• snorpan02

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Gokväll sitter här o funderar på om jag ska "fuska" imorgon och ta ett prov men jag e lite skraj för att få det där hemska resultatet men å andra sidan vet jag inte om det blir roligare någon annan dag. Om det är ett plus borde det väl synas på dag 16? Det enda positiva med denna ruvning är att jag den sista veckan varit ganska symtomfri men som vanligt en vecka innan jag ska ha mens så ligger tempen på 38gr och jag blir något sänkt av det men men det finns värre saker. Ja ni lär få veta imorgon om jag gör något Wild and crazy

• snorpan02

Gokväll sitter här o funderar på om jag ska "fuska" imorgon och ta ett prov men jag e lite skraj för att få det där hemska resultatet men å andra sidan vet jag inte om det blir roligare någon annan dag. Om det är ett plus borde det väl synas på dag 16? Det enda positiva med denna ruvning är att jag den sista veckan varit ganska symtomfri men som vanligt en vecka innan jag ska ha mens så ligger tempen på 38gr och jag blir något sänkt av det men men det finns värre saker. Ja ni lär få veta imorgon om jag gör något Wild and crazy

• snorpan02

Skitmorgon

Ja som ni förstår så gick ju testet så dåligt det bara kan, jag menar hur man än står och vrider och vänder på den där lilla stickan mot ljuset så är det bara ett streck även fast man till slut inbillar sig att det är ett litet till.

Tack Vi 4 för ditt stöd, jag hade inte min sambo hemma imorse just för att det är så jobbigt att se hans besvikelse + min egen samtidigt. och vad gör man med de 4 ägg  vi har kvar, känns ju som om att det är att kasta 10000kr i sjön om man gör ett FET (ja jag vet att jag är jättegnällig nu och pessimist). Alltså är det någon härinne som först misslyckats med ET och sedan av samma äggskörd lyckats på FET?

Det där med tempen är för mig skitjobbigt för jag går från 37 till 38 varje vecka innan min mens och blir ganska sänkt och alla läkare jag pratar med sager att det är normalt men att gå upp over 1 grad känns onormalt då jag blir ganska trött o seg.

Så nu har jag gnällt av mig och händer det ett mirakel att mensen inte kommer så tar jag ett nytt test på söndag 
    men jag slutar med progesteronet för de hindrar bara mensen.

Kram på er alla vi hörs igen

PS Mitt löfte till mig själv nu är att omförvandla de 5  ivf kilon jag lagt på mig till lite mer muskler, kan vara kul att komma i sina gamla favvojeans   

• snorpan02

Gokväll igen då

Vilken dag, är brakförkyld, det lilla halsont jag hade igår är utbytt mot feber och en näsa som rinner och nyser oavbrutet. Min kära man är tyst, och jag antar väldigt ledsen men han vill smälta det hela.

Jo visst vill vi pröva de 4 andra äggen men just nu är det nog ekonomi som är bromsen för nästa månad är mannen utan jobb, alla goda ting kommer tydligen samtidigt. Mitt ex ska bli pappa för 4e gången och har nu skickat mejl och sagt att han inte vill ha våra barn där mer än varannan helg men som vanligt vill han inte betala underhåll. Han gjorde precis samma sak när han fick sitt första barn med sin nya för 3 år sedan, det känns så jävla orättvist att någon som inte bryr sig i sina första 2 barn får 2 nya barn och vi får inga men nu har jag kanske turen att få ha dem jämt vilket jag har längtat efter då jag hade det förut.

Usch vad jag gnäller, jag är till naturen positiv men denna ivf resa som hållt på i över 3 år och kostat runt 200000 kr kan få vem som helst att bli gnällig. Förlåt!

Sunseed, hur mycket kortison tog du, jag tror inte jag hinner äta i 12 veckor innan nästa FET vill gärna göra en innan sommaren?  Ska kolla lite på FET, vi har ju gjort en som gick åt skogen och andra gången långtidsodlade de dem men då dog ju alla på dag 3.

