• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Håller med alla övriga och ber dig Butterflower att återvända till en tråd som passar dig och sluta störa i denna tråd! Du kan aldrig föreställa dig det vi har gått/går igenom.
    Var vänlig och respektera denna tråd och oss som är här! 

Snösport: fler dikter!!!

• linköping68

Har inte varit så aktiv med skrivandet, men här kommer en liten uppdatering från mig......

Fortsätter hemmaförsök och ser om det ev kan bli ett IVF till hösten. Har kanske lyckats övertala en gyn att övertala en klinik.... får se vad som sker.

Sen har jag fått börja med levaxin då jag äntligen fått ta ämnesomsättningsprover via vårdcentalen. Har tjatat på dem under ca 1år att det inte är som det ska med mig och se.... jag hade rätt. Hade inte superdåliga värden, men dåliga och antikroppar fanns. Så nu testar jag levaxin. Bra. Kanske blir det en liten gnutta lättare att få till ett plus i hemmafabriken även om det inte kanske är helt lätt ändå.

Håller absolut med dig Snösport om det opassande inlägget i den andra tråden. Usch!

Varma kramar till er alla

• linköping68

Sitter och läser igen alla era intressanta inlägg, fast jag egentligen borde packa inför semesterresan imorgon..... Tänk vad det händer grejer härinne.... man är borta några dagar och då har man massor att läsa igen. Skulle helst vilja kommentera massor, men efter att datorn nu har loggat ut sig själv 3 ggr inser jag att den kanske menar att jag ska göra det jag borde.....dvs packa.
    Har nu ätit Levaxin i 1 vecka och ta mig tusen så mår jag faktiskt lite bättre redan! Eller så är det bara vad jag tror, men då funkar det ju ändå Flört
    Ses om en dryg vecka då jag får läsa igen massor av nya intressanta inlägg från er underbara människor!

Välkomna alla nya och kämpa på alla "gamla".

Ha det bra och njut lite av sommaren och det förhoppningsvis bra väder som kommer!
    Kram till er alla! 

• linköping68

Hej alla
    Är hemkommen från lite semester på Öland och i stugan. Skönt med lite miljöombyte.
    Tittar in här och försöker läsa ifatt....vilket hästjobb

Först..... Grattis Fahlvik!!!!!!

och sen allt om inofolic plus.... hittar inte inlägget där det började, men är det ett slags kosttillskott som sätter fart och stimulerar äggstockar, typ?

Vi kämpar på med hemmaförsök, men varje månad lika stor besvikelse när mensen kommer. Förra månaden var den 1 v sen och hoppet tändes för att snabbt släckas igen. F*n!
    Men är otroligt tacksam varje dag för min lilla tös som börjar bli stor. Hon är 2,5 och det har hänt en del denna sommar. Hon har gett bort alla nappar och börjat gå reglebundet på toa. Hon säger tom till då hon behöver kissa. Hjärtat mitt.

Hoppas så otroligt mycket på barn för oss alla, men hoppas och önskar lite extra mycket för er som inga har.

Kram till er alla underbara här inne på tråden  

• linköping68

Hej alla

Har inte varit aktiv under en tid pga lite personliga saker, och nu har det blivit lite mer strul med allt. Därför vill jag gärna ställa 2 frågor till er kloka på denna tråd......

Har någon av er upplevt en mens där det först kommer vanligt blod, inte så mycket, under ca 2 dag, men sen att den övergår till en kantarellgul vätska. Inte grumligt eller klumpigt. Bara som gul vätska. Ingen direkt lukt och inte ont i magen? Har haft detta skumma och väntar på tid för att få komma till gyn. De ansåg inte att det var akut så jag får vänta....

Denna fråga kan kanske uppfattas lite stötande och klumpig, men det är inte min mening, utan jag söker bara svar och har inte hittat några bra på nätet..... Jag tar temperaturen varje dag för att följa ägglossning. Har tydliga skillnader mellan innan Äl och efter. 
    Kan det vara så att man kan vara gravid trots att temperaturen går ned som den gör då mensen kommer. Alltså att man har låg temperatur, men ändå gravid. Har bara läst att hormoner gör så att temperatruren går upp efter ÄL.

