• snorpan02

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej

Underverket, detta är min 6e ivf, har även gjort 3 inseminationer innan och i höstas gjorde vi vår 1a FET, nu sist så blev det inget. Jag har 2 barn sedan tidigare, tyvärr med en man som inte bryr sig ett dugg om sina 2 första barn, han har gått vidare o ska nu bli pappa för 4e gången med sin nya. Känns skitjobbigt då min man nu inte har fått chansen att bli pappa, han bryr sig mer om mina barn än vad deras pappa gör. 

Men så är det i livet så nu håller vi tummarna och stort lycka till nu, vi hörs igen

• snorpan02

turlid - finns ju inget tröstande att säga men jag är oerhört tacksam att jag hittade din tråd.

Underverket 8 ägg är nog inte fy skam i vår ålder, själv har jag sprayat i en vecka nu och inväntar att mensen ska komma helst av allt hade jag önskat att man hade lyckats på eget bevåg men det lär ju aldrig inträffa..
    Ska ni långtidsodla?      

• snorpan02

Underverket, jag kan förstå att du är besviken trots ett bra resultat  i ivf världen, Jag
    hoppas trots mina 43 år att jag får ut 20 ägg som förra året i maj, (vilket var ett helt otroligt resultat och en av anledningarna till att vi fick göra detta försök) för det här är för min del sista gången
    jag gör en ivf och funkar inte en så är det alltid skönt att ha några extra i frysen alt att de kan långtidsodla
    direkt och då vill de ju ha minst 4-5 st.  

Lycka till nu med ruvning  

• snorpan02

Underverket hur har det gått med dina ägg? Så trist när det vänder från positiva besked till katastroftankar.

Jag upplevde nästan samma sak sista FET i februari då de bestämde sig för att långtidodla våra 4 sista, 3 st höll sig fint i 3 dgr men sen ringde de o sa att ni behöver inte komma för alla hade avstannat  dan innan insättningen, jag tyckte dock det var mer positivt att slippa ruvandet nu fick ju veta att det hade gått åt skogen ändå....

Själv har jag sprayat i 15 dgr, känner av lite huvudvärk o finnar mm och trodde jag skulle smälla av i helgen då
    mensen kom i fredags med värsta smärtorna jag haft på länge och sen på lördagnatten så störtblödde jag, det kom ut stora klumpar under 2 timmars tid, trodde  jag hade fått missfall...kan inte komma ihåg att det var såhär de andra gångerna men nu är den över, nästa vecka får jag förhoppningsvis börja med sprutorna (usch o fy)

Och vart tog våren vägen? 

• snorpan02

Underverket vad tråkigt att höra och nu var det er sista gång eller hur tänker ni? Det är nu man
    önskar  "att plötsligt händer det" på naturlig väg när man kämpat så mycket. 

Själv så längtar jag helt plötsligt efter sprutorna nästa vecka, jag är helt seg av nässprayet
    huvudvärk o vallningar o trött (kanske beror det på vädret..)   

Trevlig helg

• snorpan02

Godmorgon tjejer det är lungt i tråden, är det någon som håller på med behandling?

Själv har jag precis kommit från gyn och ska börja med sprutor på fredag och de ska ta bort nässprayen helt,
    tydligen en metod de provar ibland   så först kör jag 300 menopur i 3 dgr sedan går jag ned till 225 i 2 dgr och
    sedan besök hos gyn igen. Förra året blev jag överstimulerad trots nässpray så det känns lite läskigt att
    köra utan spray men kul att det testar en ny variant.

Ha en skön påsk 

• snorpan02

har tråden dött... så trist men de flesta kanske har lagt av med ivf?

rapporterar ändå, jag var på äggplock igår och fick ut 8 ägg och idag när jag ringde
    så var 6 st befruktade så imorgon blir det ET om inget händer sen får ni som läser hålla tummarna
    för det här var sista ivf med spray och sprutor. Blir det något i frysen så får det vara en bonus.

Zin har du påbörjat din behandling?

Kram på er därute

• snorpan02

Hej tjejer va kul att ni är här igen, vi kom till Uppsala idag och fick tillbaka ett 4 o 6 celligt ägg och som en liten bonus så har vi nu 4 ägg i frysen. Helt otrolig utdelning tycker jag själv o läkaren så nu är det bara att ruva lugnt o fint. Zin ja hur många behandlingar har du hunnit med nu men jag håller tummarna för din kommande behandling och även för er andra med som ska börja, ruvar, ska kolla kub o snart få hålla sin bebis i famn. Vi hörs igen kram på er

• snorpan02

Underverket det suger rejält att behöva vara trevlig mot alla som är gravida och när man känner sig yngre än sin ålder och bara vill lyckas. Min 23 åriga numera Fd frisör berättade sist jag var där att hon just gjort sin 3e abort för det var ju så jobbigt med kondom....

Hoppas du kan njuta av livet ändå o vinner jag en massa miljoner så skulle jag mer än gärna bidra till allas ivf försök, bedrövligt att det kostar så mycket.

• snorpan02

Jag kan inte rapportera mer än att det är skittrist att ruva, man sitter o fantiserar o hoppas men nu är det bara 10 dgr kvar . Kan dock tipsa om att inte ta progesteronsuppar där bak, det funkade jättebra i typ 1,5 dag men så trodde jag att jag blivit rejält magsjuk hehe nä det var hemskt vilken fart det blev på magen, dum som jag var så fortsatte jag i 3 dgr till men nu så får man ta på "vanligt" sätt igen. Ja vi hörs väl igen när jag ska redovisa mitt plus...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?