• Thuleslapper

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hoppar in här med och har "skrivit" in mig i listan

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, FET 9/2, ruvar på blastis, TD 23/2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, ET 13/2, ruvar på 2 4-cellingar, TD 28/2 
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Sunseed 39 år, IVF 1, Falun, ÄP 9/2, ET 14/2, ruvar på en blastis. TD 27/2
    Thuleslapper 38år, IVF2, Kristinehamn, ÄP 7/2, ET 9/2, TD 26/2, går på Gripen/ USÖ

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    pp08, syskonförsök nr3 (=IVF5), BF 19/10, Stockholm

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver

• Thuleslapper
    Inanna Li skrev 2011-02-16 10:07:16 följande:
    Thuleslapper - Välkommen hit! Kul att se dig även i denna tråd!
    Tack tack... ja jag kollar in lite här och där och den här tråden tyckte jag verkade passa mig... kram

Kram och tack för välkomnandet

Här ska minsann plussas
  • Thuleslapper
    Sunseed skrev 2011-02-16 11:17:51 följande:
    Åh, jag såg att du har testdag en dag före mig! Spännande! Och välkommen hit.
    Jag är ny här jag också sedan ca tre veckor tillbaka när den här karusellen drog igång. 
    Ja visst är det spännande?
    Jag längtar verkligen tills TD
    Konstigt är bara att vid mitt förra IVF så hade jag TD en dag tidigare....fast ÄP och ET var måndag och onsdag, precis som nu... Får se om jag orkar hålla mig

Är det ditt första försök?
  • Thuleslapper
    Sunseed skrev 2011-02-16 11:36:03 följande:
    Ja, det är mitt första så jag gissar att jag blir kvar här ett tag. Det verkar ju behövas några gånger. Jag har det här försöket betalt - sedan får vi betala själva p g a att jag fyller jämnt snart.  Nu hade vi turen att få minst en blastocyst till frysen (får besked om de andra två i veckan) så om det här inte går vägen försöker vi själva fram tills tidig höst, sedan köper vi ett FET och provar med det.

Men det är spännande och jag är så glad att jag har hittat hit till alla kloka och fina människor. 
    För att du fyller jämnt?
    Det har jag aldrig hört.
    Får jag fråga i vilket län du bor?
    Jag bor i Värmlands län, här får man 3 försök, detsamma i Örebro län (där jag går för ÄP och ET)
  • Thuleslapper

Jaha ok, då förstår jag.
    Trodde att ni fick 3 försök också
    Vad härligt med flera pingviner!!!
    De kan ni spara till syskonförsökCool

• Thuleslapper
    Sunseed skrev 2011-02-17 07:56:44 följande:
    Tack tack tack!

Nu har jag en fundering här. Jag har inte varit så här förkyld och dålig på säkert 15 år som jag är sedan ET. Jag har legat hela veckan. Det känns som ungefär världshistoriens sämsta vecka att ligga förkyld och hosta och snora. Dessutom har magen brakat samman totalt.
    Är det någon annan som haft så efter ET? Är det liksom någon reaktion på allt? 
    Nja....
    Jag har fått värsta förstoppningen och går och fiser som attan sen ÄP......
    Förkyld har jag inte blivit.
    Men alla reagerar ju olika
  • Thuleslapper

Själv har jag det jättejobbig idag.
    Tycker synd om mig själv och är övertygad om att jag aldrig kommer att bli mamma.
    Känner mig trött och varm (jag som alltid fryser) har huvudvärk och det har jag nästan aldrig

Som om det inte är nog känns det som om jag fick värsta mensvärken förut (den har gått över igen men ändå)

Vill ju så gärna tjuvtesta men vågar inte för jag vill inte bli besviken.
    Idag är jag ju endast på ruvardag 8 så det är ju några dagar kvar till den officiella Testdagen med stort T....

Åh tjejer, hoppas att tiden rusar iväg.....

• Thuleslapper
    underverket 06 skrev 2011-02-17 15:08:26 följande:
    Sunseed: Vet att man inte får äta ipren, men tror att alvedon är ok. Det brukar stå i innehållsförteckningen som kommer me medicinen om gravida o sådana som vill bli gravida får äta den.

Thuleslapper: Krya på dig. Hoppas du känner dig bättre snart både med förkylningen o me jobbiga tankar. Ska inte säga att jag förstår hur du känner, för jag är inte riktigt i samma situation, då jag redan har ett barn. För några veckor sedan hade jag dock liknande tankar. Blev rikitigt ledsen när jag tänkte på att det kanske aldrig blir något syskon till min son. Sådana tankar har vi noga alla här i tråden, oavsett om vi försöker bli gravida me första eller andra barnet o längtan är kanske lika stor. Dock är det en stor skillnad på att ha fått ett barn. Sorgen att inte kanske få något barn alls måste vara mycket värre. Håller tummarna för att du för ett+. Hur du fåt ett eller två ägg insatta?
    Tack för omtanken
    Men förkyld är jag inte..... har jag skrivit fel någonstans?

Fick "bara" ett insatt då de fick ut ett ägg som var för bra...
    Hade jag bara haft halvdana ägg hade de satt in 2.
    Kanske nästa gång (ja jag är väldigt negativ men jag känner på mig att det inte blir något den här gången heller. Alla andra får ju barn så det räcker Gråter 
  • Thuleslapper
    Snösport skrev 2011-02-17 18:54:59 följande:
    Thuleslapper:  det kan ju hända annars hade de inte försökt sätta in embryot alls !  Allt är möjligt ...precis som endel kan vara omöjligt så jag föreslår att du tro hela ruvartiden sedan blir det smile eller hängande mungipor. 
    Hoppas hoppas liiite till!!!!  
    Tack tack..... BARA 9 dagar kvar....
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?