• Thuleslapper

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2011-12-14 23:07:35 följande:
    Lenafena: Grattis till graviditet! Vad roligt!
    Inanna: Jag tror nog inte att du ska oroa dig för din blödning, men jag tycker nog för att du för att kunna slappna av mentalt ska försöka att få till ett VUL för att se att allt är ok.

Ego: Har fått remisser till nya tester i morgon. Bla vaginaltest, typ de som Ludmilla tar . Provsvaren här är bara giltiga i 6 månader och det är nu ags att ta om dem. Det var en hel radda till, bla dold Chlamydia. Mitt TSH hade gått upp igår till 2.49 trots Levaxin, kortison, jod och selen. Det hade ju gått ner t.om att jag började med estradiol och progesteron . Har ökat på Levaxin dosen något.
    Sedan måndagskväll har jag haft mer och mer ont i livmodertrakten. Började med värk och "elektriska stötar", nu molvärker det hela tiden och sticker, som mensvärk *10. Jag brukar aldrig ha mensvärk förrän samma dag som mensen kommer och aldrig så här. Mensen borde komma på lördag om den är lika punktlig som vanligt, men hoppas inte... Vi planerar dock på för försök i januari.
    Det låter väldigt bra tycker jag Nu ska du se att du plussar
    Min mens ska ocksp komma på lördag men jag hoppas förstås att den uteblir. Tänk om vi båda plussar och får världens bästa julklapp
  • Thuleslapper

Vi 4 och Misscat:  Tack medsystrar Hjärta

Sushi: Jag saknar ord men du ska veta att jag tänekr på dig. Njut av ditt rödvin i helgen, ladda batterierna och så kommer ni igång nästa år. Skål

Myran: Fyy vilken oproffsig behandling!!  Åh vad arg jag är här. Hoppas du får ett bättre bemötande på ett annat gyn. och sen en liten knodd Och så åker du tillbaka dit och trycker upp bebben i ansiktet och undrar? vad var det du sa?? Kramar 

• Thuleslapper
    Maryhe skrev 2011-12-17 17:03:38 följande:
    Ok, jag testade också med testa tidigt på RD9. Men jag har haft molvärk i massor sedan i måndags med hugg och ilningar. Nu strålar det ned mot blygdbenet och från ryggslutet ner i benen. Känns som mensvärk men mycket mycket värre. Jag brukar bara känna av mensen ½-1 dygn samma dag som den kommer normalt och inte speciellt mycket heller. Men tror att hormonerna spelar mig ett spratt och att mensen kommer strax. Om den är punktlig ska den komma runt 22 ikväll (jättekonstigt,men normalt kan jag nästan ställa klockan efter mensen).

Det känns precis som när jag fick missfallet, därför tycker jag att det är ganska olustigt. 

Jättekul att du plussade! det ger i alla fall en 69:a som mig lie hopp och säkerligen många andra!
    Kram Mia och jättegrattis ännu en gång!Hjärta 
    Jag sitter också och "väntar" på att mensen ska komma MEN hittills är det inget....
    Tempen är fortfarande över 38 grader.......
    Har också haft en konstig känsla i "magen" sen tisdags.... det känns som om en fis ligger på tvären Foten i munnen
    Idag är det ruvdag 9, jag testade förut och det var negativt förstås.
    Nu får jag vänta lite till.

Grattis till Plus Mia Åh vad underbart
  • Thuleslapper
    **VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske. 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Oceanney, FET2 i januari 2012 Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel! 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET*** 

pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR*** 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 

***JAPANSKA METODEN***

***ÄP/ET*** 
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.
    ***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12 Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 med frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien TD 21/12 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET 5/12 TD 23/12
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12
    Vi 4, 40 år, Carlanderska Gbg, IVF nr 1 (syskonförsök), ET 10/12, TD 24/12. 
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  FET 8/12, TD 24/12

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, Plus 27/11 TD 6/12

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS

• Thuleslapper
    Maryhe skrev 2011-12-17 22:56:50 följande:
    Tänk jag gjorde återföring en dag före dig och vi följs åt precis. Jag började känna i måndags, du i tisdags.  jag testade på RD9 igår och du på RD9 idag! Jag håller tummarna för dig kära "Lusaskenbo". Jag ska fira jul med "Fiskmåsar" inte långt från dig i Värmland och säkerligen ta en tur till sommarstugan vid Vänern medan jag är hemma. Hoppas att du får en finfin julklapp nu! Glad
    Ska du till karlskoga?Hahah vad kul Vart har ni stugan? Kramar
  • Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2011-12-17 23:13:27 följande:
    Nu är det klart - det blir hela immunutredningen i Aten Skrattande  Jag skickade en detaljerad Fertility History, naturligtvis ju mer info de får, desto lättare att göra en bedömning och han blev mycket imponerad över den och sa "you should be a doctor! Haha SkrattandeSkrattande. Vi hade ett väldigt trevligt samtal så nu åker vi dit om ett par veckor. Det innebär att nästa försök troligtvis inte blir förrän i februari men det är lika bra att köra all in nu. Känns jättebra men en läkare som är helt på ens sida, som har idéer & teorier, som ger mig stora förhoppningar och vill göra allt för mig Solig Fortsättning följer!

Lycka till selmv!

Tack Maryhe för din insats för alla här hemma, för din outröttliga empati för oss och ditt ständiga kånkande för att vi ska få grejor att stoppa i oss Tungan ute 

Thule: sounds veeery good!!! Hjärta
    Hoppas det Än så länge har den hållit sig borta...... kramar
  • Thuleslapper
    selmv skrev 2011-12-19 13:00:23 följande:
    Hej har idag varit på äggplock o de fick ut 18 st :) så nu hoppas vi på det bästa o att det blir et på ons. Kan säga att det kändes nästan ingenting att göra äggplock o jag som va så nervös :)
    Grattis till så många fina ägg!
  • Thuleslapper

Lite ego:

Har ju gått och varit nervös och orolig både pga FET men även för att jag endast har en visstidsanställning som har förlängts och förlängts.
    Nu idag fick jag reda på av chefen att jag får en tillsvidaretjänst fom 1 januari!!!
    Yiiiippppppppiiii gissa om jag är glad.
    Det innebär förstås en viss säkerhet och så mer lön

Nu slipper jag oroa mig för det i alla fall.

Har fortfarande inte fått mens, tempen är fortfarande över 38 och detta på CD31.
    5 dagar kvar till TD.....

• Thuleslapper
    Fjällsippan skrev 2011-12-20 23:25:06 följande:
    Grattis till tillsvidareanställningen ! Håller tummarna för ytterligare ett positivt besked om några dagar!!!
    Tack Hjärta Det känns jättebra.

Tack även till Vi4 och Mia69

Tror dock att det är kört med ytterligare ett positivt  besked, testade minus imorse (RD 13)
  • Thuleslapper
    Zinfandel skrev 2011-12-21 08:33:08 följande:
    Thule: grattis till jobb!

Maraki: grattis till Hjärta !!

Fjällis: kör på Pergo!! 
    Tack Det känns härligt
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?