IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hej tjejer
Jag har följt er i snart 2 år men inte tagit steget ut i rampljuset så jag hoppas
det går bra nu? Min historia har varit lite upp och ned, har 2 barn sedan tidigare
men nu när jag äntligen träffat rätt i livet så fungerar det inte. 1a ivf var katastrof,
2a med, den slutade i molan/druvbörd och vi fick ta uppehåll i 6 månader.
Vid nr 3 bytte vi till CvL och Möllerström i Södertälje, fick menopur och fick fler ägg,
nr 4 fick jag ut rekordskörd med tanke på mina dåliga värden, 20 st ägg men inget plus.
Upptäckte då av en slump att mitt sköldkörtelvärde hade stigit en hel del, troligen efter molan.
Nu innan försök nr 5 med menopur så har jag proppat mig full med d-vitaminer, fått ner mitt
sköldkörtelvärde till 1,4 och min sambo har vräkt i sig zink och magnesium. Detta resulterade
i 14 ägg varav 6 st blev toppen, så nu nu ruvar jag sedan igår på 2 st toppenägg och har lyckats
samla på mig 7 st ägg i frysen. (Det kan låta lite tokigt att göra långa metoden när man har ägg i frysen
men med tanke på att de äggen inte åldras och oddsen är kassa så har vi byggt upp en liten reserv)
Nu har jag en fråga till er, jag blev självklart av med jobbet precis nu, har någon av er känt er besvärade av att
vara mitt uppe i en ivf och samtidigt söka jobb och behöva "ljuga" lite för ev arbetsgivare?