Kanske lite röriga frågor, men förhoppningsvis förstår ni kloka  Skrattande        

• linköping68

Tack Fjällsippa för svar. Har fått tid på gyn imorgon för koll. Ska "tvinga" dem att ta alla tänkbara prover nu när jag äntligen får komma!

• linköping68
    Mamma gås skrev 2011-08-18 01:30:01 följande:
    Fruttan - Håller tummarna att de strutsar iväg å börjar dela sig fint igen Solig

Välkommen Victoria! Glad

Linköping - Var stenhård å ge dig inte förrän de tar de prover du vill att de ska ta!! Lycka till!!

Har nu varit iväg och allt såg bra ut.... fast det brukar de ju säga Men fick igenom att de kollar ureaplasma, mycoplasma, GBS, BV och dold klamydia. Hurra vad duktig jag var som fick igenom det. Fast det var en bra och trevlig läkare som verkade förstå oron och tankarna som far runt då man kämpar och kämpar för graviditet och inget händer.

Läkaren kollade i mikroskop på flytningen och allt såg bra ut. Antar att det är en del av det som superduper Ludmila gör  Läkaren kunde bara konstatera att man inte alltid kan svara på varför kroppen gör som den gör, och varför man ibland har besvär.

Känns bra att ha fått det kollat så nu är det bara att sikta in sig på ÄL om 3-5 dagar

Ha dedt bra alla!

• linköping68

Hej tjejer

Har efter mycket övervägande valt att ge upp planer på en liten till  Gråter  Orkar inte med att varje månad få mens, och nu har det även börjat med att ÄL är utan ägg ibland. Känner på mig att det är tidigt klimakterie trots att gyn säger att det inte är det. Inte heller vill de ta hotmonprover och kolla då allt ser bra ut, men det är iaf inga infektioner eller så.

MEN, innan jag helt ger upp ville jag höra mig för med er som använder Inofolic, hur det har påverkat er. "Känns" det bättre eller har ni tom fått bekräftat att det "ökat farten" där nere med ägg osv. Kan tänka mig att ge Inofolic en chans innan jag helt ger upp och faller ihop. Gyn som skulle kolla om jag ev kunde få göra en sista IVF har inte hört av sig och ringer inte tillbaka efter att jag lämnat meddelande. Urdåligt!

Ni får gärna inboxa mig om ni inte vill skriva det offentligt här på tråden. Kanske ger ni mig lite hopp och styrka att fortsätta lite till.

Kramar     

• linköping68
    Zinfandel skrev 2011-09-07 14:33:45 följande:
    Linköping: jag har fullt respekt för det val ni gör, detta är så känslomässigt jobbigt och påfrestande för alla inblandade. Det tär nåt enormt och jag hör många som säger att "jag vill ha mitt liv tillbaks!! Och jag förstår dem. Jag skulle däremot vilja be dig att ta ytterligare en vända med Inofolic eller 7-Keto eller Dhea. Ge det 3 månader och prova. Jag hoppas så att du vill göra det. Om inte så har du min fulla respekt Hjärta
    Ja, känslorna ligger utanpå hela tiden och jag gråter för allt. Såg något program om tullen i Australien och några stackars ödlor som någon skulle smuggla och visst grät jag till det. Helsjukt!!!
    Höll på att bryta ihop på stan idag då "varenda jävel" jag såg på stan var gravida. Jobbigt att känna så, samtidigt som hjärnan är glad för deras skull.

Har faktiskt inte provat något av Inofolic, Dhea eller 7-keto. Kanske borde jag ge det en chans innan jag ger upp. Antar att jag kan beställa dessa över nätet utomlands ifrån.

Ska det beställas Inofolic snart via någon i tråden? Kan tänka mig att haka på då.......
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?