• Thuleslapper

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Spears skrev 2011-03-15 06:54:26 följande:
    Vad är HBM-12?
    HBM 12 = HyperBioMineral

Här kommer länken:

http://home.swipnet.se/~w-48111/hbm.htm

Fick dessa utav min akupunktör, hon rekommenderade en 12a-kur: 4 dagar tar man 3 tabletter, sen pausar man 3 dagar, sen 4 dagar a 3 tabletter, 3 dagars paus och sista omgången sen med 4 dagar a 3 tabletter.
    Det rekommenderas att bägge partner tar det, oberoende på hos vem "felet" ligger.
  • Thuleslapper
    Spears skrev 2011-03-15 06:49:42 följande:
    Har en temp på 36.0 också så jag tror absolut inte jag haft äl! Och nu är strecket knappast synbart...Jag brukar ha äl i vanliga cykler innan IVF:erna, men nedregleringen har väl tagit för mycket på kroppen så jag inte har äl nu, suck! Ska du köra igång med en ny IVF snart? Jag börjar korta metoden så snart jag får mens...hoppas den inte blir sen...
    Min temp ligger på 37.7, men när jag brukar ha ÄL så ligger den på 38.5
    Inget dubbelstreck imorse heller....

Jag tänkte ta det lite lugnt innan jag börjar med vårt sista landstingsförsök.
    Tänkt är väl att jag ska börja med sprutorna igen runt vecka 20 (enligt min beräkning ska mensen komma runt den 19 maj)
    Då hinner jag gott och väl med ÄP och ET före sommaruppehållet.
    (Detta beor förstås lite på om och när min akupunktör tycker att min kropp är redo för det.....)
    Ja och tar det sig inte då heller eller blir några till frysen, ja då pausar vi tills i höst, tar det lugnt i sommar och kollar sen på evtl privat försök

Sälv tog jag den långa perioden första gången men jag mådde inte så bra pga sprejen.
    Andra försöket körde vi den korta, och visst, det är inget kul att behöva ta 2 sprutor samtidigt, men  jag mådde mycket mycket bättre.

Håller tummarna för att du ska få mens snart
  • Thuleslapper
    Inanna Li skrev 2011-03-22 11:40:00 följande:
    Tack! Jag får veta allt imorgon kl 11:30 så jag får gå som på nålar ett dygn till. Om det skulle bli en nästa gång hoppas jag att dosen blir på 300 eftersom jag verkar vara lite mer svårstimulerad nu men läkarna verkar tycka att 7 ägg är OK.  Det var ju synd att de 3 sista blåsorna inte fick chansen att växa till sig men jag får ju förstås aldrig veta om de innehöll ägg ändå.
    Åh då håller jag tummarna!
    Har tyvärr inte varit online sen förra måndagen.... tisdags halkade jag och slog upp knät, fick tillbringa natten på akuten, såret behövde sys..
    Ja och på onsdag åkte vi till min mormor i Berlin som fyllde år.
    Har missat massor här men ska försöka läsa ikapp lite.

Kram Kram
  • Thuleslapper
    hispan skrev 2011-03-23 21:56:21 följande:

Är det någon som kör cetrotidesprutor? Jag får inte bort alla luftbubblor som blir i sprutan, vågar inte trycka till sprutan för mycket heller eftersom vätskan då så lätt sprutar ut!

Jag tog Cetrotide och tyckte att det var jättesvårt.
    Men efter 2-3 dagar så flöt det på bra.

Första gången fick jag inte ens på kanylen ordentligt så vätskan rann ut...gissa om jag fick panik.

Försök att tänka på att efter att du har blandat pulvret och vätskan och ska dra upp den igen så ska du inte köra in sprutan för långt i glasbehållaren.
    Jag tyckte att det var lite lättare om nålen bara fördes in en bit.

Sen fick jag aldrig upp hela vätskan.... men läkaren menade att det inte gör så mycket.
    Men håller med, det är verkligen värt att slippa nässprejen
    Lycka till......
  • Thuleslapper
    Eviglängtan skrev 2011-03-24 13:05:15 följande:
    Grattis alla ruvara lycka till. Hoppas så att vi får fler plus denna sida, det behövs verkligen.

Själv tar jag en lite paus från IVF, men är säkert igång i april igen..., någon mer som väntar på nytt försök i april? Är snart inne på att ta det mesta, kortison, melatonin, DHEA, fragmyl (el vad det nu heter), rosenrot, bidrottninggele, trombyl, akupunktur, kinesiskörtmedicin tja finns det något mer man skall ta? Inte klokt vad man blir fixerad och jag som egentligen tror att det är den inneboende förmågan hos ägge som är avgörande för en graviditet och att man inte kan påverka den. Ändå kan jag inte låta bli att tänka på alla piler som finns att tillgå..., men  hjälper dem?

