måndag bara..så boka nått Mette...Kram
  • lindamit

Jag känner samma sak som Helena; bacieller finns det överallt och Neo drar ju hem en del så för Milos del gör det ignet om någon är lite krasslig! Jag ses gärna en annan dag också, kan senare i veckan men vet inte hur det ser ut nästa vecka än. Bestäm gärna nåt!

Skönt att han mår bättre nu förresten Mette =) Och Frida: det är bra att ni börjar installera henne tidigt i rummet, ju förr dest bättre! Neo var lite över året och då var det lite mer kruxigt men ska mden som ger sig =)

• metste

Linda du får gärna komma om du vill :) Jonatan hade lite feber ikväll men sover nu. Ja Jonatan kommer ha ett bra immunförsvar sen detta är nog hans 6 förkylning, tror att Teodor bara var förkyld 1 gång det första året så småsyskonen får stå ut med mycket. Annars kanske torsdag denna vecka eller nån dag nästa vecka, tisdag kanske?

• metste

I dag känns det som att Jonatan är lite sämre han hade över 39 graders feber stackarn. Ska vi ta tisdag eller onsdag nästa vecka i stället?  Kl 11 hos mig? Då borde vi vara friska om vi inte åkt på nåt nytt ;) Annars kan  jag också torsdag denna vecka...

• lindamit

Usch, stackare =( Hoppas det släpper snart och att lillen slipper bli sjuk också!

Vi kan ses på onsdag nästa vecka istället, hemma hos dig låter bra, får se om alla småttingar håller sig friska tills då =)

• metste

Men va bra då säger vi onsdag då :) Jonatan blev nog smittad av Teodor som släpat med det från förskolan men han blev inte alls lika sjuk, lite hostig o snorig bara ingen feber. Nu verkar det som om det håller på att vända, Jonatan har ätit mat och är lite mer allert, pytte lite feber. så nu hoppas jag att han blir frisk.

Funkar onsdag för alla? Frida hur gick det på MVC?

Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?