• Cathy

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej,
    får man hoppa in här?
    Hej Enya, Innana,Hönan och ni andra som jag känner från andra trådar. Flört

Maryhe; jättetråkigt att höra att det inte gick vägen Rynkar på näsan. Stor kram {#emotions_dlg.flower}
    Har läst din presentation, du får verkligen individuell vård i Italien, avundas dig lite Skäms

Inanna; tröstkram i den här tråden också {#emotions_dlg.flower}

• Cathy
    Zinfandel skrev 2011-10-08 17:28:19 följande:
    Hej Cathy, vad kul att du hittat hit också - vi är inte såå gamla SkrattandeFlörtSolig här finns all info värd att veta! Välkommen!
    Hej Zin! Jag vet...'vi' här är inte så gamla SkrattandeFlörtSolig. Det tog ett tag för mig att acceptera att jag faktiskt är 40 om knappa 2 år..

Tack för välkomnandet myran, Maryhe, Fjällsippan och alla andra! Ska bli roligt att hänga med er här Glad

• Cathy
    **VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg Centro Promea Turin, Italien
    Maraki73, 37 (snart38) Göteborg, IVF 3 i höst ( tidigare 2 iVF minus, 1 FET plussade men fick MF)
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )  
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET
    Inanna 43 år, IVF-Centrum Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4 i november?
    Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 2: runt 24/10 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske. 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 29/9, BIM 14/10, FET i november 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst 
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge... 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja.....
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt 
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***JAPANSKA METODEN***
    34an, 42år, har 2 IVF-barn. CFC Köpenhamn, (tidigare försök2IVF+1FET på CL iGbg)

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9 
    pp08, 41, stockholm, IVF6 (IVF3syskon) ÄP 20/9, ET 22/9, TD 8/10 
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9, TD 8/10

***GRAVIDA*** 
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg 
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12 
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
  • Cathy
    myran6801 skrev 2011-10-11 22:40:06 följande:
    Ni kloka här är det ngn som vet maxdos man kan ta av folsyra?
    Jag har för mig att det är som Zin säger, 7 mg. Men åtmistone 5mg.
  • Cathy
    myran6801 skrev 2011-10-13 07:51:32 följande:
    Jag undrar om Inofolic påverkar antalet folliklar eller om det bara påverkar kvaliteten, någon som vet? Ska börja med sprutor ikväll o jag har ju maxdos o CFC kollar ju bara vul inga blodprov så nu funderar jag om jag kan bli "överstimulerad". Tänk att det alltid är så mycket nojjor som far igenom ens huvud!

Den forskning som gjorts med Inofolic tyder på att den inte påverkar antalet utan kvaliteten. {#emotions_dlg.flower}

• Cathy
    No Ka Oi skrev 2011-10-13 09:10:47 följande:
    Jag brukar även få hjälpa till vid återföring. Då får jag hålla i ultrljudsgrejen mot magen. Gissa om jag är nervös då... För tänk om jag skulle slinta och så hamnar embryot på fel ställe eller nåt... Jag håller stenhårt i grejen och vågar knappt andas. Fast lite roligt är det oxå att få hjälpa till!
    Hihi, jag fick också hjälpa till vid senaste återföring Flört. Pirrigt men spännande.
  • Cathy

Anne f; vilket otroligt likgiltigt bemötande! Stackars dig Gråter Boka tid till en gynmottagning för undersökning! Vänta inte på CvL. Tyvärr vet jag inget om cystor..men en bra gyn kan säkert svara på dina frågor. Stor kram {#emotions_dlg.flower}

• Cathy
    finafina skrev 2011-10-17 12:49:24 följande:
    hej alla tjejer, vet inte om ni har läst denna artikel i DN....? men jag postar den här, vore spännande att få veta mer, någon som har har hört mer om detta?

www.dn.se/nyheter/vetenskap/enzym-forklarar-i... 

Den handlar om varför vissa kvinnor inte blir gravid och varför vissa lätt får upprepande missfall...det är enligt denna forskning ett enzym i livmoderväggen....

Någon som vet mer?

Kram 
    Jätteintressant! Det där måste vi forska mera i Flört
  • Cathy
    finafina skrev 2011-10-17 13:49:07 följande:
    Flört
    eller hur
    Hittade den engelska versionen som skrivits, den var lite mer utförlig..Det här visste nog inte Alan Beer när han skrev som bok Flört. Ska bli intressant att höra hur de tänkt behandla låga resp höga nivåer av enzymet.
    Nyllis; välkommen! Jag kan inte så mycket om AMH värde men det finns en tråd här på FL med tjejer med lågt AMH. Har hört dom som har lyckats med lågt värde! Ge inte upp! Tyvärr är det svenska läkarna ganska kritiska, till ålder och lågt AMH, gäller att hitta rätt fertilitetsläkare.

Ni som går på CFC - hur ser dom på lågt AMH?

Maryhe; trevlig resa!

KRAM på er alla {#emotions_dlg.flower}

• Cathy

fiore08; beställde du inofolic med förpackningarna eller utan? Jag beställde och fick paketet efter en vecka, inga problem..

kalimero; ledsen för din skull Gråter beklagar verkligen. Hoppas du hittar ett bra alternativ att gå vidare med!Jag skulle aldrig berätta för min arb giv, har en alltför nyfiken chef som redan berättat för alla att jag fick mf i våras..Så mycket för integritet på det här stället..

finafina; två kliniker har sagt till mig att kaffe är helt ok, bara man inte häller det i sig, två-tre koppar/dag är helt ok. Och det kör jag med. I våras när jag plussade hade jag faktiskt slutat med kaffe när jag började spruta men tror inte att plusset hade nåt med det att göra.

Många kramar till er alla tjejer med otrolig kämparanda! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?