HA EN BRA DAG ALLA.
    Håller nästa på med detsamma som du
    Men ska nog inte börja med nästa IVF förrän i Maj tror jag.

Har ju börjar gå hos en akupunktör och var där för tredje gången i måndags (har gått där 1 gång i veckan..)
    Hon tyckte att jag verkade svara så bra på behandlingen att jag inte behöver gå så ofta utan vi kan prova med typ varannan vecka. Skulle få mens denna vecka (kom idag som på beställning)  och min akupunktör bad mig försöka att inte ta några värktabletter för att kolla hur intensiv smärtan är....
    I vanliga fall tar jag 6-8 tabletter (Buscopan) samt värmeflaska och lider....
    MEN:
    Jag har inte tagit ett enda piller då det inte behövs!!!!
    Inget ont utan bara en pytteliten dragning i äggstockarna.
    Och (VARNING: Äckligt:) I vanliga fall blöder jag väldigt mycket med mörka klumpar
    Hittills har jag blött mindre än annars och blodet är mera klart än mörkt och har inga klumpar
    Känns hur bra som helst.

Min akupunktör sa till mig att om mensvärken minskar så betyder det att behandlingen börjar verka.
    Ingen ska behöva ha så ont vid mens, utan det brukar vara ett tecken att något är fel i kroppen.

Nu ser jag verkligen fram emot framtiden och tror att nästa IVF tar sig (om inte lite PS hemma tar sig.....)
  • Thuleslapper
    dallas skrev 2011-03-24 21:13:43 följande:
    Det låter ju nästan som om du har endometrios...det är vanligt med koagel klumpar då...omega-3 har faktiskt hjlpt mig att få mycket mindre klumpar vid mens och inte lika ont ( har endometrios)

Just det vi fick en blastis till frysen oxå, fick ett brev idag det var ju inget vi räknade med men kul!
    Ja, det trodde nog jag med ett  tag men flera undersäkningar har tydligen visat att jag inte har Endo...
    Och då jag inte kan med att äta fisk så har jag ju börjat äta Omega 3 (de med svartvinbärssmak) för ca 1 månad sen...

Lycka till med blastisen!! Guud vad kul.
  • Thuleslapper

Skriver det samma här som i en annan tråd...

"Har tyvärr inte orkat eller haft riktigt tid att hänga här då det har varit full rulle på jobbet, hemma har vi renoverat, jag har varit sjuk och mitt i allt har jag blockat av IVF-karussellen.
    Kände att jag behövde en paus från ALLT."

Nu ska jag dock börja fundera lite på att sätta igång snart..

Kramar

• Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2011-05-05 21:27:28 följande:
    Jag har aldrig testat efter ÄL-spruta, det måste jag göra denna gång så jag vet hur ett perfekt test ska se ut Skrattande Ska även passa på hemma denna gång, har undvikit det de andra gångerna....
    Det är den enda gången som jag verkligen fick utslag till 100% (kollade ju efter Ovitrelle sist)
    Ska bli intressant att se om det blir samma när jag ska börja med försök nr 3
  • Thuleslapper
    Lenafena skrev 2011-05-10 07:37:05 följande:
    Bah, denna väntan... vill att det ska vara torsdag morgon nu så jag får se hur många ägg de plockar ur mig! De ringde igår och sköt fram Ovitorellen en halvtimme, så nu är det ikväll kl. 20.00. Hoppas dagarna går fort nu :)  

Förresten, hur gör ni på ÄP-dagen, tar man ledigt eller räknas det som sjukdag? 
    När jag har ÄP så räknas det som läkarebesök, och detta får jag göra på betald arbetstid
    Hittills har jag alltid haft ÄP på en måndag (läkarebesök)
    Tisdag hemma sjuk (karensdag), onsdag ET (läkarebesök), torsdag-fredag hemma sjuk.
    Första IVFen gick jag och jobbade dagen efter ÄP men det gör jag aldrig om.....

Håller tummarna för dig
  • Thuleslapper
    VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5     
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5
    Thuleslapper 38 år, USÖ/ Gripen, IVF 3 Sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***
    mamman0301, 39 år Cura Malmö ÄP 3/6
    Thuleslapper, 38, ÄP 7/6

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun, ET 25/5 TD 10 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?