• Veronica1

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej på er tjejer!

Jag brukar vara in här & läsa lite & för att se hur det går för er... Glad

Nu måste jag bara skriva & fråga: vad är detta med ananas??? Ska man äta allt på ananasen?

Ni verkar vara ett härligt gäng {#emotions_dlg.flower}

Kram på er!

• Veronica1

Ja visst är det roligt hur snabbt det sprider sig... Man är som tokig på allt, villig att testa precis allt Tungan ute. Jag känner att jag har blivit lite lugnare, vet inte om jag har börjat inse att jag måste ta det som det blir. Det blir mitt sjätte ÄP nu & sen vet vi inte om det blir något mer.
    Det är så kul att läsa att ni lyckas & har fina skördar Glad

• Veronica1

Tack snälla ni Glad. Ja jag hänger i lite olika trådar...Flört. Min läkare ringde idag & berättade att mina värden var bra iaf, tsh & prolaktin, så det kändes ju skönt! Jag känner redan spänningar på vänstra sidan, det är bra! Jag provar bidrottningsgelé för första gången, alltid värt att prova. Sen blir det till att äta ananas för fulla muggar alltså, gott är det ju så det blir inga problem!

Försöker läsa ikapp lite hur ni alla ligger till, så jag kan hänga med...

• Veronica1
    Zinfandel skrev 2011-05-25 14:19:17 följande:
    Veronica: ursäkta att jag är surkärring nu Oskyldig men lita inte bara på att dina värden är bra för att läkaren säger det, be att få dem så att du kan jämföra själv. En del säger tex att TSH på 3,5 är bra men det är det definitivt inte. 
    Ingen fara... Mitt TSH var på 1,71 & jag tyckte att han sa att prolaktinet var på 5, var lite rörigt runt mig just då. Han pratade nåt om att det var bra för jag var ju inte under behandling.
  • Veronica1
    kattenizze skrev 2011-05-25 14:27:18 följande:
    Hej Veronica! Hoppas det tar sig nu för dig.
    Tack Glad! Ja det får man verkligen hoppas! Börjar känna en viss oro nu... Mår du bra?

Min dotter som är 14 vill så gärna följa med oss till Umeå nu när vi ska dit, hon vill veta hur det går till & vad dom gör med hennes mamma. Vi stannar alltid i Umeå & tar det som en mini semester, så det skulle vara mysigt om hon kunde följa med. Någon som vet om dom på kliniken skulle ha något emot det? Jag tror hon kommer att föra tur med sig, hon får vara våran lilla maskot Glad.
  • Veronica1

Rowanda: Tror på att det är guldägget som är befruktat, håller tummarna hårt!!!

Mia: Förstår att du har ont i magen, usch! Grattis iaf :)

Kattenizze: Fy va trist att du ska må dåligt, hoppas att det går över snart... Ja jag hoppas vi kan ta med henne, vore mysigt!

• Veronica1
    Mia69 skrev 2011-05-26 10:48:48 följande:
    Fått besked nu; 8 befruktade, så jag får vara nöjd. Förra gången var det ju högre befruktningsgrad men jag misstänkte att det skulle vara sämre idag. Nu blir det kanske en blastis på måndag. Jippi!Skrattande
    8 befruktade är inte dåligt, Grattis! Håller tummarna för dig Glad

Själv så ska jag på VUL imorgon, så jag hoppas på fina blåsor.
  • Veronica1
    Snösport skrev 2011-05-26 11:04:48 följande:
    Veronica: håller tummarna för dej imorgon!!!!!
    Tack snälla Glad.
    Jag kan inte sluta tänka på dig, hur det blev... Va lycklig du måste vara Solig. Ska starta upp sjätte & sista behandlingen, men istället blir du gravid på naturlig väg, det är ju helt fantastiskt!!! Vilken enorm lycka! NJUUUUT Hjärta
  • Veronica1

Tack för era lycka till Glad!

Boe: Jo dom borde ju ha full koll tycker man, men det verkar vara lite olika mellan klinikerna. Imorgon kommer jag att vara på sprutdag 5 & min första koll, brukar alltid göra 2 innan det är dags. Vi går iaf i Umeå & super nöjda Glad.
    Lycka till imorgon, vi får hålla tummarna för varandra!

• Veronica1

Idag har jag VUL,hoppas på fina blåsor :)

Ja Snösport det stämmer, det ska verkligen uppmärksammas, vet inte hur men ingen som inte själv går igenom IVF eller har gjort fattar hur vi kämpar!!! Det är en tuff väg vi går! KÄMPA PÅ!!!

Kram på er!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?