Hoppas någon annan snart får ett litet fint plus i tråden.

Kram och godnatt   

• snorpan02

Tack snälla för att jag fick gnälla av mig, vaknade imorse med jordens menskramper men det har inte kommit igång än. Kram på er o skönt att ni finns

• snorpan02

Godkväll har fått tag på en burk m predikstol 10mg och undrar om jag inför nästa FET kunde ta dem redan nu. Någon med med något bra uppslag på det. Beräknar att det blir om ca 3 veckor om något av äggen överlever. Egentligen vill jag deppa lite med er då jag fick höra att mitt ex fått en son igår kväll, så jävla orättvist att han som inte vill Ta hand om våra 2 barn nu får sitt 4 e barn. Och samtidigt ska jag inte gnälla som harvturen att ha två men jag vill ha med Rätt pappa denna gång, tror ni förstår. Hoppas alla mår bra, är det någon som håller på med någon behandling? Kram

• snorpan02

Gokväll och stort grattis till Sunseed och Hemulen, tänk att det faktiskt blir bebisar då och då..

Själv har jag varit på Linnekliniken idag och fått tillbaka 2 st 5 celliga (FET) och har 2 st kvar i frysen.
    Oddvar tyckte vi hade provat allt utom att ta progesteron efter FET så det ska jag ta nu 3 ggr/dag och lyckas jag få ett plus så ska jag fortsätta i 12 veckor...

So here we go again, gravtest blir midsommarhelgen så vi hörs, hur går det för er andra är det någon
    mer som håller på med någon behandling av något slag?

• snorpan02

Hej tjejer
    min midsommar blev inte så rolig som jag hoppats på, fick minus och sedan superblödning som vanligt...
    så nu är det sommaruppehåll och sen på det igen då vi har 2 ägg kvar, är urless på allt vad ivf heter just nu känns allt blähää, sen så har min sambo blivit arbetslös förra veckan,så  nä det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.   

Det här livet är så olikt mig, har alltid uppfattat mig som en väldigt positiv person men efter snart 4 år med barnförsök så har jag upptäckt att de flesta av mina vänner är ytliga, de orkar inte ringa och fråga hur det går, hur man mår och nej jag har inte glömt bort dem men är det någon mer härinne som känner att vissa vänner helt plötsligt försvinner när man inte bara orkar leva ett ytligt liv utan man mår lite kasst med hormoner och misslyckanden?  

Hur mår era män efter misslyckanden? Jag är lite nyfiken på såna här frågor för min sambo är tyst och tycker hela livet är emot honom när  han så gärna vill bli pappa.

Kram och ha en härlig sommar, jag ska ta tillfället i akt och strunta i allt som har med ivf att göra, det enda jag tänker njuta av är spontana hemmaförsök.

• snorpan02

Hej tjejer Tack för tröstande ord det känns skönt. Har haft en veckas semester och försökte koppla bort ägglossning osv och lyckades nästan hjärnan är så inställd på att då måste vi försöka få till det.... Måste däremot fråga er om det är någon som efter åtskilliga försök med ivf och ingen förklaring med varför ni inte lyckas mer än att ni är gamla har provat äggdonation? Som jag skrev sist så har min sambo precis blivit arbetslös men för 2 veckor sedan fick han veta att han kommer få ärva ganska mycket pengar och det första vi tänkte på var att nu har vi råd med ÄD men vi är tveksamma, någon som har några tankar kring detta. Nu återgår jag till semestern och önskar er alla en härlig sommar kram

• snorpan02

Hej Cice o ni andra, är det omöjligt att få göra undersökningenen i Sverige? Kan ju tänka mig att det blir svårt när man dessutom är 43,5 år redan... Önskar jag vetat allt detta 2010 när vi började vår ivf resa. Men jag ska kolla med Linnekliniken vad de anser... Hoppas alla haft en härlig sommar och kanske är det någon som lyckats plussa. Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?