• snorpan02

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej tjejer

Jag har följt er i snart 2 år men inte tagit steget ut i rampljuset så jag hoppas 
    det går bra nu? Min historia har varit lite upp och ned, har 2 barn sedan tidigare
    men nu när jag äntligen träffat rätt i livet så fungerar det inte. 1a ivf var katastrof,
    2a med, den slutade i molan/druvbörd och vi fick ta uppehåll i 6 månader. 
    Vid nr 3 bytte vi till CvL och Möllerström i Södertälje, fick menopur och fick fler ägg,
    nr 4 fick jag ut rekordskörd med tanke på mina dåliga värden, 20 st ägg men inget plus.
    Upptäckte då av en slump att mitt sköldkörtelvärde hade stigit en hel del, troligen efter molan.

Nu innan försök nr 5 med menopur så har jag proppat mig full med d-vitaminer, fått ner mitt
    sköldkörtelvärde till 1,4 och min sambo har vräkt i sig zink och magnesium. Detta resulterade
    i 14 ägg varav 6 st blev toppen, så nu nu ruvar jag sedan igår på 2 st toppenägg och har lyckats
    samla på mig 7 st ägg i frysen. (Det kan låta lite tokigt att göra långa metoden när man har ägg i frysen
    men med tanke på att de äggen inte åldras och oddsen är kassa så  har vi byggt upp en liten reserv)  

Nu har jag en fråga till er, jag blev självklart av med jobbet precis nu, har någon av er känt er besvärade av att
    vara mitt uppe i en ivf och samtidigt söka jobb och behöva "ljuga" lite för ev arbetsgivare?   

• snorpan02

Hej alla tjejer

Skriver inte här så ofta men läser dock allt.. ibland kanske för mycket allra helst nu när man ruvar .
    Germany ang din fråga om storleken på blåsor så fick jag denna ivf nr 5 i raden uppleva sk coasting dvs
    jag var på väg att bli överstimulerad och fick  gå 5 dgr utan sprutor och bara spray så när jag väl blev plockad var de största blåsorna 24 mm men det tyckte läkaren på CvL var perfekt för han menade på att ju större äggen
    är desto mognare är de. Fick ut 14 ägg varav 12 blev befruktade och jag fick 2 o 4 st hamnade i frysen så jag tror du kan ta det lungt. 

När det gäller Crione så har jag alltid fått progesteron fast jag går på Cvl men det är kanske min läkare i Södertälje
    som bestämmer själv i den frågan. Tycker symptomen är helt olika från ivf till ivf så denna gång har jag slutat
    analysera allt, har alla ggr tidigare skrivit dagbok men nu får det vara, jag hoppas på det bästa .

Om jag inte minns fel Zinfandel så har väl du skrivit om att du och flera håller på med en ivf hemsida, är den på gång, ibland skulle man vilja ha en Ivf bibel tillhands? 

Vet att Vi4 har testdag 27/5 för jag har 2 dgr efter men tänkte tjuvtesta den dan, kanske kan man få en morsdag present då.....  

• snorpan02

Godmorgon tjejer

Eller för min del är det en värdelös morgon för nu precis på Rd10 så kom det brunt blod
    så snälla är det någon härinne som fått så men det ändå har gått vägen?
    Och är det någon mer än jag som får temp på 37,7 under ivf? Det är inte så högt men ändå så dyker den här
    feberkänslan upp varje gång jag gör ivf, jag vet att kroppstempen brukar gå upp när man närmar sig
    mens..

Jag som lovat mig själv att inte sitta och analysera denna ruvning men jag har å andra sidan aldrig börjat blöda förran jag slutat med vaggisarna efter minustest. Om jag har världens tur så kanske det ena ägget klarar sig
    och självklart är min sambo borta i 2 dgr tili och är inte nåbar.

Så hjälp ge mig lite hoppfulla svar, imorgon får jag väl ta ett test bara för att... förra ivf så fick jag svaga plus både Rd 11 och 12 men de försvann lika snabbt som de kom så jag borde vänta ut men nu känns ju allt så hopplöst.

• snorpan02

Hej Vi4

Tack för ditt svar, dessa ruvningar är hemska, jag är på dag 12 efter ÄP och det är morgontemp, jag tänkte ringa CvL och höra om de vet varför men som vanligt får man säkert det vanliga svaret, att det är sånt som kan hända och det är bara att vänta....   Jag vill veta varför, de hittar ju inget fel på någon av oss och det hade kännts bättre men en förklaring.

Nä nu kryper jag ner i sängen en stund till och tycker synd om mig själv, egentligen borde jag söka jobb för fulla muggar för om 2 v är jag officiellt arbetslös. ja oj vad det blev synd om mig tur att jag är positiv i grund o botten men 1 timme kan man ju deppa. 

På tal om din 26 dgrs cykel brukar inte de bli bättre när man äter Rosenrot?  Jag har läst att flera får en längre cykel när de äter det.  

