• snorpan02

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m58190373-6.html

Zin hittade en tråd du skrivit en massa bra i förra året om Prednisol, jag lär väl knappast hinna börja äta
    innan min FET (om det nu blir något) så kanske borde jag avvakta sommaren..åhhh vad jag tycker det är jobbigt att alla läkare säger olika. men om du vill och har tid och skicka lite så vore det toppen, jag tänker ringa CvL och höra
    mig för imorgon, kanske skriver de ut, jag menar de sitter ju och säger att jag har toppenägg men de fäster inte då borde man väl få prova på andra alternativ...

Måste passa på och fråga hur aktiva era män är i dessa ivf frågor, jag o sambon sitter här med varsin dator, jag toksurfar på allt om ivf medan han surfar runt på allt om Stockholm Marathon som  han genomförde för första gången i helgen, snacka om att fokusera på olika saker hade önskat att hans intresse för ivf frågor var lite större men män kommer ju aldrig kunna förstå känslan av att vara proppade med hormoner, pms, den olidliga väntan under ruvningen..

Zin jag inboxar min adress, sov gott allihopa     
  • snorpan02

Tack snälla för tipset, ska ringa min läkare, jag vet att sist när jag frågade så menade han på att det var för många biverkningar med kortison och så kanske det är om man äter det jämnt men nu gäller det ju inför ett FET och inte resten av livet, ska även ta o ringa CvL nu på en gång och bara lyssna vad de säger annars får jag boka tid hos min "vanlig" läkare och övertyga henne om att jag behöver detta...vilket lär bli svårt.

Annars får jag ge mig på Fructus Femina trost att vissa inte rekommenderar det heller medan andra säger att de lyckats just när de tagit detta.  

• snorpan02

Gokväll allihopa

Vi 4, mitt FET verkar gå åt skogen, ingen glad gubbe på ÄL testet och idag har det kommit bruna flytningar dvs ngn eftersläntrande mens...så trist, inte heller fick jag tag på min gyn eller CvL, nya försök imorgon.

Antar att kroppen vill ha en paus från alla hormoner så jag eller vi får köra hemmaförsök tills augusti.  

Germany - så trist, vet precis hur det känns Rd 10 känns så för tidigt men vem vet tänk om..testet kanske var från testlagret...

Mamma Gås vilket fantastiskt resultat, jag undrar då varför inte alla får prova dessa mirakelmedel, så tråkigt att
    vissa läkare inte bara kan låta sina patienter testa, vad har de att förlora?

Tuvalina, vilken ersättning från testlagret, borde ha ringt dit efter mitt4e ivf i januari, jag tog 2 st test Rd 11 och 12 som visade plus men sedan försvann alltihopa och jag kände mig jättelurad .

Tack alla för att ni delar med er av era erfarenheter, det är guld värt

PS Smhi välkommen              

• snorpan02

ja gokväll idag har det varit lungt härinne.. själv kom jag precis på att jag glömde köpa fler ÄL tester men å andra sidan hur stor är chansen att det blir glad gubbe imorgon på dag 17? Ngn som brukar ha sån sen ÄL? 
    Bergis har väl jag det, får dra till apoteket direkt imorgon bitti.

Imorgon är dessutom sista dagen som anställd så på måndag får jag för första gången bege mig till arbetsförmedlingen och skriva in mig, har aldrig varit arbetslös tidigare, om jag inte fokuserat så mycket på ivf
    nr 5 så kanske jag hade lyckats hitta ett nytt jobb redan eller inte, nu å andra sidan får jag passa på och njuta av
    sommaren.

