-
Ja oj så svårt..men du vet ju att alla blåsor innehåller ägg, det är kvaliteten som är orsaken till att man inte får ut ägg ur varje blåsa och då säger läkarna att blåsorna är tomma..Jag rekommenderar samma som Fjällsippan, att kolla E2 och på detta sätt få en hint om de större är mogna? Och du behöver bara ett fint ägg som kan befruktas Lycka till!myran6801 skrev 2011-10-19 09:28:29 följande:Godmorgon, just avklarat vul. Den stora hade nu blivit 17-18 mm och de små runt 5-6 mm. Doktorn trodde inte de små skulle hinna ikapp, i sånt fall borde de varit runt 10-11 mm. Så frågan är, hur gör vi nu? Om jag visste att den stora innehållet ngt skulle det vara lättare men jag har ju varit med om två ggr att av fem sex folliklar fanns det bara ägg i en. Tänk om denna enda är tom......Ska kontakta CFC o höra hur vi går vidare.
-
Fjällsippan; det där är märkligt om din läkare sagt så för jag har haft riktigt höga östradiolvärden båda gångerna men ändå haft 'tomma' blåsor..För det finns som sagt ägg i blåsorna men om de är av dålig kvalitet kommer de inte ut ur ägget utan är fastklistrade i blåsans vägg.
-
Ja Zin och jag diskuterade över olika mediciner och metoder. Jag grubblar över mitt nästa försök och medicineringen..Flertalet ägg var omogna vid första försöket men ingen verkar veta varför?? Nu vill (den nya) läkaren gå tillbaka till puregon som gav de omogna äggen (bara för att jag blev gravid den gången).
Andra försöket med menopur var ju en flopp..förmodligen pga den låga dosen. Jag känner mig som en försökskanin, man chansar med allt och hoppas på det bästa
tjorven; har du fått reda på varför endel av dina ägg var omogna?
Jag håller tummarna för dig! Det är som Zin säger, inte de största chanserna med en 2-cellig men mirakel har hänt! Jag hoppas hoppas för dig -
Haha! Läste Victorias inlägg tidigare och hade tänkt svara men Zin - du hann före och satt huvudet på spiken som vanligt! Jag vet att mina binjurar påverkas av det som jag uppfattar som stress och kortisolet i sin tur påverkar andra endokrina organ som i sin tur kan påverka mina möjligheter att bli gravid. Därför har jag kommit till slutsatsen att jag försöker undvika för mig onödig stress och rent konkret handlar det om att ha kontroll över arbetet (inte för mycket inbokat hela tiden) och njuta av fritiden
Zinfandel; jag är förmodligen inte den enda vars kortisolnivå inte testats i samband med tsh..
-
Å nej, det gör man inte . De fattar ju inte ens att testa antikropparnaZinfandel skrev 2011-11-01 16:45:19 följande:Ha, även om jag vet att svenska läkare är lite soso på detta område så tog jag faktiskt för givet att man testade det per automatik när man ändå tar tsh.... Men tji fick jag !
Cathy: bra formulerat!
Men vad råkade jag nu hitta?!? Här är nåt för dig Cath...:
www.cah.se/vuxna.html
Tack! Detsamma! Kunde inte ha sagt det bättre
Tack för artikeln! Ska läsa ikväll! -
myran: Ha! Har du också fått ÄL sekret innan mens! Jag med! Har fått det två gånger nu men aldrig tidigare! Undrar också vad det betyder..
pralinen jessica; jättetråkigt att höra att det inte gick vägen Många kramar
Och stor kram till er alla! -
kalimero; förstår din oro..jag har också haft båda gångerna en eller två dominerande blåsor. Första gången låg den största på 26 dagen innan ovitrelle..Men mina andra hade inte lossat trots att den största förmodligen lossat innan ÄP. Hoppas att dina inte heller lossar i förtid! Minns inte riktigt..har du provat nedrelgering med p-piller? Det har jag funderat på eftersom jag verkar få en jättestor dominerande blåsa. Håller tummarna! kram
-
Nej usch så tråkigt! Hade gyn någon förklaring på hur det kan bli så där, att man blöder varje dag och när man slutar med pillren så slutar man blöda..Jag håller tummarna för dig den här gången! Kramcallimero skrev 2011-11-10 15:30:52 följande:Jag har testat p-piller flera gånger innan och då blir det jämnare tillväxt. Men denna gång blödde jag precis varje dag jag åt. Var hos gyn för jag var orolig, han sa bara att sådär kan det bli. Men jag har aldrig haft problem med det. Sen när jag slutade för att få mens och börja spruta förra cykeln så slutade jag helt att blöda. Ingen mens! Helkonstigt. De trodde jag kunde börja med IVF ändå men på VUL var där redan tjock slemhinna och en follikel på 17 mm så jag gjorde insemination istället. Detta är alltså cykeln efter misslyckad insemination nu.
Men testa p-piller innan om du inte vill spray. Jag ägglossade innan ÄP med spray.tjorven01 skrev 2011-11-10 14:57:56 följande:Vi åker den 25e november så det ska hinna läka innan vi tar våra sista två frys i januari
Men oj Kalimero måste du åka ända till DK för VUL nu eller?
Märkligt att de inte kan se om det är cysta eller äggblåsa på VUL -
Typiskt, att få såna där svar! Jag brukar ställa en följdfråga för att få ett riktigt svar och då uppfattas man som en krånglig patient hihi . Håller tummar - nu är det din tur!!callimero skrev 2011-11-11 10:58:14 följande:Gissa vad förklaringen var - det kan bero på åldern. Eller det "kan bli så". Vilket även var min distansgyns förklaring. Tycker det är under all kritik.
-
Vilken bra idé! Go girl! Hihi, om alla skulle ha ditt modZinfandel skrev 2011-11-21 16:41:25 följande:Fan for i mig, nu har jag mailat Renée Nyberg efter att ha sett förra veckans program Hoppas att nån vill ruska om klinikerna lite... Hon vet säkert någon undersökande journalist som vill ha nåt att sätta tänderna i!!!