• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Cahela

Konstigt eg att mensen kommer några dagar efter avslutad behandling. Jag menar det kan väl inte bara bero på att man får en ÄL-spruta? Nu ska jag börja med vaggisar ikväll....först ska jag bädda ner maken i sängen{#lang_emotions_wink}

Gift med A.
  • Miamaria77

Vill bara önska alla andra på CvL lycka till. själv har jag en sparkande bebis i magen, vecka 20, tack vare IVF på CVL.

• Susie

Hej tjejer!

Jag har inte hängt i den här tråden men ska göra IVF nu på CVL prel.V4 kanske vecka 5....
    Skulle bli väldigt glad om nån kunde hjälpa mig att besvara några frågor,
    Gör de bara uttag/återföring på Tisdagar och Torsdagar eller görs de även på tex lördagar?
    Är det vanligt att man får känslan av att ha ägglossning? Jag har sprayat ganska många dagar och har tagit Gonal F i 6 dagar, men har fått exakta symtom på ÄL?!{#lang_emotions_surprised}Pratade med min läkare nyss som sa att det är omöjligt när man sprayar så att jag kunde vara lugn....men ändå, det känns ju väldigt skumt med ÄL flytningar, samma värk i magen osv.
    Hoppas nån kan svara om det är normalt osv?
    Lycka till ni andra!

• Turbomamma

Susie: Det låter normalt med symtom på ÄL, det tyder nog bara på att det är äggblåsor som håller på att växa till sig. Brukade också få symtom med ÄL-flytningar och lite stick i magen efter några sprutdagar.

Tror att de gärna undviker ÄP på helgerna men jag gjorde ET 2 lördagar och det var aldrig några problem. Lycka till!

Embla: Var ju lite "sista chansen" kändes det som och skulle det ha blivit fler försök eller om det blir fler i framtiden så får jag väl helt enkelt erkänna. Ska jag vara ärlig tänkte jag nog inte så långt...

Cah: Eller hur! Kram och lycka till med maken ikväll

Kramar till er alla!

• Susie

Hej!

Nu läste jag tillbaka lite i tråden och insåg att de kan göra det om det behövs? Jag tror jag var beräknad för ÄP på tisdag och återföring på torsdag men mina blåsor var lite för små men 13 st lika i storlek så jag ska på VUL på måndag igen, visar det sig då att de är mogna, vad händer då? Blir det ÄP på torsdagen och återföring på helgen eller kan de skjuta på ÄP till vecken efter???? (det är väl inte möjligt?)

• Kakor
    Cahela skrev 2010-01-20 17:57:51 följande:
    Cookie: Visst var det förra gången du fick så många så ni fick avbryta?
    Det stämmer, ca 55 st... Det gjorde ont :(
  • Susie

Turbolina, Tack! Nu blev jag lite lugnare!
    Jaha, så du har gjort ET på helgen alltså! OK, då borde det ju kanske vara en möjlighet ifall allt ser bra ut på måndag.
    Ni verkar ju lite mer pålästa så jag får ju passa på och fråga, jag ska fortsätta ta Gonal i 6 dagar med samma dos, om jag hade 13 blåsor nu som var lite små, är ju tanken att de ska växa till sig, men finns det risk att det växer till fler blåsor?
    Hur går det för dig?

• Cahela

cookie: 55!! Vad hade du får dos då? Blev du jättesjuk i samband med detta?

Gift med A.
  • Cahela

Susie: Att du har 13 blåsor i lika storlek är bra. Jag fick avbryta mitt pga att mina var i helt olika storlek och endast två hade växt på sig ordentligt. Lycka till!

Gift med A.
  • Kakor

cah: Jag hade Puregon, kommer inte ihåg exakta doser under hela perioden för vi började på 92 ie (tror jag) och gick ner i dos för att tre dagar innan sista VUL inte ta någon Puregon alls. Hade ont och har lite andra problem fortfarande. Men det gick bättre än jag förväntade mig.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen