rudbeckia skrev 2013-03-07 17:16:16 följande:
Oj vilken jobbig graviditet du verkar ha, vad är det som har hänt?
Det går säkert bra för pyret, jag fick också ta fragmin under min graviditet och jag har en välskapt son här hemma som nu mera är 3 år.
Vad skönt att höra att han mår bra!
Jag vet inte riktigt vad som har hänt. Risken för blodproppar ökar ju när man är gravid och risken ökar ännu mer vid intag av östrogen. Jag har efterbehandlats med östrogen efter varje insättning så det kan säkert vara en bidragande orsak.
Jag fick natthosta som inte gick över. Efter fem veckor hostade jag dygnet runt och flåsade och orkade inte ta mig upp i stående läge, jag trodde att det var astma för jag brukar ha lite lätt på våren så jag tog Pulmicort i ett par veckor utan resultat. Sökte VC som också trodde att det var astma så jag fick en hästkur med kortison, pulmicort och bricanyl. Några dagar senare skulle jag försöka sätta mig på altanen en stund för att se dagsljuset och då höll jag på att tuppa av, så vi åkte in till Akuten. På den vägen är det. Dom hittade blodproppar i en lunga så förra veckan låg jag inne och jag går just nu på högdos Fragmin 10000ie två ggr om dagen. Nya provtagningar på fredag för att se om vi kan sänka dosen av sprutorna, och sedan blir det blodförtunnande behandling i ca 6 månader.
Dom följer ju också upp den lille och gjorde även så när jag låg inne med både CTG, doppler och ultraljud. Och han mår bra.
Och jag mår lysande ändå, för liten i magen mår bra och nu kan det bara bli bättre.