• Thuleslapper

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5          
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***
    mamman0301, 39 år Cura Malmö ÄP 3/6
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ÄP 7/6

***RUVARE OCH TESTDAG***

Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun, ET 25/5 TD 10 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ET 3/6, TD 18 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Enya70, 40 år Uppsala

• Thuleslapper

Tack Inanna, Zinfandel, Veronica och Fjällsippan för att ni håller tummarna.

Nu blir det dags att försöka sova ett par timmar innan vi ska upp igen, måste åka hemifrån senast 06:30.
    Kommer att försöka uppdatera imorgon hur det har gått.
    Vid UL såg man 8 folliklar som låg mellan 10-15, 6 mellan 16-20 och en som tom var 21...

Håller alla mina tummar också åt alla här som kämpar

• Thuleslapper
    Inanna Li skrev 2011-06-07 20:13:08 följande:
    Vi kanske borde åka till Sundsvall på gruppresa med abonnerad buss vi alla ännu ej lyckosamma i tråden Tungan ute.  Fertiliitetsboost-sugna gamlingar på road-trip ...
    Haha den var bra!! Jag hänger på direkt
  • Thuleslapper

Ego:

Idag var jag på ÄP i Örebro.
    Vi kom dit 07:30 och skulle behandlas som tredje paret, men vi blev sist....
    Kl 11:45 kom vi in, själva ingreppet gjorde ont som vanligt.... usch usch... pulsen sjönk ett tag så de blev lite oroliga men det gick över.

Efter själva ingreppet hade jag inte alls lika ont som sist, men visst kändes det även efter 2 Citodon.
    Banrmorskan kom ine fter efter en stund och meddelade att de hade fått ut 20 ägg! 
    Därmed försvann tyvärr möjligheten till att få tillbaka 2 embryon då jag är överstimulerad

Så nu hoppas jag på att så många som möjligt blir beruktade och delar sig som de ska så att jag får tillbaka en guldklimp som vill stanna i 9 månader..... och optimalt vore ju ett eller ett par till frysen ...
    Torsdag är det dags för ET, kl 14:15 om de inte ringer innan...

Imorgon ska jag på akupunktur, sen blir det till att vara hemma och vila.

• Thuleslapper
    Mamma gås skrev 2011-06-08 10:17:49 följande:
    Thuleslapper - Grattis till mega skörden!! Ni kan ju få en syskonskörd som liknar ett fotbollslag :)) Hoppas överstimuleringen släpper med sig å som nån sa, drick mkt vatten!! Var lite beredd på att när det "tar sig" så kan överstimuleringen sätta fart igen å du kan ev bli sämre, så du inte undrar vad som händer ;)) Lycka till imorn!! tänker på dig när du är i samma stad som mig imorn :) (Kan t.o.m vara så att du är hos min kusin på fertiliteten..:) ) 

Jobbar din kusin på fertilitetsmottagningen? Undrar m´vem det kan vara

TACK, THANKS, DANKE till alla som önskat mig lycka till.
    Kommer att uppdatera lite imorgon.

Idag var jag på akupunktur.... aj aj aj.
    Det gjorde ganska ont när hon satte nålarna, men som hon sa att min kropp är så mörbultad efter igår så att den försvarar sig mot allt ont....
  • Thuleslapper

Nu sitter jag och väntar på att sambon ska komma hem från jobbet så att vu kan åka till USÖ.
    Än har ingen ringt och då ET ska vara 14:15 så verkar det som om minst ett har blivit befruktat och delat sog som det ska.....

Ska försöka att rapportera i kväll

Inanna: Håller tummarna som bara den! Kram

• Thuleslapper
    Mamma gås skrev 2011-06-09 13:05:22 följande:
    Thuleslapper - Lycka till!!! Det är marknadsafton i Örebro i dag så det kan vara mkt folk i rörelse :) Min kusse är lång, brunhårig (långt hår), smal i 40 års åldern.
    Ingen jag såg idag tyvärr... men jag var nog lite för nervös inför ET så jag hade inte så bra koll
  • Thuleslapper

Är lite trött nu så jag kopierar vad jag har skrivit i en annan tråd och så återkommer jag imorgon. Tack alla för att ni höll tummarna.
    Nu får jag kalla mig för ruvare igen:

Var ju på USÖ för ET idag och vet inte hur jag känner och mår riktigt....
    Har jätteont i magen, är svullen som bara den och vid UL såg läkaren att buken är vätskefylld.
    Mår jag sämre ska jag inte tveka till att åka in akut.
    Men jag har ingen feber, andnöd får jag bara om jag går snabbt uppför trappan så det lugnar nog ner sig.

Utav de 20 ägg som de fick ut i tisdags hade 10 befruktats och delat på sig och var 4-celliga.
    Ett fick jag tillbaka (självklart är jag lycklig för det)
    Försökte allt att få tillbaka 2 st men det gick absolut inte pga överstimuleringen.

De övriga 9 kan inte frysas pga samma problem som förut: Det finns fragmenteringar (luftbubblor i embryot), vid en nedfrysning skulle iskristaller bildas i bubblorna och därmed skulle de nog inte klara en upptining.
    MEN de har börjat lite smått på uSÖ med att odla ett par dagar längre.
    Han sa att de ska försöka se om det kanske bir en liten blastis till mig (men jag skulle inte hoppas på det)

Summa summarum alltså:
    20 st ut, 1 tillbaka resten skräp?

Men men, jag ska försöka var positivt, jag är ju faktiskt Ruvare och kan kallas för Agda i 2 veckor
    Nu ska det banne bli tredje gången gillt.

Godnatt alla

• Thuleslapper
    oceanney skrev 2011-06-10 03:24:47 följande:
    Grattis till fantastisk "skörd" iallafall och ruvning!! Fattar dock inte vad det spelar för roll om de sätter tillbaka en eller två? Vad har det med överstimuleringen att göra?
    Tack
    Jag frågade ju och de menade att det är fara för min hälsa om de sätter tillbaka 2 och båda tar sig....Överstimuleringen kan sätta igång då igen.
    Både barnmorskan och läkaren var väldigt allvarliga när de sa det (fragade de var för sig på olika dagar...)

Förra gången fick jag ju nästan tillbaka 2 också men då de var utav för bra kvalitet fick jag bara tillbaka ett.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?