• snorpan02

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej
    Denna tråd tycks ha självdött eller... själv ska jag göra min sista FET imorgon om äggen
    orkar upptining sen så är hela ivf livet slut för oss, känns vemodigt men samtidigt skönt att
    kunna släppa tankar kring varför vi inte lyckats, vad hade vi kunnat göra bättre osv.

Men håll gärna tummar och tår, kanske är det våra guldägg som finns kvar

Kram och skriv och berätta vad ni håller på med

• snorpan02

Hej tjejer
    va kul att höra av er så snart, trodde ju jag var själv här igår...

Tjorven hoppas din man snart får den vård han behöver och snart blir frisk och samma sak med dig Ms B, usch va jobbigt och gå igenom såna där saker samtidigt som man vill fokusera på bebisar mm.

Vi5 fantastiskt kul och bara 3 veckor kvar, undra vad som kommer ut.. och Lavinen  hoppas du orkar fortsätta kämpa.

Själv har jag fått mina sista 2 ägg idag, det ena hade börjat sin delning och det andra hade redan 6 celler så det verkar lovande... Läkaren sa det att -Du har ju fått ut oförskämt många fina ägg för att vara 43 år och det stämmer men jag frågade om det berodde på livmodern när det inte vill ta sig men han sa det att, 5% beror på livmodern och 95% på embryoutvecklingen, han sa det att forskningen kring livmoderns miljö inte har kommit tillräckligt långt så nu vet jag det och får väl tro på det....

Hursomhelst så hoppas jag nu att den här gången är det vår tur annars tror jag ev att vi provar äggdonation.

Jättestor kram till er alla och vi hörs igen.

• snorpan02

Hej Igen

Vi5 tack för att du påminde mig om barnalbyl, hade tänkt ta det men nej jag kör ingenting extra mer än multivitamin...jag har kortisontabletter hemma  men känner att funkar det så funkar det. jag har ju ätit Levaxin 25mg i snart 1,5-2 år bara för att hålla ett lågt värde men tanken är väl om detta försök misslyckas att jag ska sluta och se vad som händer. Jag behövde inte ens ta extra progesteron om jag absolut inte ville och jag tycker
    biverkningarna av dem är värre så jag kör helt naturellt.

Jag återkommer självklart med rapport Glad och tack för ert stöd

• snorpan02

Hej tjejer vårt sista försök gick åt skogen, så nu känns det sådär lagom trist. frågan är om vi ska ställa oss i kö för äggdonation eller att min sambo får acceptera det faktum att han inte kommer bli pappa. Vi är tveksamma då vi inser att vi kommer vara runt 45 o 48 år om vi lyckas med ÄD och jag vet inte men vi känner oss gamla på pappret men inte i sinnet. ja hur resonerar ni andra med åldern, min sambo känner sig lite sådär när tanken på att ett ev barn fyller 20 år när han redan gått i pension... Knäppa tankar kanske. Hoppas nu att någon annan lyckas kram på er och tack för ert stöd under dessa turer m ivf.

• snorpan02

Grattis vi 5 ! Jag är här o läser allt om ÄD.... Min sambo har läst vått ivf protokoll och är bekymrad över sina små då det stod gravt patalogisk som omdöme vid 2 tillfällen så om någon vet något om det så hör av er kram

• snorpan02

Grattis Ypke och Veronica1  kul med lite plus i tråden, har sett att Calimero blivit gravid i en ÄD tråd.

Själva har vi nu kontakt med AVA Clinic i Riga och ska träffa vår ivf doktor här hemma som ska ta alla prover
    sen så får vi se vad som händer....  

kram på er

• snorpan02

hej tjejer
    har en liten fråga till proffsenGlad.  I måndags träffade vi vår hemmagyn och drog ÄD historen och han kunde ställa upp med remisser för blodprover och medicner  och UL,  Toppen tänkte vi då är vi på gång.