Ha en härlig fredag imorgon 

• snorpan02

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5 Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus..... Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro Fjällsippan,   43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista   syskonförsöket i juli, CFC. Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,   negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen) Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC. Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (1MA, maj-11 och maj-12), Zinfandel, 40 år i Skåne, FET i juni Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska Vi 4, 40år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, FET i juni.  Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE)  pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5 Bengalen:  39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  3:e  IVF/japanen på CFC i juli

***SÄNGHALMSLIGAN*** Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland - hoppas på ett mirakel över sommaren
    Snorpan 42 år, 5 st ivf kör naturellt i sommar och satsar på FET i aug på CvL

***SPRAYAR***
    ***SPRUTAR***

***ÄP/ET/FET*** ***RUVARE OCH TESTDAG*** Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, TD 15/6. Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5 ***GRAVIDA*** Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan Maraki73,   38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET   18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3   FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012 Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012 . Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    ***FÖDDA*** Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS  Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj, Enya född 13/5 3640g 51cm Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

• snorpan02

En fråga till er härinne, hur är det med er ÄL, vilken dag brukar den inträffa, jag är ingen rutinerad ÄL testare men tror min ÄL infaller runt dag 18-19 för nu i helgen då jag bestämt för att sluta testa så fick jag 38 gr feber och tydliga teckan på Äl men jag var för trött för att inse att det kanske var min ÄL och struntade i att ta testet men nu ligger min temp fortfarande på 37,5. Jag har testat från dag 11 till 17 men det bidde inget utslag då men det känns så sent med dag 18, kommer ihåg att jag hade väldigt sen ÄL för 12 år sedan då jag gick på utredning...ja kroppen är ett mysterium

Ja hursomhelst nu får det bli hemmaförsök tills CvL öpnnar i augusti, hoppas Mamma gås och Nu Syskon lyckas, det vore kul med lite plus innan alla tar sommarlov.

Kram  

• snorpan02

Hej
    och tack för tipsen på om ÄL, ska ta och läsa lite där. Min cykel är sådär "vanlig"
    som ialla  exempel nämligen 28 dgr men jag tror jag är sen med ÄL. Ska köpa hem
    billigare tester än Clearblue digital    o prova nu i sommar så får jag se om det blir ngt utslag...

Angeliq välkommen hit, hoppas det går vägen för dig, för min egen del så har mina 5 ruvningar
    varit olika och ingen dag är mer kritisk än den andra, det är bara att ha tålamod och hoppas på det
    bästa, det är skitjobbigt med väntan och man analyserar ALLT och lite till fast man innerst inne vet att
    många av symptomen kommer ifrån progesteronet du tillför under ruvningen.

men det är väl gott med nybakta bullar

• snorpan02

Tuvalina jag har bara 28 dgr men eftersom Vi4 fick sin på dag 20 så borde jag ju ha testat...isåfall hade jag ju hunnit med en FET i juni...jaja å andra sidan får kroppen lite lugn o ro i sommar, det kan den behöva.

Jag har ju aldrig skrivit upp mina temp men jag vet att jag brukar stegra ganska rejält och allra helst när jag ruvar, då brukar jag ligga nästan en grad över min vanlig temp, det tyckte min gyn var bra för det brukar tyda på att det är 
    ngt bra på gång medan jag personligen förknippar höjd temp med att det ska gå åt skogen och det har det ju gjort
    alla 5 ggr...

Spännande läsning från CFC varför kan inte svenska kliniker sänka priset och ha öppet året runt     

• snorpan02

Vi4 jippi, önskar nu i efterhand att jag testat men nu är det försent, hoppas det har tagit sig naturellt...inte troligt men ändå, jag håller tummarna hårt, på tal om temp så sjönk min temp imorse var den tillbaka på 36,8...

Håller med er andra om svensk sjukvård, den suger när man väl behöver den, själva har vi spenderat 150 000 kr på inseminationer och 5 ivf, åtskilliga sjukdagar i samband med molan osv det känns overkligt men ett barn går inte att mäta i pengar när man väl lyckas. Man kan ju ifrågasötta varför Sophiahemmet tar 10000 kr mer för en ivf jämfört med ex CvL som dessutom i mina ögon är så mkt bättre. Och även min hemmaläkare Gunnar Möllerström på Oxbackskliniken i Södertälje.

• snorpan02

vad tråkigt för dig Vi4, blähä, det är det väl det här som är så jobbigt med FET att inte veta hur många som klarar
    upptiningen. Om du vill ha Progesteron vagiatorer så har jag runt 50 st, jag har aldrig använt Crione , hör av dig isåfall det är väl antagligen samma innehåll men Progesteronet tar du 3 ggr/dag.

Mamma Gås hur går det med pluset?

Kram   

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?