• Thuleslapper

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport: Vilken fin dikt.
    Dirket från hjärtat.
    Kramar

• Thuleslapper

Välkommen hit Maryhe

Usch vad hemsk din arbetssituation låter......Hoppas att det löser sig.

Intressant att läsa om hur det är i Italien.
    Själv bodde jag ju i Tyskland i många år.
    Gjorde i och för sig ihne IVF där men läste en hel del.
    Där får läkaren tex inte återföra de bästa embryon!
    Eller frysa ner dessa heller.
    Detta pga Tysklands histora under andra världskriget (rasselektionen osv)

Vissa menar att om läkarna väljer ut det bästa embryot så är det ju en selektion.
    Dumt eller hur?

Där får man betala det mesta själv också....man får ca 50% betalt utav försäkringskassan men bara 1 IVF....

• Thuleslapper
    Snösport skrev 2011-06-24 22:37:00 följande:
    Hade ni en bra midsommar?  Här var det bara regn när vi just skulle äta , men före och efter jättesoligt!! Riktigt bra dag fast vi firade hemme..händer ju sååå sällan.
    Nja sådär....
    Testade Minus imorses men hade gäster som kom nästan direkt efter så jag hann inte smälta det riktigt.
    Efter att lunchgästerna hade gått bröt jag ihop.
    Tårarna bara rann medans jag försökte göra 2 sallader till kvällens grillning.
    Sambon var full (de hade druckit öl och nubbe till sill-lunchen så där hade jag inget stöd att hämta.
    Ja sen satt jag på grillfesten och kämpade bort tårarna tills jag fick nog och tog bilen hem.
    Nu sitter jag framför Twilight / datorn, dricker ett glas vin och tycker synd om mig själv.

Hoppas att ni andra har haft en trevlig midsommar?

Kramar
  • Thuleslapper

Tack goaste medkvinnor
    Kramar tillbaka

Idag är det redan lite lättare, mest tack vare min sambo som stöttar mig idag (han är nykter igen) och mamma som har lovat att hjälpa till med finansering av evtl privata IVF

• Thuleslapper
    Hönan skrev 2011-06-29 22:05:04 följande:
    Jag ska börja med en annan spray i slutet på juli som heter Synarela, jag hade på mitt första IVF-försök haft Suprecur är det nån som vet skillnaden mer än att man inte behöver spraya mer än 2 ggr om dagen istället för 3?

Må så gott alla kämpare var ni än är!!!!!
    Solig
    Jag skulle ha tagit Syranela vid min första IVF men tyvärr var et leveransproblem så jag fick ta Suprecur.
    Enligt min läkare är det detsamma men sammansättningen är lite annorlunda.
    Därför räcker det med 2 gånger om dagen med Syranela mot 3 gånger med Suprecur
  • Thuleslapper

Goaste Inanna, jag kan inte beskriva med ord hur ledsen jag är för er skull.
    Slicka dina sår och ladda batterierna på nytt, njut av en härlig sommar tillsammans med din honey.
    Vi får fundera på nya tag i höst...
     Kramar till dig Hjärta

• Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2011-06-30 15:18:59 följande:
    Slemmis: hååååll ut!!

Ego: jaha, då har jag varit hos min gamla gyn. Men vad är det med gyn, varför är det så svårt att prata med dem, alltså föra en normal dialog..?! Eller är det bara jag som har otur med dem jag stöter på? Ja, alltså inte stöter på utan stöter på Skrattande Men, han tog iaf bakteriell vaginos och andra mysko grejor man kan ha därinne Oskyldig och så ska jag få remiss till kontraströntgen av äggledarna... Jag har ju bara hört värstinghistorier om spolning, so gimme, tell me.... Ni som gjort det, hur jävligt är det..?!? 
    Om det är det som kallas echovistundersökning så...... vill inte skrämma upp dig men hos mig gjorde det ont som  attan. Han fick avbryta då jag hyperventilerade och hade så ont att blodtrycket sjönk och jag låg och skrek...Först när de körde upp katetern så kändes det inget, som en vanlig gynundersökning, inte heller när de pumpade upp ballongen och jag tänkte att ok, det här var ju inte så farligt men sen när de sprutade in koksaltet så trodde jag att livmodern skulle sprängas..... men du kan ju vara lite tåligare än mig... Kramar och lycka till (just nu njuter jag av ett glas Zinfandel......)
  • Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2011-07-01 18:45:34 följande:
    Tack Thule! Tänk vad olika det kan vara! Det är bara bra, jag vill alltid ha sanningen. Dessutom har jag kommit på mer än en gång i livet att om jag är inställd på värsting-värsting (överlevnadsteknink ;) så blir det oftast mildare och då var det ju inte så farligt Flört Njut av Skål
    Tackar, det gör jag

Tänkte bara berätta en "rolig sak" för er:
    Hade ju lyckats övertala min "hemläkare" att skriva ut extra progesteron ifall mitt sista IVF skulle lyckas.
    Sen hade äntligen Syranela kommit med.
    Och jag tänkte att det är väl lika bra att ta ut allt medans man är befriad från kostnaden
    Då apoteket på Maxi inte hade det så beställde de hem det.
    Igår skulle jag ta ut medicinen och medans jag väntade i "recept-kön" kom 2 unga flickor in (alltså jag lovar att de inte var mer än 18-19.
    Bägge hade varsitt barn på armen (den ena ca 6 månader, den andra ca 1-2 månader).
    Tuggandes tuggummi frågar den ena tjejen apotekaren vart de hade grav-test!
    Där står jag, 38 år, och hämtar ut IVF medicin medans unga frögurkor stönande köper gravtest!

Receptarien som höll på att fixa min medicin (hon är 1 år äldre än mig och har 2 små barn själv) hörde vad ungdomarna sa, tittade på mig och sa: Usch vad livet kan vara orättvist....

Nu ska vi äta lite och a fredagsmys (sambons barn är här...)

Ha en trevlig helg allihopa....
  • Thuleslapper
    Snösport skrev 2011-07-18 16:54:09 följande:
    Enya: hej låter som en härlig semester!!  Här i Luleå har det bara droppat lite, vi målar fönster, seglar i några dgr och umgås lite här och där
    Livet är ganska bra och vädret har varit fantastiskt här i norr så vi är nöjda. 
    Laddar för sista IVF i höst så vi får hoppas det ger oss en bebis om inte innan som sagt hoppas gör vi som vanligt!   Lite grubblerier blir det här då det som sagt är sista gången och var på en fest i lördags där en släkting till sambon sa att ni borde ju skaffa barn...ja vi hoppas det säger jag...ni gör så mycket aktiviteter så ni får ju börja försöka aktivt att skaffa barn...japp det har vi ägnat flera år till sa jag....trög som hon var sa hon att då ska ni se till att ha flera syskon för jag är ensambarn och det är så trist...nja vi är så glada om det blir ett sedan tror jag inte vi kan få fler om det inte blir tvillingar på en gång förståss... nä var inte löjlig skaffa nu flera barn annars är ni taskiga mot ungen...   
    så det ä'r ju ganska självklart att det bara är att skaffa barn ochingen verkar förstå att man är lite äldre heller så det tjatas på som man har 5-10 på sej liksom .   Ja ja ...men förutom att sådant tar lite kraft så är allt toppen med mej!

Hur blir det fär er i höst? kör ni FET eller ET i augusti eller september?
    Det där känner jag också igen..... det är ju bara att sexa på så blir det barn efter barn
    Eller så ska jag slappna av och inte stressa så....

Turlid, jag håller alla tummar och tår för att allt blir bra.
    Kramar
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?