Igår hade vi bokat en telefontid med Linneklinken bara för att fråga lite kring vår journal innan ÄD. Hör och häpna men han erbjöd oss att prova en gång till men då skulle vi göra korta programmet med Gonal F 350-375 och sedan långtidsodla direkt.  Han tyckte då, jag alltid har fått ut så många ägg av god kvalite så ville han gärna se vad som hände om vi ändrade metod så nu undrar jag , vad tycker ni? Ska vi göra ett sista Ivf försök eller gå direkt på ÄD?  Kostnaden för ett misslyckat  ivf är ju ganska liten (ja jag vet, låter som om jag tror på ett misslyckande direkt) och korta metoden är ju ett plus.
    Blev bara så ställd av detta erbjudande då det bara är 1 mån kvar tills jag blir 44 år.

Kom gärna med era tankar

Kram

• snorpan02

Gokväll tjejer
    Ville bara passa på att önska er alla en God Jul o Gott Nytt År och så måste jag berätta att om 1 vecka påbörjar vi vår äggdonation, vi blev erbjudna ett försök till på Linne men tackade nej då det kostar 21000 kr även om man misslyckas, nu får vi en 22 årig donator och planerad insättning blir i slutet av januari. det gick så fort så man hinner inte hänga med men det ska bli spännande. Vi hörs 2014.

Kram på er allihopa och Spears grattis hur går det för dig

• snorpan02

Veronica krya på dig, hoppas du får allt stöd du behöver för att komma igen Myran stort grattis! Själv har jag tagit klimakteriespruta igår, få se vad det blir av det, skönt o slippa nässpray. Gott nytt år allihopa, hoppas 2014 blir mer givande för oss alla som vill se ett plus

• snorpan02

Hej tjejer, tråden tycks vila lite men så är det ibland. Ville bara berätta att nu ruvar jag på 2 blastocyster från vår donator. Måste säga att de är proffsiga i Riga, de tar blodprover för att kolla kosguleringsproblem, gynundersökning innan insättning, genomgång av all medicinering, kost etc. Du får se bilder på alla ägg hur de har utvecklats varje dag. Extra koll av spermierna, embryo glue kanske hokus pokus men man vill ju ha allt när man som vi sitter i den här sitsen. Hursomhelst så kan jag varmt rekommendera nya Ava Riga kliniken, de gör ju även ivf o de känns väldigt proffsiga. Äter nu Ustrogest o slipper då ta progesteronvagiatorer, får ta sprutor m blodförtunnande, omega 3, prednisol o så ska jag äta mycket protein o lite sötsaker lycka till och hur går det för er?

• snorpan02

Hej tjejer Ville bara berätta för er att jag äntligen fått plus o tänker njuta av det tills motsatsen säger något annat. Vid ÄD så måste man lämna blodprov för att få "godkänt" så håll tummarna. Är glad att vi inte la mer pengar på ett till ivf försök och hoppas nu att detta håller i sig. Zin är du fortfarande kvar här? Hur har du det? Kram till er alla

• snorpan02

Hej tjejer mitt hcg var 2110 igår o jag känner mig lugn. Zin va kul att höra att du är på gång. Jag kan verkligen rekommendera Ava Riga, de är duktiga o tänker på helheten o snabbt går det. Hoppas nu på många plus här också. Kram på er

• snorpan02

Spears stort grattis håller alls tummar jag kan. I ÄD världen ska man äta massa omega3 o folsyra. Själv var jag på UL idag och fick se 2 st hjärtan, är fortfarande chockad trots att vi satte in 2 så tänker man vara att 1 kommer kanske klara sig så nu är det bara att vänta o se. Zin hur går det ruvar du?

• snorpan02

Spears mitt andra hcg värde var 4560 på dag 16 efter ET men mina gravtester var inte jättestarka ändå, kanske du kan be att få ta blodprov istället det var mer lugnande, jag körde dessutom mina clearblue ägglossningstest dom gravtest den första veckan, de ger utslag på hcg o då får man ju se den där glada gubben....men jag är lite testnarkoman hehe. Vi5 tack, jag är fortfarande chockad väckte min sambo imorse vid 4 o pratade om vi måste bygga om rum o köpa större bil.....

• snorpan02

Svårt att säga men tror du inte du kan få ta blodprov ? Då vet du svart på vitt o så tar man om det 2 dgr senare

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?