• snorpan02

Hej tjejer

Min 5e ivf gick åt skogen har blödit i 2 hela dgr nu så jag trror knappast det skulle finnas ett ägg kvar därinne,
    men till CvL kan man inte irnga innan TD och berätta utan de vill ju vänta.

Nu en fråga får man göra en FET direkt efter denna blödning om man nu skulle lyckas få ÄL direkt om 14 dgr?
    Vi har som tur var lyckast få 7 ägg ifrysen så de får användas nu för jag känner att min kropp behöver vila från alla
    hormoner, hade tänkt kunna komma i mina kläder snart igen efter 2,5 år med hur mkt hormoner som helst.  

Trist med er alla som fått blödningar och grattis till Slemmis som fått se ett litet hjärta .

trevlig helg 

• snorpan02

Underverket jag blev så inspererad av din berättelse i fredags om att du blödit i flera dgr men ändå testade positivt så jag testade mig och hoppades på ett mirakel jag med men icke sa nicke...

Vi4 efter min 4e ivf så upptäckte jag också att mitt TSH värde var 4,2, tack vare en hälsoundersökning på jobbet, dessvärre ville inte CvL kännas vid att de hade missat att kolla upp det värdet innan min 3e ivf så jag var jättebesviken på att jag hade gått igenom2 st ivf med ej optimala förutsättningar, men efter 6 veckor med Levaxin som min hemmaläkare skrev ut så var värdet nere på 1,4, sen kanske man måste kolla även de andra värdena, det är bara så mkt att ta in, både min mamma o en syster har fel på sköldkörteln men de har massproducerat barn...  båda har dessutom fått ta bort sin livmoder vid 42 års ålder pga av myom och störtblödningar, känns lite sådär nu när jag sitter här 42 år gammal och har gjort 5 misslyckade  ivfer. 

Hursomhelst nu måste jag läsa på vad Prasteron är  och är det ngn mer härinne som har barn sedan tidigare med en annan man som nu inte lyckas med ivf? Jag hade iofsig problem att bli med barn nr 1, fick missfall och sedan fick jag göra en massa undersökningar på Lucinakliniken och först efter äggledarröntgen blev jag gravid, nr 2 däremot föddes 21 mån efter första, det bara hände. Så jag sitter ju här och tänker på var felet ligger, om det är hos mig pga ålder eller om det är min man som aldrig försökt bli pappa tidigare och går det att undersöka spermiernas kvalite mer än att kolla hur de simmar? Mitt ex har gjort sin nya sambo meb barn 2 ggr så där fungerar det tydligen.

Nä nog från mig jag är bara deppig och jag känner egentligen inte att jag ska vara med i tråden för jag har 2 barn och är väldigt glad över det men önskar att få barn ihop med min "själsberusning" och dessa ivf är blähä    

• snorpan02

Vi 4 nu är jag nyfiken på hur det går med ditt FET försök? Jag pratade med CvL som sa att så fort ÄL kommer efter
    mensen (misslyckat ivf) så är kroppen beredd så nu väntar jag på en glad gubbe på ÄÖL testet, så kör jag också ett FET, sen om mitt sinne pallar med ett minus till det återstår att se. Vet någon här inne hur bra odds det är på FET?

Tydligen så har vi 7 st ,10 poängs ägg liggande i frysen men vad gör det när de ändå inte vill stanna... jag önskar det fanns någon mirakelmedicin man kunde ta, min gyn ska ringa i eftermiddag så jag hoppas han vet något om DHEA eller Prasterone.

Stor kram till er alla oavsett om det gått bra eller dåligt      

• snorpan02

Nu har jag pratat med min hemmaläkare ang Pasterone och DHEA som jag nu förstått är samma sak men
    inget för mig för jag producerar bra med ägg och får bra kvalite på ägg enligt min läkare. Min gyn tyckte dessutom att jag skulle sluta hänga på forum med alla dessa frågor....han sa väl det med glimten i ögat men vadå frågar man inte så får man heller ingenting veta.

Vi4 jag är väl på CD 13 tror jag imorgon men jag har aldrig haft turen att känna av min ägglossning så jag vet inte om det blir någon glad gubbe sen så rekommenderade min gyn att vänta och läta kroppen vila under sommaren, visst det låter förnuftigt och jag vet att äggen i frysen inte blir äldre men nja tiden rinner iväg...   

Zin du nämnde kortison, jag har frågat min läkare om det tidigare och han menade på att det inte fanns några studier som visade att det hjälpte men vilka tabletter pratar vi om, kanske kan man fråga CvL om jag lyckas göra en FET nu till helgen eller ska man äta det en tid innan? Annars får jag väl äta en tub kortisonkräm    

Bengalen vilken otur med äggen, mina problem ter sig som löjliga jämfört med dina  men jag kommer ihåg första ivf då jag fick ut 3 st ägg varav de satte tillbaka 2 fast de egentligen inte dög, detta resulterade i att vi fick betala halva kostnaden på försök 2 som gav mig en mola..

Kämpa på tjejer 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?