• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack alla för bra svar och förslag.
    SKA ringa runt och se vad de säger. Ringer nog även till de som sagt nej för att höra vad de säger direkt till mig. Kanske har läkaren här sagt något olämpligt som påverkat dem. Ska inte ge upp än. TACK för stöttning!!!

Har faktiskt också en form av inseminationsspruta som vi tillverkade i somras efter att mannen cyklat Vätternrundan och efter det fick en del erektionsproblem. Ska kanske plocka fram den igen

FSH var 9,4 i början av 2008 då vi skulle börja vår första IVF.

Enligt läkaren här så har jag mindre än 2 % chans att bli gravid. Kan det verkligen stämma? Låter riktigt lågt

Tack alla ni underbara för att ni finns där för att peppa och stötta!

• linköping68

Jaha, då fick vi ännu mer negativa besked. Hemortsläkaren vi gått hos har nu sagt att vi inte får fortsätta hos dem och de 3 kliniker de har kontakt med. Detta pga av min ålder, vikt, högt FSH 12 och senast svaret på AMH 0,679.
    De näst intill sa att det var kört. Jag proppsade på att vi vill göra försök trots låga chanser mend et var blankt nej.

Så var det med det. Ska nog gråta en skvätt Gråter 

• linköping68
    turlid70 skrev 2010-09-21 08:37:12 följande:
    Då var det domens dag, tyvärr tyvärr, drömde inatt att det skulle bli så och så blev det. Inget extra streck i fönstret, det är så nedslående så att jag är alldeles svimfärdig, går inte hålla tillbaka tårarna men hur ska man förklara dem till folk runt omkring. Vet inte hur jag skulle kunna samla ihop mig, allt känns så menningslöst nu.
    Nä, vad synd. kramar
  • linköping68
    Inanna Li skrev 2010-09-21 09:43:06 följande:
    Turlid, stackars dig! "Kramar om". Förstår precis hur du känner dig då jag varit med om precis samma sak tidigt i somras.

Själv känner jag mig också oerhört låg då jag inte fått omslag på ÄL-stickorna den här månaden och nu befinner mig på dag 21. Kanske det kan bero på stress av att jag fyller 42 idag och andra uppstressande faktorer i privatlivet. Eller också har jag haft en cykel utan äggliossning pga hög ålder Skrikandes! Så det blir ingen FET för mig. Jag ska ha telefonkontakt med min läkare under dagen och prata om möjligheten att göra stimulerad FET med hormoner från och med mensens början. Detta känns som domedagen ...
    Känner igen mig.... Har inte heller haft ÄL denna månad. Har precis fyllt 42, fått massa negativa besked så det är kanske stressen för oss båda som orsakar utebliven ÄL.
    Kramar
  • linköping68
    Inanna Li skrev 2010-09-23 17:44:50 följande:
    Idag kom min ÄL på dag 23 och förhoppningsvis får jag göra FET på onsdag i nästa vecka. Ska ringa kliniken så fort de öppnar imorgon. Fattar ni att jag har gråtit av glädje sen jag kom hem och testade för en timme sen ...

Kram på er alla vänner Solig 

Lycka till med VUL underverket06, fortsatt ruvning ChippiChoppi och FET på lördag pp08!
    ....svarade innan jag läst allt. Vad roligt att ÄL kom. Hurra!
  • linköping68
    turlid70 skrev 2010-09-25 07:44:40 följande:
    Jag kände på mig igår kväll att det skulle gå åt h-e. Fick en liten blödning till då och sen ganska stark mensvärk. Testade ändå imorse och vågade inte kolla på stickan. Efter ett tag sa gubben "Du får dricka vin ikväll om du vill." Han trodde kanske att det skulle tröstaGråter. Nu är mensen igång och en ny kamp förberedes.
    Nä, vad synd....

Kramar
  • linköping68
    Då min dator vägrar kopiera och klistra in (eller så gör jag fel...) får det bli på detta konstiga sätt för mig när jag skriver in ig på listan.
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRAYAR***
    Fahlvik, IVF nr1, ÄP v42-43 ???????, bor i ???

***SPRUTAR***
    Sushi: IVF nr 4 äp 41 bor i göteborg
    ***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Inanna, IVF nr1, FET försök 1, TD 19/10, bor i Göteborg
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF nr1, bor i Frankrike, BF ?????

***ÖVRIGT***
    Linköping 68; Linköping, 42 år, hemmaförsök för tillfället
  • linköping68

Någon som vet något om Curakliniken i Malmö? Har inte fått fram info om deras krav ang ålder.

Jättekul med Nobelpriset till IVF-personerna!

• linköping68

Tack för fixandet.
    Men hur gör man egentligen? Jag kan inte kopiera i texten och klistra in i inläggsrutan. Kan inte heller citera inlägget och kopiera och börja om? Inte sitter man och skriver om listan för hand?

• linköping68
    sushikatten skrev 2010-10-04 22:02:12 följande:

Näää jag markerar texten och sen kopierar(ctrl + c) och klistrar(ctrl+ v) in men har förstått att det kan krångla ibland för vissa.

Jag trycker på citat märket brevid den rosa handen där personen har skrivit och då kommer det i din svarsruta. Men du kanske gör så här och det bara krånglar ändå!  kolla imorgon igen iså fall!
    Det är ju så jag gör, men det funkar inte. Skönt, då kan jag skylla allt på datorn

Fjällsippan: välkommen hit!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?